Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «علی احمدزاده اصل» در مورد حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری، اظهار کرد: براساس مقرراتی که تا پیش وجود داشت، مشتریان اعتباری شرکت‌های کارگزاری، به هر میزان که نزد شرکت کارگزاری اعتباردهنده پرتفو داشتند، امکان برداشت وجه بدون فروش اعتبار نداشتند

وی افزود: از آنجایی که اکنون نیز شرایط سهامداران به نوعی است که اکثر آنها از اعتباری که کارگزار در اختیارشان قرار می‌هد استفاده می‌کنند، به همین خاطر دسترسی محدودتری در فروش سهام در دست داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدزاده اصل بیان کرد: مجموع این عوامل سبب شد تا حجم زیادی از منابع مالی طی یکسال اخیر از بازار سهام خارج شود، به طور مثال اگر یک سهامدار اعم از حقیقی یا حقوقی حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از کارگزار دریافت کرده و نیاز به ۴۰ میلیون تومان وجه نقد داشته باشد، باید به میزان ۳۴۰ میلیون تومان سهم می فروخت تا بتواند درصورت پرداخت اعتبار ۴۰ میلیون تومان خود را برداشت کند.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر مصوبه حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد بسیار به موقع بود زیرا این امر علاوه بر افزایش شفافیت عملکرد کارگزاری‌ها می‌تواند اعتماد سهامداران خرد را به بازار بازگرداند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه جدید از این پس مشتریان اعتباری شرکت‌های کارگزاری قادر خواهند بود با لحاظ پرتفوی قابل قبولی که نزد شرکت‌های کارگزاری دارند بخشی از نیاز به نقدینگی را از طریق فروش اوراق بهادار پرتفوی خود دریافت کنند.

احمدزاده اصل تاکید کرد: همچنین با اجرای این طرح شاهد کاهش یافتن ریسک‌های اعتباری و صف‌های فروش خواهیم بود که چنین مسئله‌ای می‌تواند به افزایش ورود نقدینگی، ایجاد ثبات و رونق تولید منجر شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان گفت: به تازگی مصوباتی در بازار سرمایه در حال تصویب شدن است که نشان از بازگشت انعطاف سازمان نسبت به برخی مقررات محدودکننده دارد، امید می‌رود تا زمان بازگشت ثبات کامل به بازار سهام شاهد اقدامات و تصمیمات منطقی از جانب مسئولان ذی ربط باشیم.

به گزارش ایرنا، در ۲ روز گذشته مدیریت نظارت بر کارگزاران در ابلاغیه‌ای به همه شرکت‌های کارگزاری، مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص افزایش ضرایب تعدیل سهام، حق تقدم سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار را اعلام کرد.

براساس این ابلاغیه، میزان دریافت اعتبار توسط سهامداران به اتکای پرتفوی آنها در مرحله اول از ۶۰ به ۶۵ درصد افزایش می‌یابد، این تصمیم با هدف تقویت سمت تقاضا در معاملات اخذ شده است.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری مشتریان اعتباری اوراق بهادار وجه نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت

طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است.

این غول فناوری اعلام کرد که تقاضای کلی برای گوشی‌های هوشمند آیفون در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از 10 درصد کاهش یافته و فروش در هر منطقه جغرافیایی به جز اروپا شاهد افت بوده است.

اپل همچنین اعلام کرد که به طور کلی، درآمد کل این شرکت با 4 درصد کاهش به 90.8 میلیارد دلار (72.5 میلیارد پوند) رسیده است که بزرگترین کاهش در بیش از یک سال گذشته است.

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چیناپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

با این وجود، نتایج آن‌طور که انتظار می‌رفت بد نبود و قیمت سهام اپل در معاملات پس از ساعات کاری در نیویورک افزایش یافت.

اپل در ادامه تأکید کرد که این ارقام به دلیل اختلالات عرضه مرتبط با شیوع کرونا به دست آمده است، اختلالاتی که منجر به فروش قوی و غیرمعمول در مدت مشابه سال گذشته شد.

اپل با اشاره به محصولات آینده این شرکت و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) متعهد شد که فروش در ماه های آینده به سمت رشد بازگردد.

بر اساس این گزارش، فروش آیفون در بازار مهم و بزرگ خود یعنی چین 8 درصد کاهش یافت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز طی اظهاراتی تلاش کرد تا به سرمایه گذاران در مورد وضعیت تجارت این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان اطمینان دهد و اشاره کرد که فروش آیفون در چین شاهد افزایش بوده است.

وی گفت: من دیدگاه خوبی نسبت به چین در دراز مدت دارم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رقابت اپل در بازار چین با رقبای محلی مانند هواوی تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین