Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸۷ هزار تن تجهیزات محافظت فردی از طریق پرتال سازمان ملل سفارش داده شده که بخش اعظم آن به زباله تبدیل شده است.

زباله‌های بیمارستانی ناشی از کرونا تهدیدی جدی برای سلامتی و محیط زیست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این گزارش، سرنگ‌های استفاده شده، کیت‌های آزمایشگاهی و بطری‌های واکسن کرونا منجر به تولید ده‌ها هزار تن زباله پزشکی شده‌اند که سلامت انسان و محیط زیست را تهدید می‌کنند.

در این گزارش آمده است به دلیل اینکه ویروس کرونا می‌تواند تا مدتی روی سطوح زنده بماند، بخشی از این زباله‌ها عفونی هستند و کارکنان بهداشتی را در معرض میکروب‌های بیماری‌زا و جراحت ناشی از سوزن قرار می‌دهند.

جوامع نزدیک به محل دفن زباله‌هایی که مدیریت ضعیف دارند نیز در معرض هوای آلوده ناشی از سوزاندن این زباله‌ها، آب آلوده و میکروب‌های بیماری‌زا قرار می‌گیرند.

این گزارش خواستار برخی اصلاحات از جمله کاهش استفاده از بسته‌بندی است؛ زیرا منجر به افزایش پلاستیک شده  و از طرفی افراد را به استفاده از مواد قابل بازیافت ترغیب می‌کند.

در این گزارش آمده است که حتی قبل از پاندمی نیز بسیاری از مراکز درمانی در سطح جهان قادر به مدیریت زباله‌ها نبودند و اکنون این آمار فاجعه بار شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک بیماری‌ های عفونی سازمان ملل متحد کووید-19 مدیریت پسماند واکسن کووید 19 سازمان جهانی بهداشت برگزیدگان علم پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک بیماری های عفونی ویروس کرونا ماسک بیماری های عفونی سازمان ملل متحد کووید 19 مدیریت پسماند واکسن کووید 19 سازمان جهانی بهداشت برگزیدگان علم زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا