Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - محمود قلی زاده گفت: در محدود جنگل فندقلو هیچگونه فعالیت برای استخراح معادن وجود ندارد که با توجه به پوشش گیاهی بالا و اهمیت حفظ و حراست از جنگل فندقلو، پایش مستمر از جنگل در دستور کار قرار دارد و در همین راستا عرصه برای متصرفین روز به روز تنگ خواهد شد که همچنین استخراج معادن از محدود جنگل فندقلو در حوزه استحفاظی استان اردبیل به هیچ وجه صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می‌گوید: در اراضی ملی استان اردبیل تاکنون مجوزی برای ساخت و ساز داده نشده است که برای جلوگیری از ایجاد ساخت و ساز در اراضی جنگلی فعالیت‌های حفاظتی و پایش مستمر مناطق جنگلی استان تشدید شده و قطعا با این حساسیت‌ها اجازه‌ای به فرصت طلبان برای تصرف اراضی ملی به ویژه جنگل‌های استان داده نخواهد شد.

قلی زاده می‌گوید: برای حفظ و حراست از اراضی ملی از مردم انتظار داریم هرگونه دخل و تصرف در اراضی را به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند و درحفاظت انفال و اراضی ملی و جنگل به ما کمک کنند.

او به کنترل‌های میدانی اراضی ملی تاکید کرد و به بهره‌گیری از فناوری‌های روز از جمله نصب دوربین با قدرت زوم بالا و دید درشب، راه اندازی سیستم منیتورینگ خبر داد و گفت: بهره گیری از پهپاد برای پایش اراضی درمناطق صعب العبور و کنترل تغییرات اراضی به صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار منابع طبیعی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مساحت جنگل‌های واقع درحوزه شهرستان نمین مجاور با استان گیلان درحدود ۱۰ هزار هکتار و ادامه جنگل‌های هیرکانی شمال بوده که این جنگل‌ها درعرصه سرزمینی استان اردبیل به صورت جنگل‌های حفاظت شده قرار دارد و جوازی برای قطع اشجار و تهیه الوار داده نمی‌شود.

قلی زاده گفت: در راستای احیاء جنگل‌های فندقلو در محدوده اردبیل تولید بذر و نهال فندوق را در برنامه داریم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل فندقلو منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی استخراج معادن استان اردبیل جنگل فندقلو اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در اراضی کلوان بخش آسارا و منطقه خدایار خان ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، در خصوص اقدامات قانونی انجام شده است، بیان کرد: در این عملیات تفکیک، ۵۷ مورد قطعه بندی و دیوارکشی، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز، ۲۶ مورد محوطه سازی، ۱۳ مورد دپوی مصالح و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی ضمن یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 6090680

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی