Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:27:12 GMT

اختصاص اعتبار اضطراری به مناطق سیل‌زده کرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۶۹۸۲

اختصاص اعتبار اضطراری به مناطق سیل‌زده کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند امروز در قرارگاه سازندگی مناطق سیل‌زده استان عنوان کرد: به برکت سفر رئیس جمهور و وزیر کشور به مناطق سیل‌زده جنوب استان، اعتباری اضطراری به‌صورت تنخواه در اختیار استانداری قرار داده شده تا سریعتر کار بازسازی‌ها و مرمت‌ها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی باید اسناد لازم را به ذی‌حسابی استانداری ارائه دهند و اعتبار مورد نیاز را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی‌وند با اشاره به خسارت‌های بالای وارده به احشام و اثاثیه منازل گفت: با توجه به اعلام آمادگی ستاد اجرایی، هفته آینده اولین محموله‌ها باید به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه خسارت وارده از سیل در تمام شهرستان‌ها در حال برآورد و جمع‌بندی است، ابراز داشت: مسئولان توقعات مردم را در حد توان بالا ببرند.

استاندار کرمان بیان کرد: اعتبارات دولتی کم است و ما الان از امکانات بخش خصوصی، ارتش و سپاه کمک گرفته‌ایم.

زینی‌وند با اشاره انتخاب شرکت‌های مس، گل‌گهر و گهر زمین برای مناطق سیل‌زده رودبار جنوب، قلعه‌گنج و منوجان تاکید کرد: این شرکت‌ها موظف هستند که به مصوبه ستاد مدیریت بحران و وظایف محوله به آنها عمل کنند.

وی با بیان اینکه تا الان فقط شرکت گهرزمین به تعهدات خود در مصوبات ستاد مدیریت بحران استان عمل کرده است، افزود: مصوبه ستاد بحران باید سریعا اجرایی شود، نه اینکه مدیر منتظر باشند که چه کسی در آینده استاندار یا فرماندار خواهد بود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: استمهال وام‌های کشاورزی به‌صورت مترکز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و معاونت عمرانی استانداری نباید که به این مسائل بپردازد.

زینی‌وند گفت: نهادهای انقلابی کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امان و بنیاد مستضعفان همیشه در کنار ما بودند و تعهدات را انجام دادند.

وی گفت: فرمانداران مسئول قرارگاه بازسازی سیل هستند و باید کار را سریعا پیگیری کرده تا زندگی مردم به ثبات برسد.

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی در سیل اخیر

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به ۴۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل اخیر در استان کرمان از تدوین لیست و ارسال آن به ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد.

وی افزود: از مجموع خسارت‌ها، بخش کشاورزی ۱۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۸ درصد و زیربنایی ۲۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد خسارت وارد شده است.

موسوی عنوان کرد: سیل ابتدای دی‌ماه نیز ۲۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و زیربنایی وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به تشکیل قرارگاه‌ سازندگی مناطق سیل زده و بازدید صورت گرفته از مناطق تصریح کرد: با تقسیم کار صورت گرفته، امکانات دستگاه‌های اجرایی، ارتش، سپاه و بخش خصوصی به کار گرفته شده است.

موسوی همچنین از انجام مراحل توزیع اعتبارات اضطراری ابلاغی دولت برای مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: اعتبار ابلاغی دولت در سیل اول ۵۲۰ میلیارد تومان بود که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌یزی استان، لیست توزیع آماده شده است.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای سوخت وسایل در مناطق سیل‌زده نیز دیده شده و سهمیه ویژه‌ای برای سوخت جنوب برنامه‌ریزی گردیده است. 

روح‌اللهی مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کرمان نیز از آمادگی این مجموعه برای توزیع یک هزار راس دام و ۵۰۰ سری اثاثیه منزل تعهد شده برای آسیب‌دیدگان از سیل اول دی‌ماه در هفته آینده خبر داد. 

وی افزود: هزار طرح اشتغالزایی نیز که قرار بود ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل‌زده اجرایی کند، آغاز شده است.

امدادرسانی به ۶۶ روستای  سیل‌زده رودبار انجام شد

علی پرورش فرماندار رودبار جنوب نیز در این جلسه با بیان اینکه امدادرسانی به ۶۶ روستای سیل‌زده رودبار انجام و اقلام غذایی بین سیل‌زدگان توزیع شده است، اظهار داشت: تمام جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان که بر اثر سیل مسدود شده بود، بازگشایی شده است.

وی گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان خسارت اولیه‌ای است که بر اثر سیل به شهرستان رودبار جنوب وارد شده و در حال خارج شدن از حالت اضطرار هستیم.

فرماندار رودبار جنوب، ساخت سرویس‌های بهداشتی، تامین علوفه و نهاده‌های دامی را از نیازهای منطقه بیان کرد و گفت: تعدادی از روستاها در مسیر رودخانه ساخته شده‌اند و پیشنهاد داریم اردوگاهی ساخته شود که در این موارد بتوانیم مردم را اسکان بدهیم.

پرورش با بیان اینکه چاه‌های کشاورزی مردم تخریب شده و محصولی هم که سالم مانده، آبی وجود ندارد که آبیاری شوند، گفت: مردم منطقه، مردم فقیری هستند و باید به‌سرعت برای آنها کاری انجام شود.

ایجاد ۲۵ کیلومتر سیل‌بند توسط سپاه

وی گفت: ۲۵ کیلومتر سیل‌بند توسط سپاه در حال انجام است و ارتش هم پای کار بوده و در حال ایجاد سیل‌بند است.

فرماندار رودبار جنوب از ارتش و سپاه خواست تا ماشین‌آلات سنگین و مهندسی خود را تا زمانی که سیل بندها به‌طور کامل اجرا نشده از منطقه خارج نکنند.

مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج با بیان اینکه ۳۳ دهنه پل در سیل اخیر کاملاً تخریب شده است، اظهار کرد: در شهرستان قلعه‌گنج دو پل روستایی تخریب شده و در حال ترمیم آنها داریم.

وی گفت: در این سیل هزار هکتار از مزارع گندم از دست رفته است. لایروبی هلیل‌رود باید انجام شود، اگر به همین روال باشد با کوچکترین بارندگی دوباره شاهد خسارات سیل خواهیم بود.

محمد محمودی فرماندار منوجان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساخت و ساز در روستای تجدانو توسط بنیاد مسکن آغاز شده است، اظهار ‌داشت: رودخانه تجدانو نیاز به لایروبی دارد و انجام آن در توان شهرستان نیست.

وی گفت: دو سد خاکی شهرستان تخریب شده و لازم است بلافاصله بازسازی شود چرا که تهدیدی برای شهر است.

جواد ایزدی فرماندار عنبرآباد نیز گفت: در شهرستان علی‌رغم آنکه که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه داریم، ماشین‌آلات سنگین نداریم. دو دستگاه لودر هم که وجود دارد برای جابه‌جایی آنها از منطقه‌ای به منطقه دیگر با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه سیل تاسیسات روستایی را تخریب کرده و حدود ۳ هزار و ۲۰۰ متر لوله آب از بین رفته است، گفت: فرونشست بر اثر سیل در منطقه وجود داشت و نیاز است بلافاصله کار بازسازی خانه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتبار استان کرمان مناطق سیل زده جنوب کرمان خسارت استاندار کرمان مناطق سیل زده ستاد اجرایی رودبار جنوب تخریب شده زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر