Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سناتور باب منندز ضمن ابراز نگرانی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین ادعا کرد که نمی‌توان اجازه داد ایران، ما را به یک معامله بد یا یک توافق موقت تهدید کند.

سناتور آمریکایی که برای سخنرانی درباره نگرانی‌های خود درباره دور آخر مذاکرات وین برای احیای برجام، به صحن مجلس سنا رفته بود ادعا کرد که برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت کرده و در آستانه ساخت سلاح هسته‌ای قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به اقدامات دولت بایدن در مذاکرات وین اشاره کرد و از دولت بایدن خواست تا فشار بیشتری به ایران برای مقابله با برنامه موشکی و برنامه هسته‌ای وارد کند.

باب منندز در سخنان خود گفت: «من نسبت به تلاش‌های اولیه دولت بایدن خوشبین بودم. سال گذشته منتظر بودم تا به نتایج خوبی دست یابیم. وزیران امور خارجه و سایر اعضای ارشد قبلا اصرار داشتند که به دنبال توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر هستند. با این حال بعد از یک سال هنوز هیچ پارامتری از اصطلاحات طولانی‌تر و قوی‌تر مشاهده نکرده ایم. دولت جدید ایران می‌گوید که برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست و در این مرحله، ما به طور جدی باید بپرسیم که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهیم نجات دهیم؟ من همیشه معتقد بوده ام که مذاکرات چندجانبه و دیپلماتیک از موضع قدرت بهترین راه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است»

او همچنین به صادرات نفت ایران اشاره کرد و مدعی شد که چین همچنان به خرید نفت خام از ایران ادامه می‌دهد که یک راه سودآور برای دولت ایران است. چین به طور متوسط بین ۳۵۰ هزار تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز در سال گذشته از ایران خریداری کرده است که تقریبا ده میلیارد دلار سود به ایران می‌دهد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مقامات غربی اعلام کرده اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و مذاکره کنندگان به پایتخت‌های خود بازگشته تا مشورت‌هایی برای اقداماتی که در روز‌های آینده باید انجام دهند، دریافت کنند و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات وین باب منندز سناتور آمریکایی توافق هسته ای ایران برنامه هسته ای هسته ای ایران مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال