Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مهرانی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با رویکرد معنوی، توسعه زیرساخت ها و عدالت آموزشی دراستان های مختلف از جمله البرز است.

وی بیان داشت: به همت خیرین نیک اندیش چهار هزار و ۷۷۱ کلاس درس با زیر بنای ۲۶۹ هزار و ۷۸۱ متر مربع در مناطق کم برخوردار استان البرز ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد پروژه آموزشی ۴۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: همچنین آموزش و پرورش در۴۳ سال گذشته خدمات ارزنده ای  به جامعه ارائه داده است که قابل قیاس با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

مهرانی تعداد پروژه های آموزشی مشارکتی – خیری در استان البرز را ۶۱ پروژه  با ۶۶۸ کلاس درس با زیربنای ۸۶ هزار و ۹۷۱ مترمربع و صرف اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان ذکر کرد.

وی تصریح کرد:  مهرماه ۱۴۰۰ نیز ۱۳ مدرسه  به صورت پروژه خیری- مشارکتی با ۱۲۷ کلاس درس  در مجموع با زیربنای ۱۴ هزار و ۴۱۸ متر مربع  در البرز افتتاح شد که بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان اعتبار صرف آنها شد.

وی با بیان اینکه ساخت مدارس خیری از بدو تاسیس تا کنون کارنامه درخشانی را برای البرز در عرصه مدرسه سازی کشور رقم زده است،اضافه کرد: برای گسترش عدالت آموزشی در استان همچنان به نگاه معنوی خیرین نیک اندیش در البرز نیازداریم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزیادآورشد: اکنون پروژه های آموزشی در کشور از جمله در استان البرز طبق اصول فنی- مهندسی با رعایت نکات ایمنی، استاندارد و زیبا یی شناختی با پیش بینی فضاهای آزمایشگاه، پرورشی، ورزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و اداری و سرایداری برای کارکنان مدارس و همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و استاندارد ساخته می شود.

وی گفت: برای حل و فصل مشکلات در حوزه آموزش و پرورش و ایجاد زیرساخت های مناسب یک مثلث عشق با حضور و همدلی مجمع خیرین مدرسه ساز، اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس در استان البرز تشکیل شده است.

وی به کمبود هشت هزار کلاس در استان پرداخت و عنوان کرد : مشارکت مردمی در البرز ۸۵ درصد بوده در حالی که میانگین مشارکت کشوری ۴۹ درصد است اما این استان به دلیل فقر آموزشی نیاز به مشارکت خیرین در ساخت کلاس های درس دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز تاکید کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب نیز ۹ مدرسه خیری - مشارکتی با  ۱۰۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی این استان افزوده می شود.

مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ۳۰۴ عضو فعال و ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها البرز پروژه ساختمانی خیرین مدرسه ساز دانش‌آموزان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز پروژه ساختمانی خیرین مدرسه ساز البرز پروژه ساختمانی خیرین مدرسه ساز دانش آموزان دهه فجر مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در امتداد اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر که با افتتاح مدارس در بخش‌ها و نواحی مختلف شهرستان مشهد همراه است، آیین افتتاح پیش‌دبستانی و دبستان خیرساز بانو پروین گرجستانی ویژه دانش‌آموزان استثنایی بخش رضویه مشهد، با حضور محسن بخشی معاون فرماندار مشهد، آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، غلامعلی رأفتی رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی، جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شد.

۳۰ میلیارد ریال، اعتبار ساخت مدرسه

محسن بخشی، معاون فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم تأکید کرد: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع، با فراهمآوری مشترک اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و خیر مدرسه ساز بانو پروین گرجستانی به بهره برداری رسیده و پیش از این، زمین پروژه توسط خیر دیگری به نام استاد علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

معاون فرماندار مشهد بیان کرد: خرداد سال گذشته بود که همایش خیرین نیک‌اندیش رضوی را در مشهد برگزار کردیم تا با حضور جمعیت کثیری از نیکوکاران شهرستان، ۲۴ شاخص اساسی و راهبردی را که مشهد در آنها از سرانه متوسط کشور پایین‌تر است، موردبررسی قرار دهیم. در آن نشست تعیین شد که چهار شاخص آموزش، ورزش، بهداشت و آب از جمله مصادیق و اولویت‌هایی است که جبران کاستی‌های موجود در آنها فقط با کمک مردم و خیران قابل جبران است و از همان زمان، مقدمات اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر به کمک مردم فراهم شد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ده‌ها مدرسه به همت مشترک آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز در شهرستان مشهد افتتاح شده است، اظهار کرد: احداث مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی، سرعت بیشتری دارد و پروژه‌های از این قبیل با سرعت و البته دقت بیشتری به سرانجام می‌رسند، زیرا علاوه بر اینکه برکت حمایت خیر متوجه پروژه می‌شود، مردم نیز این مدارس را از خود می‌دانند و در مراقبت، حمایت و نگهداری از آنها توجه بیشتری به خرج می‌دهند.

۸۰ درصد از مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: هشتاد درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. در همین راستا، این مدرسه نیز به شمار مدارس استثنایی خیرساز شهرستان افزوده شد تا پاسخگوی بخش دیگری از نیازهای فرزندان عزیز ایران اسلامی باشد.

کد خبر 6093515

دیگر خبرها

  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد