Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید کشور در صدرا از پروژه‌های در دست اجرای شرکت عمران صدرا از جمله جاده قره پیری و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از مشکلات موجود بازدید کرد.

شهردار صدرا گفت: امسال با حضور شورای جدید برای جبران کاستی‌های گذشته و نیاز‌های زمان حال برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد تا نواقص شهری صدرا مدیریت و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مجموعه مدیریت شهری و کارشناسان شهرداری در طی یک ماه تمام پروژه‌هایی که می‌بایست در شهر صدرا انجام شود را جمع آوری و برآورد ریالی آن را اعلام کردند و مشخص شد شهر صدرا بودجه‌ای معادل  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه خدمات شهری نیاز دارد.

پرنیان گفت: اعتبار شهرداری در سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان است و  ۴۰ درصد این اعتبار به  پروژه‌های عمرانی تخصیص داده خواهد شد.

او گفت: شهر صدرا در حوزه خدماتی تقریباً ۱۱ سال عقب است و این عقب افتادگی‌ها مربوط به چند سال اخیر نیست سیاست‌های نامناسب مسئولان گذشته شهر و افزایش جمعیت و رشد فزاینده مسکن در صدرا باعث این مشکلات شده است.

او گفت: در طرح اولیه، شهر صدرا برای اسکان ۴۵ هزار نفر طراحی شده بود و حداکثر ضابط سه طبقه و چهار طبقه بوده که با وجود برنامه مسکن مهر و اقدام ملی مسکن ضابطه ساخت به ده طبقه افزایش یافته است.

پرنیان گفت: در بحث مسکن بایستی به اقشار کم درآمد کمک شود تا کمبود مسکن این قشر از جامعه جبران شود و ما از طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی در حد توان و اختیارات قانونی حمایت می‌کنیم به گونه‌ای که هزینه عوارض را برای طرح‌های اقدام  نهضت ملی به کمترین میزان رسانده ایم و حدود ۶۵ درصد تخفیف در نظر شده است.

 شهردار صدرا گفت: وقتی جمعیت زیادی در یک بازه زمانی کوتاه در یک شهر مستقر می‌شوند باید زیرساخت‌هایی، چون فضای ورزشی، سبز، درمانی، آموزشی و فرهنگی نیز فراهم شود.

او گفت: در حال حاضر مجموعه شهرداری به تنهایی قادر به رفع مشکلات گذشته نیست، زیرا درآمد شهرداری یک درآمد محدود است و صرفا جوابگوی بخشی از نیاز‌ها و مشکلات این شهر است.

پرنیان از دکتر جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید درخواست کرد در حل مشکلات و تکمیل زیرساخت‌های صدرا و برآورده کردن مطالبات بحق مردم این شهر مجموعه شهرداری را یاری نمایند به سرعت نسبت به رفع کمبود‌ها و کاستی‌ها اقدام گردد.

همچنین با اشاره به ساخت مجتمع‌های بلندمرتبه در شهر صدرا و لزوم استقرار یک دستگاه ماشین نردبان ۳۲ متری آتش نشانی در صدرا، از سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید خواستار خرید و اختصاص این ماشین به شهرداری صدرا شد تا در مواقع لزوم بتوان در کمترین زمان در حوادثی که در مجتمع‌ها ممکن است اتفاق افتد به کار گرفته شود.

شهر صدرا از اوایل دهه هفتاد پایه گذاری شد و شهرداری این شهر هم از سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است و مدیریت این شهر مدت ۱۱ سال در اختیار مجموعه شهرداری بوده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهر صدرا نیازمند بودجه و اعتبار شرایط مطلوب شهر صدرا او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات

به گزارش پارس نیوز ، ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.​

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.​

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز