Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، برخی از صاحبان کسب و کارهای نوپای اینترنتی اخیرا طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس اعتراض خود را نسبت به روند در پیش گرفته شده از سوی وزارت صمت برای صدور مجوز این نوع کسب و کارها اعلام کرده و از نمایندگان در این باره کمک خواستند.

این نامه بعد از اینکه به نمایندگان مجلس ارسال شد، حمایت ۴۰ تن از نمایندگان را با خود همراه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحبان کسب و کارهای نوپای اینترنتی در نامه اعتراضی خود تاکید کرده اند که در سال مانع زدایی از تولید، مرکز توسعه تجارت الکترونیک "وزارت صنعت، معدن و تجارت"، به همراه "بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران"، کسب و کارهای نوپای اینترنتی را مجبور به گرفتن نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) کرده اند.

صاحبان این کسب و کارها ادامه داده اند: این تصمیم عجیب که به بهانه احراز هویت فروشگاه‌های اینترنتی اتخاذ شده، هم باعث کاهش ۸۰ درصدی شروع به کار کسب وکارهای نوپا شده و هم موجی از نگرانی و یاس را در فعالان شرکتهای نوپای اینترنتی ایجاد کرده است. محیطی که عمدتا از جوانان نخبه و کارآفرینی تشکیل شده و به گواه نهادهای امنیتی در سالهای اخیر با مهاجرت وسیع آنها به خارج روبه رو بوده ایم.

در ادامه این نامه آمده است: از سوی دیگر، وزیر محترم اقتصادی و دارایی در پاسخ مکتوب به کمیسیون اقتصادی مجلس(نامه شماره ۱۶۴۱۰۳ مورخ ۸/۱۰/۱۴۰۰)، صریحاً اعلام کرده وزارت اقتصاد به عنوان متولی قانونی مجوزهای کسب و کار، اینماد را مجوز کسب و کار نمی داند و با روشهای ساده و موثر و بدون ایجاد هزینه و نگرانی می توان هم صاحبان و فعالان کسب وکارهای اینترنتی را احراز هویت کرد و هم جلوی سواستفاده ها در مبادلات بانکی در فضای مجازی را بطور موثری گرفت. بر این اساس، اصرار وزارت صمت به اجباری کردن ای نماد، ایجاد فضای یاس و نگرانی در محیط کسب و کارهای اینترنتی و مانع زایی در راه تشکیل کسب و کارهای اینترنتی جدید، کاملاً غیرقابل توجیه است.

امضا کنندگان این نامه که گفته شده با حمایت ۴۰ تن از نمایندگان همراه شده، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته اند به این سوال پاسخ دهد که با وجود احراز هویت کسب و کارهای اینترنتی در درگاه های بانکی و با وجود روشهای آسان و بی هزینه برای نظارت موثر بر این کسب و کارها، چرا وزارت صمت بر اجباری کردن اینماد اصرار دارد و باعث التهاب و نگرانی و یاس کارآفرینان جوان و نخبه فعال در این کسب و کار شده است؟

کد خبر 654417 برچسب‌ها خبر ویژه وزارت صنعت، تجارت و معدن اینترنت مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه وزارت صنعت تجارت و معدن اینترنت مجلس شورای اسلامی کارهای اینترنتی نوپای اینترنتی کسب و کارهای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی

ده‌ها دانشجو در دانشگاه معتبر آکسفورد در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس سابق و نمانیده مجلس نمایندگان آمریکا شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

بر اساس گزارش عربی پست، ده‌ها دانشجو در دانشگاه معتبر انگلیسی آکسفورد اعتراضی را علیه میزبانی نانسی پلوسی به دلیل حمایت وی از جنایات رژیم صهیونیستی ترتیب دادند.

دانشجویان سالن یونیون آکسفورد در دانشگاه را محاصره و از پذیرایی از پلوسی که حامی رژیم صهیونیستی است خودداری کردند، در همین حال بود که پلیس دانشجویی را دستگیر کرد که سخنرانی این مقام آمریکایی را قطع کرده بود.

در جریان سخنرانی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا دانشجویان با سردادن شعار‌هایی در رد حضور وی و موضع پلوسی در حمایت از صهیونیست‌ها را زیر سوال بردند.

 شایان ذکر است که پلوسی در دوران تصدی خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت که تأسیس رژیم صهیونیستی بزرگترین دستاورد سیاسی قرن بیستم بود و همچنین بیش از یک بار علاقه و روابط عمیق خود را به این رژیم ابراز کرد.

پلوسی اخیراً تأیید کرد که واشنگتن در تمام جنبه‌ها به امنیت اسرائیل «متعهد» است، در حالی که با «روش‌هایی» که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اجرا کرده بود، مخالف است.

این درحالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

همزمان با افزایش تلفات در جنگ غزه و بدتر شدن اوضاع انسانی، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا می‌خواهند دانشگاه‌ها روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی و شرکت‌هایی که به این درگیری دامن می‌زنند، قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی