Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار «شفق دیوب»، سفیر سوریه در ایران خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم باید روابط ایران و سوریه بیشتر از گذشته باشد و توافقات بیشتری برای همکاری‌های مشترک داشته باشیم. تفاهم نامه‌های همکاری می‌تواند زیاد و در حوزه‌های مختلف باشد. پیشنهاد ما این است که کارگروهی بین سفارت و واحد بین الملل وزارت بهداشت تشکیل شود و زمینه‌های همکاری شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در دیداری که با وزیر آموزش عالی سوریه داشتیم، نقاط مشترک همکاری در حوزه علمی و آموزشی بین دو کشور از جمله در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، حضور دانشجویان و اساتید در دو کشور و برگزاری کنفرانس‌های علمی و نیز استقرار شعب دانشگاهی، مورد تاکید قرار گرفت.

بشار اسد در مورد ثبت دارو‌های ایرانی در سوریه دستوراتی داده است

وزیر بهداشت یادآور شد: یکی از نکات مثبت سوریه این است که دکتر بشار اسد، پزشک است و خیلی راحت می‌توانیم در حوزه پزشکی شاهد ارتقای روابط دو کشور ایران و سوریه باشیم. صنایع دارویی ایران پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و دکتر بشار اسد در ماده ۸ تفاهم نامه ایران و سوریه در مورد ثبت دارو‌های ساخت ایران در سوریه، دستوراتی داده و انتظار داریم که این دستور عملیاتی شود و شرکت‌های دارویی ایران بتوانند تولیدات خودشان را به سوریه صادر کنند.

دکتر عین اللهی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها در سوریه، صدماتی به زیرساخت‌های سلامت سوریه وارد شده و آمادگی داریم که کمک‌های لازم در این زمینه را به مردم سوریه کنیم. از دیدن تصاویر خرابی‌های سوریه، بسیار متاثر می‌شویم.

وی ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی سال آینده، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در ایران برگزار می‌شود و علاقه مندیم که وزیر بهداشت سوریه در این نمایشگاه شرکت کند و از نزدیک با دستاورد‌های ایران در این حوزه، آشنا شود.

آمادگی سوریه برای گسترش همکاری‌ها با ایران

شفق دیوب، سفیر سوریه در ایران نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر به دولت و مردم ایران و آرزوی دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی ایران، گفت: سفارت سوریه در ایران، وزارت بهداشت و آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه آمادگی تقویت همکاری در زمینه‌های مختلفی که در نهایت به نفع مردم دو کشور است را دارند.

وی افزود: روابط ایران و سوریه تاریخی و بی‌نظیری است و امیدواریم که در دولت سیزدهم، شاهد توسعه روزافزون روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف باشیم. بدنه پزشکی سوریه به دلیل جنگ تروریستی سوریه در ۱۰ سال گذشته، دچار ضرر و خسارت‌های فراوان شده بنابراین در این مرحله، همکاری با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های پزشکی، دارویی و سایر حوزه ها، اهمیت ویژه‌ای برای سوریه دارد.

چشم انداز‌های همکاری ایران و سوریه گسترده است

سفیر سوریه در ایران گفت: چشم انداز‌های همکاری دو کشور بسیار گسترده است و این همکاری‌های بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش عالی سوریه می‌تواند به تقویت روابط دو کشور بیانجامد.

وی تاکید کرد: در مورد ثبت دارو‌های ایرانی در سوریه، بشار اسد، رییس جمهور سوریه استثنا قائل شد تا شرکت‌های ایرانی بتوانند دارو‌ها و محصولات خود را در سوریه ثبت کنند.

شفق دیوب گفت: در سفر وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه به ایران، یادداشت تفاهم همکاری بین آن وزارتخانه و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران امضا شد و برنامه اجرایی این تفاهم نامه آماده و از طریق وزارت امور خارجه یک نسخه به وزارت بهداشت ارسال شده و منتظریم تا نقطه نظرات نهایی وزارت بهداشت ایران اعلام شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه بشار اسد جمهوری اسلامی ایران مورد ثبت دارو سوریه در ایران ایران و سوریه وزارت بهداشت وزیر بهداشت آموزش عالی بشار اسد دو کشور دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز

 به تازگی و به دنبال پیگیری‌های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرز‌های شرقی افغانستان از خراسان رضوی آغاز شده است.

این طرح شامل اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

در این ارتباط نگاهی به جداول بودجه ۱۴۰۳ کل کشور نشان می‌دهد که دولت امسال ردیف بودجه مشخصی را ذیل اعتبارات وزارت کشور با موضوع «تقویت، کنترل و انسداد مرز‌های کشور با اولویت شرق» در نظر گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است. این رقم معادل ۱۷.۳ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت کشور در سال جاری است.

باید این نکته را یادآور شد که طرح انسداد مرز‌ها از سال ۱۳۷۹ با هدف تأمین امنیت مرز‌ها و نواحی شرقی کشور شروع شده است و این طرح در بخش‌هایی از نقاط مرزی ایران با افغانستان در محدوده استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

البته در قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور قرار بود طرح انسداد مرز‌ها در سال ۱۳۹۹ به پایان برسد، اما قانون بودجه این سال، زمان اجرای آن تمدید و به سال ۱۴۰۵ موکول شد. دلیل اصلی تعویق در اجرای آن، تامین نشدن اعتبارات لازم برای اجرای دیوارکشی بتنی بوده است.

در رویکرد انسداد مرز، رویکرد امنیتی و سیاسی غالب است و هدف این است که با انجام اقدام‌های مختلفی از جمله ایجاد موانع فیزیکی، تأسیس مراکز نظامی و انتظامی مرز را هرچه بیشتر به صورت یک مانع غیرقابل نفوذ درآورد تا امنیت مرزی محقق شود.

بر این اساس و با توجه به تحرکات و اقدامات جریان‌ها و گروهک‌های معاند در ورود غیرقانونی به کشور با هدف لطمه زدن به امنیت ملی که نمونه‌هایی از آن را در دو حادثه شاهچراغ، حادثه تروریستی کرمان و نیز اقدامات تروریستی علیه حافظان مرز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در یک سال گذشته شاهد بودیم، دستگاه‌های ذی ربط را بر آن داشته است که با اهتمام بیشتری طرح انسداد مرزی را اجرایی کنند.

آنطور که احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته است، انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

با این رویکرد به نظر می‌رسد که امسال منابع اعتباری مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط با امور مرزی قرار گیرد تا انسداد مرز‌ها طبق برنامه زمان بندی به پیش برود.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی