Web Analytics Made Easy - Statcounter

استحکام بخشی و افزایش مقاومت مهم‌ترین وظیفه‌ی است که این مقاطع فولادی در سازه‌ها و یا تجهیزات صنعتی برعهده دارند. این مقاطع فولادی در شکل‌ها و ابعاد گوناگونی تولید شده و از این نظر تنوع بالایی دارند. برای آشنا شدن با انواع این قوطی پروفیل‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

انواع  قوطی پروفیل

قوطی پروفیل‌ها از نظر ظاهری در شکل‌های هندسی متفاوتی تولید می‌شوند؛ اما، مهم‌ترین دسته بندی این مقاطع فولادی براساس نوع کاربردهای آن‌ها شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس قوطی پروفیل‌ها در دو دسته کلی قوطی پروفیل صنعتی یا قوطی پروفیل ساختمانی تقسیم‌بندی می‌شوند:

قوطی پروفیل صنعتی: قوطی پروفیل‌های صنعتی در ابعاد و ضخامت‌های زیادی تولید شده و به همین دلیل از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردارند. این ویژگی موجب خواهد شد که از آن‌ها در پروژه‌های صنعتی مثل ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات بزرگ استفاده شود. قوطی پروفیل‌های صنعتی با ابعادی بین ۱۰*۱۰ تا ۴۰۰*۴۰۰ میلیمتر در بازار عرضه می‌شوند.

قوطی پروفیل ساختمانی: قوطی پروفیل‌های ساختمانی از ورق‌های سیاه فولادی که ضخامتی کمی بین ۲ تا نهایت ۴ میلیمتر دارند، تولید می‌شوند. این قوطی پروفیل‌ها اگرچه به اندازه‌ی قوطی پروفیل صنعتی، قوی نیستند اما در نوع خود مقاومت و استحکام بالایی دارند و از آن‌ها برای ساخت قسمت‌های مختلف سازه‌های عمرانی و ساختمانی استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که قیمت قوطی پروفیل صنعتی به دلیل ضخامت و وزن بیشتر، کاملاً متفاوت از نرخ قوطی پروفیل ساختمانی تعیین و اعلام می‌شود.

قوطی پروفیل‌ها براساس شکل ظاهری نیز در دو نوع اصلی پروفیل باز و یا بسته ساخته می‌شوند:

پروفیل های باز: این پروفیل‌ها شکل هندسی بازی دارند و اضلاع آن‌ها حداقل از یک سمت به یکدیگر متصل نمی‌شوند.

متداول‌ترین نوع پروفیل‌های باز عبارتند از:

پروفیل زد: این پروفیل که شکلی شبیه به حرف لاتین Z دارد، در ساخت سازه‌های عظیم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل دارای سه ضلع اصلی است که به دو ضلع ابتدایی و انتهایی آن بال و به ضلع میانی آن جان گفته می‌شود. ارتفاع جان مهم‌ترین ویژگی ابعادی این پروفیل به شمار رفته و می‌تواند ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ میلیمتر باشد. از نظر ضخامتی نیز این پروفیل در ضخامت‌های ۲، ۲.۵ و ۳ میلیمتر در بازار یافت می‌شود. قیمت پروفیل زد روزانه در سایت آراد آهن بروزرسانی می شود.

پروفیل سی: این پروفیل نیز شکلی شبیه به حرف C دارد و از آن برای متصل کردن قطعات مختلف ساختمان و سازه استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان این پروفیل را نوعی قوطی پروفیل ساختمانی به شمار آورد. پروفیل C در بازار با ضخامت‌های بین ۲ تا ۴ میلیمتر و ارتفاعی بین ۱۶۰ تا ۲۴۰ میلیمتر یافت می‌شود.

پروفیل آبرو: نوع دیگری از پروفیل‌های باز است که در دسته‌ی قوطی پروفیل‌های ساختمانی جا دارد. این پروفیل وظیفه‌ی انتقال آب باران و برف از سقف ساختمان به پایین را برعهده دارد و بیشتر در سقف‌های شیروانی دیده می‌شود. پروفیل آبرو در انواع یک طرفه یا دوطرفه و با ضخامت‌های بین ۲ تا ۳ میلیمتر و در طول ۶ متر به بازار عرضه خواهد شد.

پروفیل های بسته: پروفیل‌های بسته در اشکال هندسی بسته‌ی مثل مربع یا مستطیل تولید می‌شوند و به آن‌ها قوطی می‌گویند. قوطی‌ها نیز در انواع مختلفی از نظر ظاهر و جنس وجود دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

قوطی ستونی: قوطی‌های ستونی شکلی شبیه به مربع دارند و  هم در نوع صنعتی و هم ساختمانی تولید می‌شوند. این قوطی‌ها، با ضخامت‌های بین ۲ تا ۶ میلیمتر، در صنعت ساختمان سازی و با ضخامت‌های بیش از ۶ میلیمتر، در صنایع سنگین کاربرد دارند. شایان ذکر است که این قوطی‌ها از شکل دادن ورق سیاه فولادی تولید می شوند.

قوطی مبلی: قوطی‌های مبلی برخلاف ستونی از ورق روغنی که ضخامت کمی دارد، تولید می‌شوند. ضخامت این قوطی‌ها بین ۰.۷ تا ۱.۵ میلیمتر و ویژگی‌ بازر آن‌ها وزن بسیار سبک آنهاست.

قوطی گالوانیزه: این قوطی‌ها از ورق گالوانیزه به دست می‌آیند و به همین دلیل در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاومت دارند. از این قوطی‌ها در ساخت انواع در و پنجره‌ و گلخانه ها استفاده می‌شود.

کاربردهای قوطی پروفیل

قوطی پروفیل‌ها تنوع بالایی دارند و همین امر موجب شده است که دامنه‌ی کاربردی آن‌ها بسیار گسترده باشد. این مقاطع فولادی در صنایع گوناگون: ساختمان سازی، خودروسازی، راه‌سازی و ... مورد مصرف قرار می‌گیرد.

از جمله کاربردهای قوطی پروفیل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ساخت قطعات خودروهای سبک و سنگین ساخت انواع حفاظ و نرده ساخت اسکلت فلزی سازه‌ها ساخت پایه میز و صندلی و سایز مصنوعات فلزی ساخت تابلوهای تبلیغاتی ساخت لوازم پزشکی، وزشی، تفریحی و .. سوله سازی و ... عرضه ارزانترین قوطی پروفیل

خرید قوطی و پروفیل با ارزانترین قیمت برای انبوه سازان و صنعتگران اهمیت زیادی دارد. بازرگانی آرادآهن یکی از این مراکز اصلی تأمین و عرضه مقاطع فولادی از جمله انواع قوطی پروفیل است که این محصولات را با قیمت‌های بسیار نزدیک به نرخ اولیه در سراسر کشور عرضه می‌نماید.  شما می‌توانید قیمت قوطی پروفیل را در سایت آرادآهن مشاهده و بعد از مقایسه اقدام به خرید کنید.

مرکز پخش قوطی پروفیل

بازرگانی آرادآهن یکی از بزرگترین مراکز پخش قوطی پروفیل در کشور است. این بازرگانی قیمت روز تمامی محصولات خود را از طریق سایت اینترنتی و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام اعلام می‌نماید. بنابراین می‌توانید به عنوان به‌روزترین مرجع قیمت گذاری مقاطع فولادی برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها به سایت آراد آهن مراجعه کنید. برای خرید با کمترین قیمت روز قوطی پروفیل از بازرگانی آرادآهن کافی است که فرم ثبت سفارش موجود در سایت را تکمیل کرده و ارسال نمایید. در کوتاهترین زمان کارشناسان ما جهت تکمیل فرایند خرید و ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان با شما تماس خواهند گرفت.

کد خبر 1598864

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مقاطع فولادی قوطی پروفیل قوطی پروفیل ها تولید می شوند ی قوطی پروفیل قوطی ها سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آن‌ها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته او، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف