Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت از اعلام پیروزی زودهنگام کشورها علیه کووید ۱۹ انتقاد کرد. تدروس اُدهانوم، دبیرکل این سازمان روز سه‌شنبه با هشدار نسبت به «دست‌کم» گرفتن ویروس کرونا، اعلام پیروزی علیه کووید ۱۹ را ناشی از «ناپختگی» دانست.   به گزارش یورونیوز، اُدهانوم گفت خیلی زود است که «بخواهیم ادعای پیروزی علیه این بیماری را فریاد بزنیم و تلاش‌های خود برای محدود کردن انتقال این ویروس را نیمه‌کاره رها کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه اول فوریه ۲۰۲۲ با ابراز نگرانی از روند رو به رشد مرگ و میر در اکثر مناطق دنیا خواستار رعایت بیشتر «جوانب احتیاط» شد.   این درحالیست که تعدادی از کشورهای دنیا به‌ویژه در اروپا روند کاهش محدودیت‌های کرونایی را یا آغاز کرده‌اند یا قرار است در آینده نزدیک آغاز کنند. به‌عنوان مثال از فردا ۲ فوریه زدن ماسک در فضای بیرون یا دورکاری فرانسوی‌ها دیگر اجباری نیست. کشورهایی نظیر فرانسه علیرغم روند تصاعدی موارد ابتلا، با اتکا به نرخ بالای واکسیناسیون و همچنین نگرانی کمتر از کشنده بودن اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی، به سیاست کاهش محدودیت‌ها روی می‌آورند.   با این حال سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از اتخاذ چنین رویه‌ای می‌گوید اشاعه اومیکرون تنها طی ۱۰ هفته گذشته موجب ابتلای ۹۰ میلیون نفر به بیماری کووید شده و به‌ اعتقاد دکتر تدروس اُدهانوم افزایش تعداد موارد ابتلا لاجرم به‌معنای افزایش تعداد قربانیان خواهد بود. از نظر رئیس سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است و این پیامی است که وی تلاش کرده از ابتدای همه‌گیری به جهانیان منتقل کند.   آقای اُدهانوم در ادامه افزود:‌ «ما از هیچ کشوری نخواسته‌ایم تا دوباره قرنطینه کند ولی از همه دولت‌ها می‌خواهیم تا از ملت‌هایشان با استفاده از همه ابزارهای در دسترس و نه تنها واکسن، حفاظت کنند.»   وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان در حال تحول و تغییرشکل است از دولت‌ها خواست تا سیاست تست کووید و نظارت بر توالی‌یابی این ویروس را به‌دقت و از نزدیک دنبال کنند. رئیس سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه همداستان با تحول ویروس، شاهد تحول در واکسن‌ها هم خواهیم بود، تصریح کرد: «اگر این ویروس و عملکرد آن‌را خوب نشناسیم نمی‌توانیم با آن مبارزه کنیم.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم

تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان به فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا رسیدند و برای کسب سهمیه پنجم جام‌جهانی تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام‌جهانی که همین تیم میزبان مسابقات جام‌جهانی است باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم به‌انجام برسد تا اینگونه شانس‌مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی (یک‌چهارم نهایی) برای تلاش در مسیر رفتن به جام‌جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مصاف عراق رفت و در روزی که گلر بازی گذشته خود و چپ پای اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت بر روی نیمکت خود نشانده بود، با انگیزه ظاهر شد و با پیروزی پنج بر سه راهی دور بعد شد.

تیم مجید مرتضایی باوجود اینکه ابتدا از حریف خود عقب افتاد هرگز ناامید نشد و توانست با ارائه یک فوتسال زیبا خصوصاً در نیمه اول در نتیجه فاصله ایجاد کرده و در نیمه دوم نبض بازی را در دست بگیرد. عملکرد دروازه بان افغانستان در این بازی نیز یکی از نقاط عطف پیروزی و صعود این تیم بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ملی فوتسال ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد و بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره‌کهن به جصاف هم خواهند رفت.

در نهایت تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام‌جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند. گفتنی است از پنج سهمیه آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، چهار سهمیه مربوط به منطقه آسیای‌میانه (CAFA) و یک سهمیه مربوط به منطقه جنوب شرق (ASEAN) است.

کد خبر 748139

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان