Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی کیا گفت: دولت باید به نحوی کارشناسی شده سیاست‌گذاری کند و نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند، بنابراین بیان رهبر انقلاب بیشتر هشداری بود به مسئولان نظام که مراقب باشید و راهکارهای صحیحی را اتخاذ کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص دغدغه های رهبر انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران کشور به "راه آرمان "گفت: دغدغه حضرت آقا این است که آمارهای اقتصادی اعلام‌شده در دهه 90 بسیار نگران‌کننده است زیرا شکل‌گیری جامعه‌ای که ممکن است در خط فقر قرار گیرد محتمل بوده و علت آن این است که نقدینگی به سمت تولید و اشتغال حرکت نمی‌کند و به سمت دلالی سوق گرفته و درحرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  دولت باید به نحوی کارشناسی شده سیاست‌گذاری کند و نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند، بنابراین بیان رهبر انقلاب بیشتر هشداری بود به مسئولین نظام که مراقب باشید و راهکارهای صحیحی را اتخاذ کنید.

شرایط خرید مسکن و خودرو بسیار سخت است 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: در حال حاضر شرایط خرید دو مقوله‌ی مهم مسکن و خودرو بسیار سخت است و حتی مایحتاج روزمره مردم نیز که با آن دست‌به‌گریبان هستند، فضای اجرایی را بسیار سخت کرده است که آن‌هم به دلیل گرانی‌هایی است که از دهه 90 به وجود آمده است.

حسینی کیا تأکید کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی ما جهانی است و بخشی هم متعلق به داخل است بنابراین استنباط ما از سخنان رهبر انقلاب این است که مسئولان از یک بُعد نگاه نظارتی خود را قوی‌تر کنند و از بُعد دیگر نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند که هم اشتغال را ایجاد ‌کند و هم  یک ساماندهی به این نقدینگی‌ها دهد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب این دهه 1400 را نیز اندکی نگران‌کننده دانستند از این منظر که اگر دولت نجنبد و ریل‌گذاری درستی انجام ندهد همان اتفاقات دهه 90 رخ خواهد داد و فاصله بین فقر و غنا بیشتر از این می‌شود، بیکاری افزون می شود، اما اگر دولت برنامه دقیقی برای محور تولید داشته باشد و تولید محور باشد بی‌شک دغدغه مندی حضرت آقا هم که به جاست برطرف خواهد شد.
 
معادن می توانند جایگزین نفت در ثروت آفرینی باشند

حسینی کیا در خصوص راهکارهای رشد و ثروت آفرینی در معادن گفت: رهبر انقلاب قبلاً اعلام کرده بودند که معادن می‌تواند جای نفت را بگیرد که لازمه آن فعال‌سازی معادن است که در این راستا کمیسیون معادن نیز جلسات متعددی را برگزار کرده و نگاه ما این است که مجوزات کاغذی بهره‌برداری معادن صادرشده در سنوات گذشته به‌سرعت ابطال شوند و به انسان‌های توانمند که دارای اهلیت فنی و مالی هستند از نو واگذار شوند.

وی اذعان کرد: تسهیل در امر صدور مجوزها، صادرات محصولات، تغییر و بازنگری برخی قوانین که معارض با امر تولید و توسعه است از اقدامات این کمیسیون است که در سطح علنی مجلس به شور گذاشته‌شده است و فعال‌سازی بخش معادن و ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه با ارائه طرح‌های تشویقی و قوانینی که امر تولید را آسان می‌کنند، مواردی است که باید اجرایی شوند.
 
نظارت بر معادن خصوصی از وظایف نماینده وزارت صمت در استان هاست

عضو کمسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معادنی که به بخش خصوصی واگذارشده است، تحت نظارت دولت و نماینده آن وزارت صمت در استان‌هااست، بخشی از در آمد این معادن تحت عنوان حقوق دولتی تعیین‌شده است، وزارت صمت مکلف است که بر معدن کار نظارت کند تا بیشتر از آن میزانی  که به وی اجازه داده ‌شده است، برداشت نکند.

وی ابرازکرد: وزارت صمت مکلف است اگر معدن کار برداشتی بیش از میزان مشخص‌شده به‌صورت مازاد از معدن استفاده برد، وی راجریمه کند، زیرا هر معدن کار تحت عنوان مجوز دریافتی از صنعت و معدن یک محدوده مشخصی برای برداشت دارد و بیش از آن حق ندارد.

حسینی کیا در پایان خاطرنشان کرد: معدن کار از سوی دیگر باید حقوق دولتی تعیین‌شده را نیز پرداخت کند و اگر این قانون را نیز رعایت کند، بقیه فعالیت‌های آنان در چارچوب قانون تجارت که به‌عنوان بخش خصوصی تعریف می‌شوند، قانونی است و نیازی به نظارت ویژه ندارد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نقدینگی را به سمت تولید سمت تولید و اشتغال رهبر انقلاب حسینی کیا وزارت صمت معدن کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود

مسعود ایرانی گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده و واحد معدنی استان در مرحله بازگشایی پاکت و سپری کردن روند قانونی واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در راستای برنامه‌های امسال اداره‌کل صمت مبنی بر تعیین تکلیف معدن‌های راکد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ معدن راکد استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال در کنار احیای ۱۰ واحد معدنی و معرفی ۲ بسته سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ است.

او با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی افزود: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی نیز بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن واگذار و برای فعال‌سازی دوباره آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در این نشست به وضعیت کلی واحدهای معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره‌کل صمت اردبیل، تعداد معدن‌های این استان ۱۸۷ مورد است که ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و تعداد ۲۳ معدن نیز در مرحله تجهیز هستند.

عباس جرجانی با بیان اینکه بیشتر معدن‌های استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است، افزود: چهار معدن آهن، یک معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزیینی از مهم‌ترین واحدهای معدنی این استان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معدن‌ها دریافت می‌شود باید بر اساس قانون بودجه به روستا یا آبادی که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌گردد، اختصاص یابد و در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه موثر باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس همچنین افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل نقش دارند، در راستای حمایت از واحدهای معدنی، پیمانکاران و مجریان را ملزم کنند که برای خرید مصالح تولیدکنندگان و معدن‌های منطقه را در اولویت قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی