Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال 1989 «بوریس یلتسین» نخستین رئیس‌جمهور روسیه بعد از فروپاشی شوروی به یک فروشگاه در تگزاس رفت. آنچه در آنجا دید او را به حیرت انداخت؛ قفسه‌ها، یخچال‌ها و فریزرها مملو از انواع و اقسام مواد غذایی بودند.

روزنامه ایران: سال 1989 «بوریس یلتسین» نخستین رئیس‌جمهور روسیه بعد از فروپاشی شوروی به یک فروشگاه در تگزاس رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در آنجا دید او را به حیرت انداخت؛ قفسه‌ها، یخچال‌ها و فریزرها مملو از انواع و اقسام مواد غذایی بودند. اگر رئیس‌جمهور فقید روسیه امروز به امریکا می‌آمد، خیلی از فروشگاه‌های اینجا را بسیار شبیه به فروشگاه‌های زمان خود می‌دید؛ جایی که موجودی کالاها همیشه کم و مشتری‌ها نگران بودند.
آن‌طور که گزارش‌های آن روز می‌گویند، یلتسین که در آن زمان هنوز عضو حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود، در راهروهای فروشگاه می‌گشت و سرش را با تعجب تکان می‌داد و می‌گفت: حتی کمیته اجرایی هم  چنین تنوع انتخابی ندارد. حتی آقای گورباچف!
چند سال پیش، روزنامه هیوستون کرونیکل در مقاله‌ای با عنوان «به یاد بیاورید چه زمانی» نوشت: «او به همقطاران روسی‌اش که در کنارش بودند گفت اگر مردم، که معمولاً باید برای اغلب کالاها در صف منتظر بایستند، وضعیت سوپرمارکت‌های امریکا را ببینند، انقلاب خواهند کرد».
نویسنده زندگینامه یلتسین گفته بود که او بعد از آن بازدید ناراحت و پکر بود و نمی‌توانست فکر آن خوراکی‌های بی‌شمار در سوپرمارکت و شرایطی که مردم کشورش در روسیه مجبور بودند با آن بسازند را از سرش بیرون کند.
امروز هم مصرف‌کنندگان امریکایی، اگر نگوییم افسرده‌اند، دست‌کم از وجود محصولات مورد نیاز در فروشگاه‌ها، ناامید و مأیوس‌ هستند. حتی در توئیتر هم فروشگاه‌های خالی را با #قفسه‌ها_خالی‌اند_بایدن و #قفسه‌ها_خالی‌اند_جو ترند کردند.
خرده‌فروشی‌های امریکا شبیه به فروشگاه‌های مسکو در دوران شوروی شده‌اند که قادر به ارائه خدمت به مشتریان عبوسش نبودند. بایدن سه روز قبل از کریسمس، موقعی که گفت: «بسته‌ها در راهند، هدیه‌ها را می‌رسانند و قفسه‌ها خالی نیستند» اعلام کرد که مشکل حل شده است.
با وجود این‌ها، اکنون دیگر کاملاً وارد سال 2022 شده‌ایم و قفسه‌های فروشگاه‌ها بدتر از کریسمس به نظر می‌رسند. اگر یلتسین هنوز زنده بود، برای این امریکا احساس درد می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فروشگاه ها قفسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • قلک پورشه خالی شد
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟