Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

روند نزولی بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت 1923 واحدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۵۶ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد معادل ۷۰ هزار و ۴۲۷ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۱۳ تومان رسیده است.

دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن ۳ درصد می‌شود

محمد حسن علمداری عضو هیئت مدیره بانک تخصصی بخش مسکن گفت: در بازار سرمایه، معمولاً یک حجم مبنا و یک دامنه نوسان داریم؛ در حال حاضر دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) در فرابورس مثبت و منفی ۵ درصد است درخواست کرده‌ایم دامنه نوسان اوراق تسه به ۳ درصد کاهش یابد؛ بر اساس هر نمادی هم درخواست داده‌ایم که حجم مبنای ۷۵ صدم درصدی اعمال شود در حال حاضر معاملات اوراق تسهیلات به این شکل است که اگر ۱۰ برگه تسه به فروش برسد، حجم مبنای آن پُر می‌شود و فردا ۵ درصد حجم مبنا به آن تعلق می‌گیرد؛ در هیئت مدیره بانک عمل بخش مسکن، اصلاح حجم مبنا را مصوب کرده‌ایم و به دنبال تصویب آن در فرابورس هستیم. وی با تأکید بر اینکه اعطای تسهیلات مسکن با ۵۰ درصد اوراق تسهیلات، بیشتر یک مُسکن موقتی است و اثرگذاری دائمی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا کسانی که متقاضی واقعی دریافت تسهیلات مسکن هستند و در بانک عامل بخش مسکن تشکیل پرونده داده‌اند را به فرابورس معرفی کنیم و کد ملی آنها را بدهیم تا صرفاً این افراد در فرابورس امکان خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن داشته باشند. این مقام مسئول بانکی اظهار کرد: اجرای مصوبه مذکور بانک عامل بخش مسکن، مستلزم تصویب در فرابورس است تا آنها بتوانند نرم افزار مربوطه را اصلاح کنند؛ یک ماه است که درخواست خود را به فرابورس داده‌ایم؛ موافقت اولیه آنها را هم اخذ کرده‌ایم و امیدواریم به سرعت این اتفاق رخ دهد.

درخواست بودجه ای رئیس کل بانک مرکزی از نمایندگان مجلس

صالح آبادی گفت: با توجه به اینکه ما در دولت بر لایحه بودجه ۱۴۰۱ بررسی و جمع بندی داشتیم تا به گونه ای تنظیم شود که کسری نداشته باشد، بنابراین این روزها انتظارمان از مجلس این است که لایحه بودجه را به گونه ای تصویب کنند که بدون کسری بسته شود. وی تاکید کرد: منابع موهومی در قانون بودجه دیده نشود؛ زیرا هزینه ها معمولا اتفاق می افتد ولی بعضا درآمدها اتفاق نمی افتد و این باعث کسری بودجه می شود. لذا خواهش بنده از مجلس این است که بودجه ای بدون کسری ببندند تا یکی دیگر از ریشه های تورم که اضافه برداشت یا استقراض دولت ها از بانک مرکزی است را کنترل کنیم.

الزامی برای حداقل تراکنش برای کارت‌خوان‌ها وجود ندارد

مدیرعامل شرکت شاپرک با تاکید بر اینکه مقررات یا آیین‌نامه‌ای برای کارت‌خوان‌های کم تراکنش تعیین نشده تاکید کرد که فشار بر پذیرندگان برای ایجاد تراکنش اضافی غیر قانونی است. سید کاظم دهقان اظهار کرد: اقتصادی نبودن کارت‌خوان‌های کم تراکنش مبحثی است که همیشه مورد توجه شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها قرار داشته اما این موضوع نباید به ایجاد تراکنش اضافه منجر شود. وی با بیان اینکه گزارش‌های دریافت شده نشان می‌دهد که از سوی برخی شرکت‌های پرداخت، پذیرندگان ملزم به ایجاد حداقل تراکنش شده‌اند، تصریح کرد: شرکت‌های پرداخت تحت هیچ شرایطی نباید پذیرندگان را مجبور یا تشویق به ایجاد تراکنش صوری به دلیل اقتصادی نبودن تحویل امانی دستگاه کارت‌خوان کنند. مدیرعامل شرکت شاپرک همچنین تصریح کرد: شرکت‌ها می‌توانند با توافق پذیرندگان، هزینه کارت‌خوان‌های کم تراکنش خود را متناسب با عملکرد و عمر آنها دریافت کنند. دهقان با تاکید بر اینکه شرکت شاپرک آمادگی دریافت شکایات در این زمینه را دارد، خاطرنشان کرد: پذیرندگان و صاحبان کسب و کار جهت اعلام شکایت خود از عملکرد شرکت‌های پرداخت می‌توانند به سایت شرکت به نشانی shaparak.ir مراجعه و آن‌ را ثبت کنند.

نقل و انتقال خودروهای لوکس ممنوع می‌شود

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی گفت: اگر مؤدیان تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات خود اقدام نکنند، از نقل و انتقال خودروی آن‌ها جلوگیری می‌شود. جهانگیر رحیمی گفت: فرصت شناسایی خودروهای مشمول مالیات، تا پایان دی بود و تاکنون بالغ بر ۵۷۰‌هزار خودرو شناسایی شده‌اند. به گفته او، اطلاع‌رسانی‏‏‌های لازم انجام و روی سایت سازمان بارگزاری شده است. این مؤدیان اگر تا پایان بهمن مراجعه نکنند، برگه اجرایی برای آنها صادر می‌شود و به عنوان خودروی بدهکار مالیاتی شناسایی شده و از نقل و انتقال آنها جلوگیری خواهد شد. طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اگر جمع ارزش خودروهای تحت تملک یک شخص و خودروهای فرزندان زیر ۱۸ سال او، بیش از ۱‌میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات خودروهای لوکس خواهد شد.

طلا در مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا ریسک پذیری تازه سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد، ثابت بود و نزدیک مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۹۸ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. اونس طلا در معاملات روز گذشته تا مرز ۱۸۰۵ دلار و ۴۳ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۰۱ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود. نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" در این باره گفت: تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران و ریسک پذیری بیشتر آنها احتمالا برای طلا منفی است اما ضعف ارزش دلار به طلا کمک می کند و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد. اظهارات جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس درباره افزایش ۵۰ واحدی نرخهای بهره، در راستای تمایل مقامات بانک مرکزی آمریکا برای ملایم کردن انتظارات بازار درباره روند و گستردگی تحکیم سیاست پولی است. بولارد که موافق تحکیم سیاست پولی است، روز سه شنبه گفت: وی موافق افزایش نرخهای بهره در مارس، مه و ژوئن است اما از افزایش ۵۰ واحد نرخها حمایت نکرد. اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود اما افزایش نرخها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند.

قیمت دلار و یورو در صرافی ها چقدر شد؟

بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها هم اکنون به نرخ 24739 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 24987 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت 28074 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 28356 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا صعود کرد اما رشد قیمتها در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس محدود بود. بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۹ دلار و۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه ۱۰ سنت کاهش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته پنج سنت کاهش داشت. قیمتهای نفت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر کمبود عرضه و تنشهای ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی و خاورمیانه حدود ۱۵ درصد رشد کرده‌اند. شاخص قیمت نفت برنت روز جمعه تا سطح ۹۱ دلار و ۷۰ سنت و شاخص نفت آمریکا تا مرز ۸۸ دلار و ۸۴ سنت پیش رفته بودند که بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۴ بود و هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی رشد کردند.

قدیمی ترین خودروساز جهان تغییر نام داد

از اول فوریه، خودروساز آلمانی دایملر AG به طور رسمی نام خود را به گروه AG مرسدس بنز تغییر می‌دهد. تغییر نام تجاری این شرکت هفته گذشته اعلام شد به طوری که گفته می‌شود این امر آخرین مورد از یک رشته تغییرات ساختاری برای این خودروساز خواهد بود. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که خط تولید کامیون و اتوبوس خود را که به نام Daimler Truck AG است، منحل خواهدکرد. ساختار جدید شرکت دایملر اکنون به طور جداگانه در بورس اوراق بهادار فرانکفورت پذیرفته شده است. این اقدام که توسط سهامداران دایملر AG در ماه اکتبر تصویب شد، منجر به ایجاد دو شرکت مستقل شد که هر کدام مدیریت و رئیس خود را به صورت جداگانه دارند. انتظار می‌رود این تغییر نام شرکت به آن کمک کند تا ارزش دارایی‌های سهامداران خود را بالا ببرد و از پتانسیل کامل تجارت خود در آینده‌ای با ماشین‌های با آلایندگی صفر و مبتنی بر نرم‌افزار استفاده کند.

اولاً کالنیوس، مدیرعامل دایملر هفته گذشته گفت: "ما شانس واقعی برای افزایش چند برابری تولیداتمان را داریم."

طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال گذشته بیش از ۲.۴ میلیون خودرو و ون را با وجود کمبود عرضه تراشه‌های بزرگ که سراسر صنعت خودرو را به زانو درآورده بود، فروخت. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، دایملر رکورد فروش را به نام خود به ثبت رساند. این خودروساز اکنون به دنبال تغییر خط تولید خودروهای خود به خودروهایی است که تا سال ۲۰۳۰ با موتورهای الکتریکی کار می‌کند و به تدریج به سمت فروش مستقیم محصولات خود برای کنترل بهتر قیمت‌ها و افزایش درآمد خالص به ازای هر خودرو و همچنین خدمات دیجیتالی ناشی از آن برود. از طرف دیگر به دنبال آن است که بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ حدود ۶۸ میلیارد دلار برای تحول خودروسازی خود خود هزینه کند. در سال ۱۹۹۸، دایملر-بنز AG با شرکت کرایسلر ادغام شد و به دایملر کرایسلر تبدیل شد. زمانی که دایملر کرایسلر را در سال ۲۰۰۷ به سربروس فروخت، این شرکت نام خود را به دایملر AG تغییر داد.

مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال

روز سه شنبه هفته جاری نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که بانک مرکزی این کشور ارز دیجیتال خود را در اول آوریل راه اندازی خواهد کرد. وی افزود: این کشور همچنین قصد دارد از درآمد حاصل از انتقال دارایی‌های مجازی با نرخ ۳۰ درصد مالیات بگیرد. برای ثبت جزئیات تمام این تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال، وزیر دارایی هند پیشنهاد کرد که یک درصد مالیات در مبدا برای پرداخت‌های مربوط به خرید دارایی‌های مجازی کاهش یابد. از طرف دیگر «هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه در حین محاسبه چنین درآمدی به جز هزینه تحصیل مجاز نخواهد بود. علاوه بر این، زیان ناشی از انتقال دارایی دیجیتال را نمی‌توان با هیچ درآمد دیگری تسویه کرد. وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود هدیه دارایی دیجیتال مجازی نیز بر عهده گیرنده مالیات باشد.

خرید ارزهای دیجیتال در هند علیرغم فشارهای نظارتی شدید در حال گسترش است به طوری که در یک نمونه از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال حجم معاملات سالانه آن از ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است که نسبت به سال ۲۰۲۰ "۱۷۳۵٪" رشد داشته است. وزیر دارایی هند می‌گوید: گفت: "افزایش خارق العاده ای در تراکنش دارایی‌های دیجیتال مجازی وجود دارد." بنابراین بزرگی و فراوانی این معاملات، ارائه یک سیستم مالیاتی خاص را ضروری کرده است. بانک مرکزی هند مدت‌هاست که روی یک استراتژی که وابستگی این کشور را به پول نقد کاهش دهد، کار کرده است. به گفته وزیر دارایی، راه‌اندازی روپیه دیجیتال «رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال خواهد داد» و منجر به «سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر» می‌شود.

گرانی برنج منطقی نیست

قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت قیمت برنج در بازار اظهار کرد: در حال حاضر برنج ایرانی از ۴۷ تا ۷۷ هزار تومان عرضه می شود که این قیمت ها منطقی و عرف نیست. وی افزود: وضعیت قیمت برنج در حالیست که ما کمبودی در این کالا نداریم و برنج ایرانی و خارجی به اندازه کافی در بازار عرضه می شود. بنابراین فروش برنج با این قیمت ها درست نیست. وی ادامه داد: قیمت برنج را کشاورزان مناطق ۳ استان شمالی تعیین می‌کنند که متاسفانه یک عده در این وضعیت سودجویی و افزایش های غیرمنطقی در قیمت برنج اعمال می کنند. حسنی گفت: قیمت برنج خارجی نیز در بازار بالاست؛ اگرچه برنج هندی دولتی از ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می فروشند اما این برنج در بازار آزاد از ۲۳ تا ۲۹ هزار تومان قیمت دارد. همچنین قیمت برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی حدود ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی پیمانه اقتصادی دلار بورس مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد