Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@12:17:34 GMT

تاثیر دوزهای واکسن در برابر اومیکرون چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۲۵۸

‍‍‍‍‍‍

BA.۲ زیر شاخه اُمیکرون چه میزان مسری است؟ آیا کووید پنکان‌کار افراد واکسینه‌شده را آلوده می‌کند؟ کووید پنهان‌کار از کجا شیوع پیدا کرده است؟ کووید پنهان‌کار در چهار ایالت هند غالب است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ ایندیانا نیوز، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زیرشاخه اُمیکرون با نام کووید پنهان‌کار (BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲)  نه تنها از BA.۱ قابل انتقال‌تر است بلکه می‌تواند افراد واکسینه‌شده ازجمله افرادی که دوزهای تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند را آلوده کند. در سرتاسر جهان، زیر شاخه BA.۱ بیش از ۹۸ درصد موارد اُمیکرون را تشکیل می‌دهد اما عموزاده نزدیک آن BA.۲ در بسیاری از کشورها در حال از بین بردن سویه اصلی است.

این مطالعه توسط محققان موسسه سرم Institut(SSI) دانشگاه کپنهاگ، اداره آمار دانمارک و دانشگاه فنی دانمارک انجام شد. با این حال، هنوز باید توسط همکاران مورد بررسی قرار گیرد.

BA.۲ زیر شاخه اُمیکرون چه میزان مسری است؟

فردریک پلزنر، محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: اگر در خانواده خود در معرض این زیرشاخه قرار گرفته‌اید، ۳۹درصد احتمال دارد که در عرض هفت روز آلوده شوید. اگر در عوض در معرض BA.۱  قرار بگیرید این احتمال ۲۹ درصد است به این معنی که BA.۲ حدود ۳۳ درصد بیشتر از BA.۱ مسری است.

تاکنون موارد ابتلا به کووید پنهان‌کار در بیش از ۵۴ کشور ازجمله هند، ایالات‌متحده، بریتانیا، سوئد و نروژ ثبت شده اما این میزان بسیار کمتر از دانمارک است.

آیا کووید پنکان‌کار افراد واکسینه‌شده را آلوده می‌کند؟

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که BA.۲ در آلوده کردن افراد واکسینه‌شده و دریافت‌کننده واکسن تقویت‌کننده نسبتا موفق‌تر از BA.۱ بوده و حاکی از فرار ایمنی است. اما این مطالعه تاکید کرد که واکسن‌ها همچنان نقش مهمی ایفا می‌کنند زیرا هم افراد واکسینه‌شده و هم افراد دریافت‌کننده دوز تقویت‌کننده نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند کمتر به هر یک از این دو زیرشاخه آلوده می‌شوند و آن را انتقال می‌دهند.

تجزیه و تحلیل اولیه توسط SSI نشان داده است که هیچ تفاوتی در خطر بستری شدن برای BA.۲ در مقایسه با BA.۱ وجود ندارد.

کووید پنهان‌کار از کجا شیوع پیدا کرده است؟

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اسکریپس، بیش از ۱۸هزار توالی ژنتیکی BA.۲ در GISAID، پلت‌فرم جهانی اشتراک‌گذاری داده‌های کرونا، آپلود شده و حداقل در ۵۴ کشور شناسایی شده است.

 دکتر وسلی لانگ، پاتولوژیست در بیمارستان متدیست تگزاس که سه مورد ابتلا را تا اوایل این هفته شناسایی کرد، گفت: «تاکنون ما شاهد رشد آن در ایالات‌متحده نبوده‌ایم».

کووید پنهان‌کار در چهار ایالت هند غالب است

حداقل در چهار ایالت، سومین موج کووید توسط زیرشاخه اُمیکرون ایجاد شده است. در دهلی، تغییر BA.۱ و BA.۱.۱ به BA.۲ ظاهرا در اواخر دسامبر اتفاق افتاد، در حالی که در گجرات، BA.۲ حداقل از هفته دوم ژانویه غالب شد. در کارناتاکا و اوتار پرادش نیز BA.۲  سویه غالب است. در ماهاراشترا تقریبا مجموعه‌ای از هر سه سویه دلتا، اُمیکرون و کووید پنهان‌کار وجود دارد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس اومیکرون دوز سوم سویه جدید دوز بوستر بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط حذف محدودیت زمانی برای تزریق واکسن کرونا به مادران باردار درباره فعالیت حضوری مدارس چه تصمیمی گرفته شد؟ وضعیت نارنجی کرونایی در زنجان ۵۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان قزوین شناسایی چند علائم جدید کرونایی بیش از ۳۵هزار ابتلا به کرونا ثبت شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها مزیت‌ های بورسی شدن املاک نسبت به مزایده های سنتی آخرین وضعیت آمار جهانی کرونا واردات برنج به ۸۰۰ هزار تن رسید امام خمینی(ره) غیر ممکن را ممکن ساخت حمله مجدد به فرودگاه بغداد درمان سویه اومیکرون با داروی ضدانگل آیورمکتین چرا املاک مازاد دولت به فروش نمی‌ رود؟ تور زمینی تبریز ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) هشدار WHO نسبت به دست‌کم گرفتن کرونا فناوری‌ های نوین در زمره اقتدار قلمداد می‌ شود شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱ بیمارستان‌ های کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار امکانات ویژه واتس آپ در به روز رسانی جدید چند دلیل که باید دوز بوستر واکسن کرونا را بزنید! تاثیر دوزهای واکسن در برابر اومیکرون چگونه است؟ کرونا، جشنواره فیلم فجر را لغو می کند؟ سنگین ترین صف های خرید و فروش امروز در بورس امروز / فروش در بازار رونق گرفت؟ درباره فعالیت حضوری مدارس چه تصمیمی گرفته شد؟ افت ۵۴۹واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات شاخص کل نرخ رسمی ۷ ارز کاهش یافت پژو پرشیا ، ۱۵ میلیون گران شد (جدول) وضعیت نارنجی کرونایی در زنجان هزینه سفر خارجی از داخلی کمتر شد! ۵۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان قزوین قرنطینه هوشمند دیگر ارزشی ندارد بازگشایی محور هراز از ظهر امروز قیمت دلار ۱۳ بهمن ماه۱۴۰۰ آسمان کشور دوباره بارانی می شود پیشنهادهایی برای درمان خانگی ضعف بدن نوسان اندک در بازار رمزارزها تاکسی‌ های پرنده، رویا یا واقعیت آینده گلایه تجار از خرید ارزان روبل صادراتی از سوی بانک مرکزی بانک ایران زمین در شبکه های اجتماعی پاسخگوی مشتریان خواهد بود تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به دیسک کمر هشدار قرمز اومیکرون به کشور واکنش تمسخر آمیز رونالدو به حقوق نجومی ام باپه در رئال مدافع تیم ملی در آستانه پیوستن به استقلال نوعی بخور گیاهی که پوست را شفاف می کند پیدا و پنهان جاده سازی برای صنعت پوشک بچه چقدر گران شد؟ (جدول) خداحافظی با ترافیک نیم‌‌ بها؟ فصل جدید همکاری بانک تجارت و شرکت پاکشوما ۴ ماهواره ایرانی در صف پرتاب نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود این بار سوال ٤٠ نماینده از وزیر صمت مدت قرنطینه اومیکرون چند روز است؟ تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌ های امام خمینی (ره) تور لاکچری آلانیا ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) قیمت تلویزیون‌‌ سایز بزرگ چند؟ (جدول) تاثیر فعالیت فیزیکی در پیشگیری از دیابت DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس اومیکرون دوز سوم سویه جدید دوز بوستر افراد واکسینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!