Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که حجم زیاد زباله‌های کرونایی بیمارستان‌ها، سلامت انسان و محیط زیست را مورد تهدید قرار می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سرنگ‌های دور ریخته‌شده و کیت‌های آزمایش استفاده شده ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ روی هم انباشته شده‌اند و ده‌ها هزار تن زباله پزشکی ایجاد کرده است که سلامت انسان و محیط زیست را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان جهانی بهداشت در ادامه متذکر شد که این مواد به طور بالقوه کارکنان بهداشتی را در معرض سوختگی، جراحات ناشی از سوزن و میکروب‌های بیماری زا قرار می‌دهد.

مگی مونتگومری افسر فنی سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران مستقر در ژنو گفت: کرونا حجم زباله‌های مراقبت‌های بهداشتی را در تأسیسات تا ۱۰ بار افزایش داده است.

مونتگومری افزود: بزرگترین خطر برای جوامع آسیب دیده آلودگی هوا ناشی از سوزاندن زباله در دمای ناکافی بالا است که منجر به انتشار مواد سرطان زا می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش منتشر شده خواستار اصلاح و سرمایه گذاری از جمله از طریق کاهش استفاده از بسته بندی‌های پلاستیکی و استفاده از تجهیزات ساخته شده از مواد قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت شده است. برچسب ها: زباله ، کرونا ، سازمان جهانی بهداشت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: زباله کرونا سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

 روح الله شکری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در آبادان با اجرای طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به منظور کنترل و نظارت وضعیت بهداشتی این مراکز کشف و توقیف شد.

او این اقلام کشف و توقیف شده را شامل انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، لبنیات و چیپس اعلام کرد.

به گفته این مسئول شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته می‎‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند تا بدون اغماض با متخلفان بهداشتی برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک