Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در نامه لاوروف به وزیران خارجه آمریکا و کشورهای غربی دیگر گفته شده است: شما بخوبی می دانید که روسیه بطور جدی نگران افزایش تنش های نظامی-سیاسی در نزدیکی مرزهای غربی خود است.  

 وزیر خارجه روسیه در نامه خود نوشته است: مقامهای کشورهای غربی در اظهارات خود در مورد آمادگی برای گفت و گو در مورد ساختار امنیت اروپا، تلاش می کنند از یادآوری منشور امنیت اروپا و بیانیه آستانه خودداری کنند که حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این وضعیت نمی تواند ادامه داشته باشد، افزود: مفهوم و ماهیت توافق در مورد اصل تفکیک ناپذیر بودن امنیت این است که امنیت یا برای همه است یا برای هیچکس. در همین حال کشورهای غربی به برگزیدن نکاتی از اسناد که به نفع آنها است ادامه می دهند و علت این مساله گسترش بی مسئولیت ناتو است.

 لاوروف در ادامه نامه اش نوشت: می خواهیم پاسخ صریح به سوال خود دریافت کنیم که چگونه شرکای ما به تعهدات خود در قبال اصل تفکیک ناپذیر بودن امنیت باتوجه به اقدامات برای تامین امنیت کشور خود با به خطر انداختن امنیت کشورهای دیگر نگاه می کنند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که بدون رفع ابهامات در این مساله، تامین موازنه منافع که در اسناد اجلاس های استانبول و آستانه سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد تاکید قرار گرفته ناممکن است.  

 وی افزود: انتظار واکنش سریع داریم و پاسخ غرب در این مورد نباید زمان زیادی بطول بیانجامد.   

لاوروف در پایان نامه خود ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی به نامه وی به صورت جداگانه و در سطح ملی پاسخ دهند زیرا هر یک از کشورهایی که نامه را دریافت کرده اند تعهدات خود را به صورت انفرادی و در قالب بلوک نظامی پذیرفتند.  

روسیه اواخر ماه دسامبر (دی) باتوجه به طرح های ناتو برای گسترش حضور نظامی خود در مناطق مجاور روسیه و کشورهای همسایه آن از جمله اوکراین و گرجستان و امکان استقرار تسلیحات پیشرفته در این کشور، از آمریکا و ناتو خواستار ارائه ضمانت های حقوقی الزام آور برای تضمین امنیت  خود و جلوگیری از گسترش ناتو به شرق شد.  

آمریکا و ناتو به این نامه روسیه پاسخ دادند اما مسکو اعلام کرد که در این نامه ها، غرب نگرانی های امنیتی این کشور را نادیده گرفته است.

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای دفاع ناتو برای بررسی نحوه ادامه حمایت از اوکراین در ۱۶ ماه «می» در بروکسل نشستی برگزار خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که «روسای دفاع در چارچوب شورای ناتو-اوکراین دیدار خواهند کرد تا درباره جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، وضعیت میدانی، و ادامه حمایت ناتو و متحدان از اوکراین بحث کنند.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد. وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند. دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092702

دیگر خبرها

  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد