Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اهدای هدیه ویژه مقام معظم رهبری به علی پیروج نایب قهرمان پارالمپیک توکیو که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و تنی چند از مسئولان استانی در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد اظهار کرد: قبل از انقلاب سرانه فضای ورزشی برای هر نفر در استان ۵ سانتیمتر مربع بود اما اکنون میانگین به ۹۹ سانتی‌متر مربع رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: نرم سرانه فضای ورزشی در کشور 120 سانتیمتر مربع است که ما جز استان‌های خوب کشور از لحاظ فضای ورزشی به شمار می‌رویم.

این مسئول گفت: برخی از شهرستان‌های ما از نرم کشوری هم بالاتر رفته به حدی که شهرستان لنده و بهمئی با ۱۵۸ و 148 سانتی مترمربع بالاتر از نرم کشوری قرار دارند.

جهانبخش در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران بسیار قدرتمند و قهرمانان خوب در استان داریم یادآور شد: علاوه بر علی پیروج، سامان پاکباز نیز یکی از ورزشکاران بنام ما در پارالمپیک توکیو بود که به دلیل مصدومیت نتوانست رکورد قبلی خود را داشته باشد.

وی گفت: علی پیروج قهرمان کهگیلویه و بویراحمدی در پارالمپیک با بدشانسی روبرو شد در حالی که در تمرینات خود قبل از مسابقات توکیو توانسته بود رکورد ۷۰ متر را در پرتاب نیزه بر جای بگذارد اما به دلایل مختلف از جمله بارندگی در توکیو در روز مسابقه با پرتاب ۶۴ متر به مقام نایب قهرمانی پارالمپیک توکیو دست یافت در حالی که قهرمانان مسابقات تنها ۶۹ متر پرتاب کرده بود که امیدواریم در بازی های آسیایی مدال طلا توسط این ورزشکار خوب کهگیلویه و بویراحمدی برای کشور عزیزمان کسب شود.

این مسئول با قدردانی از زحمات رئیس هیئت نابینایان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر زیرساخت‌ها آماده باشد می‌‌توانیم در این رشته تا چهار نفر را برای حضور در مسابقات بین المللی داشته باشیم.

جهانبخش با توصیفی از وضعیت کنونی ورزش استان در رشته‌های مختلف گفت: بانوان ورزشکار استان از مردان ورزشکار ما سبقت گرفته‌اند در مسابقات فوتسال جام باشگاه های آسیا 2 نماینده خوب از استان داشتیم در هندبال دو بازیکن ما در مسابقات جهانی اسپانیا از کهگیلویه و بویراحمد بودند که جز بهترین بازیکنان تیم ملی هندبال به شمار می‌روند در کاراته چندی پیش یکی از ورزشکاران بانوی استان در میان ۱۱ کشور جهان در مسابقات جهانی تهران مدال طلا را از آن خود کرد و هم اکنون در رشته‌های مختلف ورزشکاران بسیاری از استان در تیم‌های بزرگ افتخار آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه مالی بسیار ناتوان هستیم و در استان اسپانسر و خیرین ورزشی نداریم گفت: این در حالی است که برای نمونه بازیکنان خوبی نیز در رشته فوتبال در لیگ های برتر فوتبال کشور اکنون در حال هنرنمایی هستند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار از او خواست که نسبت به حضور یک تیم دسته اولی فوتبال در استان تلاش کرده و شهرداری یاسوج را برای تیمداری پای کار بیاورند چرا که شهرداری می تواند به مانند گذشته برای هواداران فوتبال شادی آفرین باشد.

وی در ادامه گفت: یک تیم دسته اولی فوتبال را تنها با ۱۰ میلیارد تومان می توان در استان راه اندازی کنیم.

جهانبخش در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه با داشتن این همه ظرفیت اما پروژه‌های نیمه تمامی در استان داریم گفت: هتل ورزش که از سال ۸۶ کار آن آغاز شده و اکنون تنها ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صورت راه‌اندازی هتل ورزش می‌توانیم میزبان تورنمنت‌های بین المللی و ملی در کشور و در استان باشیم.

وی در ادامه گریزی هم به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج زد و گفت: در حالی این ورزشگاه را سال ۹۴ تحویل گرفتیم که ۱۱۲ مورد نقص در آن وجود داشت و ۷ میلیارد تومان نیز از شرکت توسعه زیرساخت‌های ورزشی طلب داریم اما تاکنون مشکلات ما برآورده نشده است.

این مسئول با بیان اینکه علی پیروج افتخار بزرگی برای استان آفریده یادآور شد: مقام معظم رهبری لطف ویژه‌ای به این ورزشکار و سایر قهرمانان ملی دارند اما به دلیل وضعیت نامناسب مالی نیاز است که در استان نیز به او کمک شود برای مثال با اهدای یک قطعه زمین می توانیم بخشی از مشکلات این ورزشکار خوب هم استانی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز جهانبخش کهگیلویه و بویراحمد علی پیروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور