Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت:‌ انقلاب اسلامی بر گرفته از یک حرکت جمعی و تعاونی بود که روح تعاون از روزهای ابتدایی انقلاب هر روز بزرگ تر و با پیش رفت تفکر و تجلی و درک حضورش در بین مردم انقلابی دیده می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حسین حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به این که هر کاری که در قالب حرکت جمعی باشد کلمه تعاون به آن ابلاغ می شود گفت: در دوران قبل از انقلاب بیشتر در قوانینی که دیده شده تعاون و بخش تعاون یک حرکت ابزاری بوده که نتوانسته آن طور که باید و شاید در عدالت اجتماعی کمک کند و در دهک های پایین جامعه تاثیر گذار باشد و شاید هم رانتی برای سو استفاده عده ای خاص بوده اما در بعد از انقلاب پیشرفت های بسیاری حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی پیروزی انقلاب و وجود حرکت انقلاب اسلامی برگرفته از کار دسته جمعی و تعاون و همکاری است ملت ایران دست به دست هم دادند تا انقلاب پیروز شود پیروزی انقلاب تعاون و یک کار بزرگ و موفق در سطح دنیا بود و در تاریخ گذشته و آینده ماندگار شد.

وی ادامه داد: حضور تعاونی ها در اوایل انقلاب باعث شد بیشتر امور معیشتی مردم با مساوات و برابری به اجرا در آید.

به گفته وی بعد از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس بزرگترین تعاون و همکاری ملت ایران در برابر ابرقدرت های جهان و همه افرادی که منافعشون در پیروزی انقلاب در جمهوری اسلامی و خاورمیانه قطع شده بود و پشت جنگ ایستاده بودند تا حرکت عظیم ملت را به نابودی بکشند صورت پذیرفت و در جنگ پیروز شدیم .

این تعاونگر اظهار داشت: تعاون بعد از انقلاب موفقیت های بسیار بزرگی را داشته است اگر به دهه ۶۰ برگردیم و تعاونی های مصرف و مسکن را در این دهه پیگیری کنیم خواهید دید تعاونی های مسکن برای ساخت اقشار کم در آمد مسکن های کارگری و کارمندی چه کارهای بزرگی و موفقی را در ایران انجام دادند.

به گفته حسینی افزون بر این تعاونی های مصرف چه تعاونی های مصرف روستائیان و چه تعاونی مصرف شهری در بخش کارگری و کارمندی در بخش توزیع اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بسیار موفق عمل کردند و خوب درخشیدند.

به گفته وی در دوران بعدی هم هر موقعی که نظام نیاز داشت برای دهک های پایین جامعه آن هایی که خودشان توانایی انجام بسیاری از کارها را نداشتند تعاون پای کار بود و خوب عمل کرد.

وی به این نکته هم اشاره کرد که تفاوت بخش تعاون با سایر بخش های اقتصادی کاملا متمایز است چرا که در سه بخش اقتصادی شامل دولتی که وضعیتش کاملا مشخص است از یک الگوی خاص تبعیت می کند و بخش اقتصادی هم مربوط به اشخاص است هر فردی شرکت تجاری را ثبت برای خودش و زیرمجموعه کار می کند اما تعاونی کارش انتفاع جمعی است یک عده ای کاری را شروع می کنند برای این که برای جمع یک اهداف خاصی را داشته باشند.

رئیس اتاق تعاون استان با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از بخش تعاون، تصریح کرد: امروزه شاهد حمایت مقام معظم رهبری از این بخش به عنوان پدر تعاون با سهم ۲۵ درصدی در حوزه اقتصاد کشور هستیم و امیدواریم همانند دوره های گذشته با حضور بخش تعاون در بحران اقتصادی فعلی بتوانیم در رفع مشکلات مثمر ثمر باشیم.

حسینی با تاکید براینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، ارزش نهادن به تعاون بوده، ادامه داد:بخش تعاون کشور با تعصب ویژه در حفظ این ارزش، تمام تلاش خود را صرف می کند

وی ادامه داد:قیمت های تمام شده در مسکن که متمایز بوده و مرقوم به صرفه تر بوده حتی کیفیت کارهایی که در تعاونی های مسکن در سطح استان یا کشور انجام شده قابلیت رقابت با خیلی از بخش های اقتصادی را دارد.

حسینی افزود: حتی در مسکن مهر حدود ۸۰۰ هزار واحد در سطح کشور و ۱۹ هزار واحد در خراسان جنوبی ساخته شد و قیمت تمام شده قابل رقابت با سایر بخش ها بود .
به گفته وی ۹۵ درصد تعاونی های مسکن خوب درخشیدند و سالم کار کردند حالا شاید یک خطاهایی هم وجود داشته باشد که این خطاها در همه بخش ها هست و قابل تعمیم به همه وزیر سئوال بردن مجموعه نیست.

وی تاکید کرد: اگر جایی مدیران و دست اندرکاران و افرادی که تخلف داشته باشند کمیسیون داوری اتاق تعاون به این موضوعات به طور کامل رسیدگی و بررسیو احقاق حق می کنند.

به گفته وی حدود ۹۹۰تعاونی فعال را در خراسان جنوبی داریم که در این تعاونی ها در گرایش ها و رسته های مختلف از جمله مسکن،مصرف، کشاورزی، معدن،تامین نیاز،تولیدی، روستایی ، سهام عدال، دانش بنیان،فرش دستباف، حمل و نقل،تجاری و…. فعال هستند که هر کدام از این تعاونی ها،اعضا،مدیران و دست اندرکاران در بخش خود حرف برای گفتن دارند.

وی با اشاره به این که بخش تعاون دارای نقاط بسیار قوی است افزود: تعاونی ها در نقاط آسیب پذیر می تواند اهرم بسیاری خوبی برای جلوگیری از مهاجرت، افزایش رونق اقتصادی، رفاه خانواده و… باشند که یک سری اقدامات انجام شده و باید بقیه کارها هم به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: در اتاق تعاون خراسان جنوبی در دوره جدید با تعاملی که با اتاق تعاون ایران وجود دارد توانستیم هم مکان مناسبی را تهیه و هم تجهیز کنیم.
به گفته وی کمیسیون داوری، کمیسیون نظارت تخصصی. مسکن ،دفتر فنی مسکن کارگری و بسیاری از بخش ها که لازم بود در این اتاق تعاون مسائل پیگیری شود انجام شده است.

به گفته وی افق و دید نسبت به تعاونی ها بسیار امید بخش است و امیدواریم که به نقطه ای برسیم که آن سهم ۲۵ درصدی تعیین شده محقق شود که در این صورت خواهد توانست کمک بسیار خوبی را به اقتصاد کشور و تعاون داشته باشد و بخش تعاون جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب خراسان جنوبی اتاق تعاون تعاونی ها بخش تعاون بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این‌مراسم گفت: در تولید محتوا و منابع فرهنگی اقدامات خوبی انجام و در جایگاه مطلوبی هستیم اما نقص ما در فرآوری و ارایه تولیدات فرهنگی است.

وی افزود: همانطور که اگر در مواد معدنی ارزش افزوده نداشته باشیم موفق نیستیم. موضوعات فرهنگی نیازمند فراوری است و در بهره‌وری از کانی‌های غنی معنوی و فکری نقص داریم و باید برای جبران این نقص فکر کرد. ما در بهره‌وری معنوی هم مشکل داریم و باید برای آن نیز فکر کرد. اندکی بهره وری در حوزه های انرژی و نفتی و مانند آن بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می‌کند. در حوزه فرهنگی همانگونه‌که در تولید توجه می‌کنیم باید به بهره وری از این تولیدات و برداشت از آن اقدام کنیم. ما چهره های بزرگ فرهنگی داریم اما در جامعه از آثار چنین چهره هایی بهره برداری نمی‌کنیم و از آثار و برکات انها بهره‌مند نیستیم. این چهره‌ها را باید بشناسانیم و منش آنان را در جامعه ساری و جاری کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان گفت: قلب سلیم، صداقت، صراحت و شجاعت از ویژگی‌های بارز حجت الاسلام مطلبی است. تبعیت محض از ولایت از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

حجت‌الاسلام سعید فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب هم در این‌مراسم گفت: ممکن نیست کسی که در حوزه انقلاب کار می‌کند حجت اسلام مطلبی را که امام جماعت مسجد ابوذر بوده، نشناسد.

وی با بیان سوابق ۷۰ ساله انقلابی این چهره فرهنگی گفت: برای نگارش کتاب سوالات و موضوعات متعددی مطرح و نکاتی بیان شد که با لحن ساده و بیانی شیوا به رشته تحریر درآمدند و در ۷ فصل از جمله زندگینامه ، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبرها تدوین شدند.

فخرزاده گفت: حجت‌الاسلام مطلبی، الگوی متعالی چهره‌های فرهنگی و انقلابی است. معرفی چنین چهره هایی امر به معروف در جامعه است و این مهم با رونمایی از کتاب رضای انقلاب محقق شد.

کد خبر 6098576 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان