Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان به مناسبت ارتحال آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیام تسلیت مشترکی آوردند: در طلیعه فجر آزادی و سالگرد پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خبر ارتحال فقیه والامقام و مرجع عالی قدر جهان تشییع  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که از شاگردان حضرت آیت الله بروجردی و از ملازمان حضرت آیت الله گلپایگانی و همراهان امام راحل بود جهان اسلام را داغدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطیعی و هاشمی افزوده اند: عضویت در مجمع خبرگان قانون اساسی و خدمت سالیان متمادی در سنگر مهم شورای نگهبان از خدمات مهم ایشان به نظام اسلامی به شمار می آید که بی شک رحلت وی برای جامعه‌ علمیِ حوزوی کشور مایه‌ تاسف و تاثر فراوان است.
پیام حاکیست: اینجانبان فقدان این انسان وارسته و فقیه عالیقدر را به محضر بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و به ویزه خاندان مکرم ایشان و نیز به طلاب و پژوهشگران حوزه‌های علمیه و مقلدان و ارادتمندان وی در سراسر کشور و به خصوص استان سمنان تسلیت و تعزیت عرض کرده و هم نشینی با اهل بیت (ع) را برای ایشان مسالت داریم.

 آیت الله صافی گلپایگانی دوشنبه هفته جاری  در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست. 

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده‌بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته‌ است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و  ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.

ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است. این مرجع تقلید در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشوده بود.

برچسب‌ها حوزه علميه سمنان مرتضی مطیعی قم سیدمحمدرضا هاشمی آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پروندهٔ خبری ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه سمنان مرتضی مطیعی حوزه علميه سمنان مرتضی مطیعی قم سیدمحمدرضا هاشمی آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان