Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@10:24:32 GMT

اعضای شوراهای اسلامی سنگر سازان بی‌سنگر هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۹۹۵

اعضای شوراهای اسلامی سنگر سازان بی‌سنگر هستند

عضو هیات رییسه شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شوراها سنگر سازان بی‌سنگر هستند که بدون داشتن حقوق ثابت و دفتر مستقل باید انتظارت شهروندان را پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه سیزدهم بهمن‌ماه_ در دومین کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی دوره ششم با موضوع مالی و حقوقی، اظهار کرد: جامعه شورایی دارای شرح وظایف بسیار و امکانات اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظارات بسیار زیاد است، اما همه واقف هستیم که اعضای شوراهای اسلامی سنگر سازان بی‌سنگر هستند که بدون داشتن حقوق ثابت و دفتر مستقل باید هزاران انتظار بجا و بیجای شهروندان را پاسخگو باشند.

باقری تصریح کرد: در شورای عالی استان‌ها، شورای حل اختلاف وجود دارد که گاهی پرونده‌های آن از سوی اعضای شورا با هدف راه انداختن کار مردم مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر خودشان درگیر موضوعاتی شدند که تبعات قضائی به همراه دارد.

نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی مراقب امضاهای خود باشند، افزود: جمعیت شورایی در استان منبع درآمد پایداری ندارد و بسیاری از شهرهای بزرگ استان به سختی امور را می‌گذرانند، اما باید سعی شود به سمت اقتصاد و شهر پایدار با ایجاد درآمد باشیم.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه سال‌ها بعد ردپای آنها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

کد خبر 552946

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری چهارمحال و بختیاری نماینده شورای استان در شورای عالی استان ها شورای حل اختلاف شوراي شهر برخورد با تخلفات شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اعضای شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته