Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-فرانسه ضرب‌الاجلی دو هفته‌ای برای خود تعیین کرد تا در پی افزایش تنش‌ها با باماکو، درخصوص آینده حضورش در مالی تجدیدنظر کند.
به گزارش خبرگزاری آریا،گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که شرکای اروپایی این کشور در "گروه ضربت تاکوبا" با توجه به "انزوای تدریجی مالی" تا اواسط ماه فوریه درخصوص سازگار کردن‌ وضعیت نیروهای خود در مالی با شرایط جدید تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی دولت فرانسه با اشاره به اخراج سفیر این کشور از مالی گفت: شرایط نمی‌تواند همانطور که هست باقی بماند. از هم‌اکنون تا اواسط ماه فوریه با شرکای‌مان همکاری خواهیم کرد تا بفهمیم چه تغییری انجام گرفته است و تلاش کنیم که خود را با آن سازگار کنیم.
آتال در پاسخ به این سوال که آیا فرانسه نیروهایش را از مالی خارج خواهد کرد بیان کرد که پاریس " به طور تدریجی از حضور خود در این کشور کاسته بود و همچنان به این کار ادامه خواهد داد".
تلویزیون ملی مالی روز دوشنبه به اطلاع عموم مردم رساند که وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی این کشور، ژوئل میر، سفیر فرانسه در باماکو را احضار و به وی اعلام کرد که دولت مالی از این سفیر می‌خواهد "تا طی 72 ساعت خاک این کشور را ترک کند".
رابطه نظامیان حاکم مالی به ویژه پس از آن که نتوانستند پس از دو کودتای نظامی، انتخابات برگزار کنند، با شرکای بین‌المللی‌ رو به سردی است.
مقامات کشور مالی روز چهارشنبه در واکنش به اقدامات فرانسه در این کشور از پاریس خواستند تا دست از دخالت در امور مستعمره سابق خود بردارد و «واکنش‌های استعمارگونه» را برای خودش نگه دارد.
پس از آن بود که ژان-ایو لوداریان، وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد، شرایط دیگر غیرقابل دفاع است و شرکای اروپایی توافق کرده‌اند تا طی دو هفته برای چگونگی ادامه تلاش‌های‌شان جهت تغییر وضعیت هم در مالی و هم در بخش‌های گسترده‌تری از منطقه "ساحل" برنامه‌ریزی کنند.
در همین حال، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه هم در این باره گفته است: شرایط مداخله ما، چه نظامی چه اقتصادی و سیاسی سخت‌تر و سخت‌تر شده است.
پارلی ادامه داد: خلاصه بگویم ما آماده نیستیم تا هزینه نامحدودی برای ماندن در مالی بپردازیم.
او با این حال خاطرنشان کرد که "وزرای 15 کشوری که در نیروهای ویژه اروپایی مشارکت دارند اکنون اتحاد نظر دارند که این عملیات ادامه پیدا کند و ما باید درباره شرایط جدید آن تصمیم‌گیری کنیم."

ایسنا

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

به گزارش "ورزش‌ سه"، رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری یک مسابقه در چارچوب هفته بیست و پنجم آغاز می‌شود و سپس روز آینده 7 دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمانی و سهمیه‌های سقوط در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

در یکی از این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کند؛ دیداری که با توجه به نتیجه کسب شده در تبریز میان استقلال و تراکتور می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند.

در آستانه این مسابقه باشگاه سپاهان نامه‌ای رسمی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرده و از مسئولان خواسته تا در بازی روز آینده از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. 

البته این نامه سپاهانی‌ها متعاقب نامه روز 18 فروردین آنها است که طی آن از مسئولان برگزاری مسابقات خواسته بودند که با دقت بیشتری اتفاقات هفته‌های باقی مانده را رصد کنند.

دیگر خبرها

  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس