Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:13:45 GMT

خیز طلای سیاه برای شکستن رکورد ۷ ساله

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۲۱۰

خیز طلای سیاه برای شکستن رکورد ۷ ساله

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عصر امروز بیست و پنجمین نشست وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس به صورت وبینار برگزار خواهد شد. نشستی که در آن درباره نحوه ادامه توافق کاهش تولید در ماه آینده میلادی تصمیم‌گیری می‌شود. 

از آنجا که اوپک پلاس در نشست قبلی نیز اعلام کرده بود که تاثیر سویه جدید کرونا بر بازار نفت ملایم خواهد بود، به نظر می‌رسد در این نشست نیز بر ادامه روند قبلی اوپک پلاس تاکید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس تصمیم وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس، هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت این کشورها اضافه خواهد شد تا در نهایت تولید نفت آنها تا شهریور سال آینده به میزان پیش از توافق کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای تولید نفت بازگردد. 

باتوجه به پیش‌بینی تصمیم اوپک پلاس، قیمت نفت حالا برای شکستن رکورد قیمت هفت ساله خیز برداشته است. 

طلای سیاه امروز و در آستانه نشست اوپک پلاس با رشد قیمت همراه شد. نفت برنت با ۲ دهم درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. 

نفت شاخص آمریکا نیز ۲ دهم درصد بالا رفت و به ۸۸ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه افزایش یافت. 

به گزارش ایرنا، کشورهای عضو اوپک پلاس بعد از آنکه قیمت نفت به دلیل شیوع کرونا در جهان با کاهش همراه شد و به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه رسید، در اردیبهشت سال گذشته تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در مجموع ۹.۷ میلیون بشکه کاهش دهند و این کاهش تولید به تدریج و ظرف مدت ۲ سال به بازار بازگردد. در کنار این کاهش، عربستان نیز به صورت داوطلبانه یک میلیون بشکه از تولید نفت خود را خارج از توافق اوپک پلاس کاهش داد. 

تصمیم که توانست قیمت نفت را نجات دهد و در کمتر از یک سال، قیمت نفت رشدی ۱۰۰ درصدی را به ثبت برساند. 

برچسب‌ها قیمت نفت اوپک اوپک پلاس نفت خام نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک اوپک پلاس قیمت نفت اوپک اوپک پلاس نفت خام نفت اوپک پلاس تولید نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است

به  گزارش "ورزش سه" ترانه احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رقابت‌های دسته‌های آزاد اسکیت فری استایل انتخابی تیم ملی توانستم رکورد ایران را با زمان ۴ ثانیه و ۲۱۷هزارم ثانیه جابه‌جا کنم و به مدال طلا دست پیدا کنم.

وی گفت: امسال مسابقات رولر اسکیت و بازی‌های آسیایی داخل سالن در تایلند را پیش رو داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادم به دنبال کسب مدال طلا و جابه‌جایی رکورد دنیا در این تورنمنت‌ها هستم تا رنکینگ جهانی خود را ارتقاء ببخشم.

احمدی هم‌چنین از حضورش در مسابقات کاپ آزاد در خردادماه خبر داد و افزود: این مسابقات نوعی تدارکات و آماده‌سازی برای مسابقات پیش رو است که امیدوارم بتوانم به نتیجه خوبی در کاپ آزاد در رشته فری استایل دست پیدا کنم.

ترانه احمدی، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو چین در رقابت‌های دسته‌های آزاد اسکیت فری استایل در شاخه اسپید اسلالوم که در نجف آباد اصفهان برگزار شد در فینال این مسابقات با زمان ۴.۲۱۷ ثانیه توانست قهرمان شود و رکورد ایران را ارتقا دهد.

رکورد پیشین در اختیار ترانه احمدی با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه بود.

دیگر خبرها

  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • ساکت الهامی و یک انگیزه مهم برای شکستن رکورد پرسپولیس
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • طلای جهانی پس رفت