Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:02:51 GMT

ضرورت برقراری تعطیلی مدارس و تجمعات تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۰۹۶

ضرورت برقراری تعطیلی مدارس و تجمعات تا پایان امسال

مسعود مردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: در حال حاضر شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بصورت سرپایی به دلیل ابتلا به اومیکرون افزایش چشمگیری یافته و بیمارستان هایی که از گذشته بیمار کرونایی پذیرش می کردند، مملو از افراد بستری بویژه در بخش های مراقبت های ویژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیک ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون آغاز شد و اکنون بسیاری از شهرها از حالت آبی خارج شده و به وضعیت قرمز و نارنجی در آمدند، تا پایان سال اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی رعایت و روند واکسیناسیون خود را بویژه تزریق دز سوم را انجام ندهند، دوباره ممکن است به روزهای گذشته تلخ کرونایی برگردیم و محدودیت های بیشتری اعمال شود.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: اومیکرون از تازه ترین سویه های کرونا است که حدود چهار برابر جهش سرایت آن به دیگران بیش از دلتا بوده و شبیه سرماخوردگی بوده و پس از یک هفته شدت می یابد.

وی اظهار داشت: سرفه، آبریزش بینی، گلو درد و بدن درد از علایم اصلی این سویه است که در هفته اول ابتلا به اومیکرون فرد بیمار حالت عادی داشته و در هفته دوم حالش دگرگون شده و شدت می یابد.

مردانی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی اومیکرون، انتشار به سرعت بالای آن است، تصریح کرد: جهش های متعددی که این سویه پیدا می کند باعث می شود که قابلیت سرایت آن تغییر کرده و شدت بیماری زایی اش هم متفاوت شده و گاهی اوقات شدیدتر و گاهی اوقات خفیف تر می شود.

راهکار پیشگیری از ابتلا به اومیکرون زدن واکسن، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک بوده و تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که زدن ماسک در پیشگیری از ابتلا به اومیکرون مهم‌ترین عامل است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه قدرت سرایت بیشتر اومیکرون، اگر تعداد موارد ابتلا بالا برود، تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شوند و منجر به افزایش موارد مرگ و میر خواهد بود.

به گفته مردانی، تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دستها، دوری از تجمعات و  دورهمی ها و دریافت دز سوم واکسن علیه کرونا برای در امان ماندن از اومیکرون ضروریست.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیروز در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آماده باش صد در صدی مراکز درمانی خبر داد و گفت: اولویت خدمات مان نیز با درمان بیماران مبتلا به اومیکرون است.

وی افزود: براساس آمارها امروز حدود ۳۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و در عرض یک هفته آمار مراجعین ما چند برابر شده است،  اومیکرون انتشار سریعی دارد و می‌تواند به سرعت سرایت کند و بارها هشدار دادیم که این موج در کشور ما نیز ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر  ۴۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهر در وضعیت زرد و تنها ۳۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت ابتلا به اومیکرون شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان دوشنبه شب در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با تصمیم این کارگروه و به علت آلودگی فعالیت تمامی مدارس نوبت صبح فردا سه‌شنبه در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: بر این اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت ادارات و دانشگاه‌ها بدون تأخیر و تعطیلی انجام می‌شود.

همچنین در صورت تداوم وضعیت هوایی، اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی مدارس برای نوبت عصر هم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6092587

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال