Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسین بازماندگان، عالم اهل سنت جنوب کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر بندرپل افزود: «پاتریک سییل» تحلیلگر مسائل خاورمیانه ضمن تأکید بر اینکه ایران در حال تبدیل شدن به یک دموکراسی درخشان است، می‌نویسد: «این کشور تحت حاکمیت روحانیون، هم‌اکنون یکی از آزادترین، مدرن‌ترین و منسجم‌ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود.
بازماندگان تصریح کرد: اگر شرایط کشور راقبل از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهیم: مواردی را باید مورد بررسی قرارداده تا بهتر به درک آن برسیم و برای درک بهتر دستاوردهای کشور در ابعاد مختلف، لازم است مروری گذرا داشته باشیم به شرایط کشور در آن روزگار، شرایطی که می‌تواند برای ارائه قضاوت بهتر و دقیق‌تر در مورد عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقایسه وضعیت فعلی کشور با وضعیت قبل از انقلاب و نیز سایر کشورهای همسطح، موثر واقع شود.

قبل از انقلاب اسلامی، ایران در عرصه تولید علم و دانش فاقد جایگاه جهانی بود

وی عنوان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی، ایران در عرصه تولید علم و دانش فاقد جایگاه جهانی بوده و تولیدات صنعتی و تکنولوژیکی آن نیز بسیار محدود و عمدتاً در حد مونتاژکاری خلاصه شده بود. ساختار حکومتی و سیاسی کشور نیز تا ۲۰۰ سال قبل از انقلاب، در بدترین شرایط ممکن قرار داشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) ، طی این مدت، ایران کشوری بود که نه تنها در مورد نظام بین المللی هیچگونه نقشی بر عهده نداشت، بلکه با دخالت علنی دول غربی و شرقی در امور مهمی مانند؛ عزل و نصب شاهان ایران، عملاً امکان تصمیم گیری در اداره امور داخلی نیز از حکام وقت سلب شده بود.

شیخ حسین بازماندگان با نگاهی گذرا به وضعیت اقتصادی ایران، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: به این واقعیت دست می یابیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارشکنی‌های بیگانگان سبب شد تا درآمدهای نفتی کشور به شدت کاهش یابد.
در آن ایام؛ فشارها در حدی بود که به رغم تلاشهای فراوانی که برای رفع این مشکل انجام پذیرفت، در سال ۱۳۶۵ از تنها منبع درآمد کشور یعنی نفت، فقط سهم کمی عاید کشور شد که آن عایدی کم هم بخش عمده آن در بانکهای خارجی بلوکه شده بود.
بازماندگان مطرح کرد: همه پیشرفت‌های علمی، اجتماعی و فنی در شرایط تحریم اتفاق افتاده است؛ این خیلی مهم است؛ دروازه‌های علم و فناوری را بر روی ما بستند، راهها را مسدود کردند، محصولات مورد نیاز ما را به ما نفروختند و ما اینگونه  پیشرفت کردیم.
وی بیان کرد: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدا به دستاوردهای خوبی رسیده ایم از فرهنگ و اقتصاد تا پیشرفت‌های نظامی، سیاسی، بصیرت افزایی و ارتقاء معنویت در کشور یکی از بزرگترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که پس از انقلاب اسلامی، همگام با رشد کمی و کیفی هیئت‌های مذهبی، برای اولین بار واژه‌هایی مانند؛ ایمان، تقوا، وحدت، ایثار و شهادت و امثال آن در جامعه مورد توجه جدی آحاد مردم به‌ویژه جوانان قرار گرفت.

استقلال کشور؛ اولین دستاورد سیاسی مبتنی بر اراده مردم است

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: یکی دیگر دستاوردهای مهم که در بعد سیاسی به دست آورده ایم رهایی از سلطه نظام استکباری و استقرار نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور؛ اولین دستاورد سیاسی مبتنی بر اراده مردم، پس از سقوط و حذف رژیم ستم شاهی و نقطه آغازین مشارکت جامعه در اداره امور حکومتی و در واقع اولین گام از مراحل ایجاد نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شود که این دستاورد با احیای روحیه خودباوری در میان توده‎های مردمی و توجه جدی به حقوق سیاسی و اجتماعی زنان و احیاء شأن و منزلت معنوی جامعه، استحکام بیشتری یافت.

بازماندگان اظهار کرد :من با قاطعیت تمام و ایمان و اعتقاد کامل معتقدم إن شاء الله ایران اسلامی قدرت اول منطقه و تاثیرگذار در سطح جهان خواهدبود و این نشان از دیپلماسی فعال همراه با ولایت پذیری دولتمردان دارد.

رشد روز افزون و حضور فعال کشور در عرصه‌های علمی
وی تصریح کرد: یکی دیگر از افتخارات غرور آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رشد روز افزون و حضور فعال کشور در عرصه‌های علمی است، پیشرفت در این زمینه بقدری با سرعت انجام شده است که متخصصان امر می گویند تا سال ۱۳۹۱ بیش از ۲۶۱۹۶ اختراع در کشور ثبت شده است، همچنین پژوهشگران ایرانی از نظر پژوهشی با ثبت ۸۵۱۳ مقاله علمی، در ردیف مطلوب و قابل توجه تولید علم و در زمره دانشمندان و پژوهشگران ممتاز جهان قرار گرفته اند.
عالم اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: در دستاوردهای بخش سلامت نیز حرف برای گفتن داشته و داریم تا جایی که شاهد
افزایش تعداد پزشکان از ۱۵ هزار نفر به بیش از ۱۱۱۰۰۰ نفر و رفع کامل نیاز کشور به جذب پزشک خارجی و همچنین تغییر و تبدیل کشور به قطب منطقه‌ای توریسم سلامت و پذیرش و درمان بیماران خارجی در انواع بیماری‌ها و همچنین دستیابی به دانش کشت سلولهای بنیادین، قرار گرفتن در ردیف کشورهای برتر پیوند کلیه و درمان بیماری‌های چشمی، کسب تجارب ارزشمند برای مقابله با انواع عوارض و بیماریهای ناشی از عوامل شیمیائی، بخشی از مهمترین دستاوردهای نوین بخش پزشکی کشور است.

کسب رتبه نخست تولید دارو در سطح خاورمیانه 
بازماندگان افزود: کسب رتبه نخست تولید دارو در سطح خاور میانه، تولید ۹۷% از داروهای مورد نیاز و و صادرات دارو از جمله داروهای بیوتکنولوژی، خود کفایی در ساخت انواع واکسن، ریشه‌کنی فلج اطفال و سایر بیماریهای فراگیر، پوشش واکسیناسیون از۳۰% به ۱۰۰%، افرایش تعداد بیمارستانها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی کشور و موفقیت در اولویت به پیشگیری بر درمان و در نهایت افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال وکاهش مرگ و میر مادران در بعد از انقلاب، از دیگر دستاوردهای علمی در شاخه پزشکی محسوب می‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان انقلاب پزشکی نام برد.

وی تاکید کرد: ازدستاوردهای انقلاب اسلامی رشد صنعتی تا فرهنگی اقتصادی تا پشرفت نظامی از دیگر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عالم اهل سنت جنوب کشور ادامه داد: رشد صنعت در کشور به قدری سریع و پرشتاب بود که علاوه بر احداث شهرک‌های صنعتی متعدد در حاشیه شهرهای کشور، ساخت مجموعه‌های تولیدی در روستاهای نیز به یک برنامه مستمر تبدیل شده است، علاوه بر افزایش تعداد کارخانجات باید به محصولات متنوعی که در این مجموعه‌های تولید و در بسیاری از موارد به خارج از کشور صادر می شود.

ساخت انواع نیروگاههای بادی، گازی، فسیلی و ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در بوشهر
بازماندگان تصریح کرد: ساخت انواع نیروگاههای بادی، گازی، فسیلی و ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در بوشهر و اولین نیروگاه انرژی‌های زیرزمینی در اردبیل و قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در ردیف چهارمین کشور سازنده سد و ارائه انواع خدمات فنی، عمرانی و تخصصی در زمینه‌های مختلف به سایر کشورها نیز، برگ زرین دیگری از کتاب پر افتخار انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: حجم صادرات نفتی به غیر نفتی از ۲% قبل از انقلاب اسلامی، به بیش از ۴۵% در شرایط فعلی رسیده و توازن نسبی برای صادرات سایر اقلام ایجاد شده است.
عالم اهل سنت جنوب کشور افزود: ازمجموع دستاوردهای نظامی که یاد نمودم و آنهایی که بعلت ضیق وقت از یاد کردن آن معذورم
از جمله مواردی هستند که قبل از انقلاب اسلامی، تولید آنها در کشور سابقه‌ نداشته و مهمتر اینکه بخش قابل توجهی از آنها، صرفاً در انحصار تعداد معدودی از کشورها پیشرفته جهان قرار داشته است.

بازماندگان خاطر نشان کرد: بسیاری از پیشرفتهای کشور، مرهون تلاش دولت و ملت سرافراز ایران اسلامی در سالهای پس از انقلاب است، به‌طوری‌که پیشرفت‌های مربوط به قبل از انقلاب اسلامی چه از نظرتنوع موضوع و چه از نظر وسعت و گستره عمل، بحدی ناچیز بوده که در قیاس با وضعیت فعلی کشور و حتی بسیاری از کشورهای همطراز منطقه و جهان، قابل بحث و بررسی نیست.
انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: قبل از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

کد خبر 6092731

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت