Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:44:45 GMT

احیای تالاب آق گل در دستور کار قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۳۹۹۲

احیای تالاب آق گل در دستور کار قرار گرفت

‌به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ضروری طی دیداری که به همراه مهندس شاهسوند؛ معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی داشت، عنوان کرد: باید جلسات کارشناسی برای احیای تالاب آق گل بین دو استان برگزار شود تا بتوانیم با یک جمع بندی مناسب مسیر را به سمت و سوی خوبی پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طی این دیدار قرار شد تا کارگروهی مشترک مسئول حل و فصل مسائل تالاب آق گل شود، اظهار کرد: تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه مجاور تالاب و انسداد چاه‌های غیر مجاز و همچنین کنترل برداشت آب چاه‌های مجاز می‌بایست در دستور کار هر دو استان قرار گرفته تا شاهد بهبود وضعیت تالاب به عنوان یکی از زیست بوم‌های مهم باشیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با تصریح بر اینکه سال‌های پیش وزارت نیرو برای تالاب آق گل، حق آبه ۲ میلیون مترمکعبی در نظر گرفته است، گفت: حال، قرار است تا با همکاری دو شرکت آب منطقه‌ای در استان‌های همدان و مرکزی این موضوع پیگیری شود تا شاهد محقق شدن حق آبه تالاب باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این موارد منوط به این است که جریان مناسبی را در رودخانه‌ها شاهد باشیم.

ضروری با تصریح بر اینکه بخشی از مسیل‌ها توسط اهالی یا کشاورزان دستکاری شده است، خاطرنشان کرد: راه ورود منابع آب به تالاب بایستی اصلاح شود.

این مسئول، با بیان اینکه طی این دیدار مقرر شد تا کمیته‌ای مشترک متشکل از مدیران و کارشناسان دو شرکت تشکیل شود، عنوان کرد: امیدواریم با این روند بتوانیم مسائل تالاب آق گل را حل و فصل و قدم‌های مناسبی در مسیر احیای آن برداریم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان از ظرفیت‌های شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل محیط زیست یاد کرد و افزود: با هم افزایی بین دستگاهی و تقویت تشکل‌های مردمی امیدوار هستیم ضمن احیای تالاب مانند گذشته شاهد حضور پرندگان مهاجر بوده و شاهد زیبایی طبیعت زیستی منطقه باشیم.

کد خبر 5414872

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان همدان محمد ضروری دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه تعطیلی مدارس عکس استانها خراسان رضوی زنگ انقلاب شرکت آب منطقه ای تالاب آق گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است