Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - جان ساپکو، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان از دستیار ارشد رئیس جمهور فراری افغانستان در خصوص فساد، دلیل فروپاشی دولت غنی و سرقت پول  توضیحات خواست. حمد الله محب، مشاور پیشین امنیت ملی و دستیار ارشد رئیس جمهور فراری افغانستان در مورد ادعاهای سرقت ۱۵۰ میلیون دالر پول نقد توسط اشرف غنی هنگام فرار از کابل در سال گذشته، پس از پیروزی طالبان پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمدالله محب که به‌عنوان مشاور امنیت ملی غنی خدمت می‌کرد، می‌گوید که داوطلبانه با جان سوپکو، بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان (سیگار) در ماه دسامبر در دفترش در آرلینگتون، ویرجینیا، ملاقات کرد تا به سؤالات مربوط به فساد در دولت افغانستان پاسخ دهد. محب که با غنی افغانستان را در یک هواپیما ترک کرد و مدتی در ابوظبی با او ماند، گفته است: "من حساب‌های بانکی و جزئیات تمام دارایی‌هایم را نیز به (سیگار) دادم". محب گفته است که به همکاری با تحقیقات (سیگار) ادامه خواهد داد. بازرس ویژه سیگار نیز گفته‌است که محب و همکارانش "علاوه بر رئیس جمهور غنی از افراد بیش‌تری درباره پول‌هایی که از افغانستان بیرون کشیده‌اند، تحقیق خواهیم کرد". ساپکو گفت که علاوه بر ادعاهای مربوط به انتقال پول نقد که اولین بار توسط سفارت روسیه در کابل گزارش شد، بازرسان در حال بررسی چندین موضوع مرتبط هستند. از جمله این‌که چرا حکومت افغانستان به این سرعت سقوط کرد؟ چرا ارتش اینقدر سریع فروپاشید؟ سرنوشت تسلیحات نظامی چه شد؟ پول‌ها، تیل و دیگر چیزها که در اواخر عمر حکومت پیشین به افغانستان فرستادیم، چه شد؟ "ما به این گونه پرسش‌ها نیز خواهیم پرداخت" بازرس ویژه آمریکا گفت که گزارشی محرمانه در مورد فساد مالی حکومتی، حیف‌و‌میل کمک‌های آمریکا و دلایل سقوط حکومت اشرف‌غنی به کنگره تقدیم خواهد کرد. دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید که دست‌کم ۱۵.۵ میلیارد دالر از مجموع کمک‌های آمریکا به افغانستان حیف‌و‌میل شده‌است. اشرف‌غنی، رئیس جمهور پیشین پس از فرار از افغانستان متهم شد که ۱۶۹ میلیون دالر را با خود برده‌است؛ اتهامی که او آن را رد می‌کند. آمریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده به دولت افغانستان بود. اکنون بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان از سوی کنگره این کشور موظف شده‌است که ادعاهای انتقال میلیون‌ها دالر پول نقد از سوی اشرف‌غنی هنگام فرار را بررسی کند. انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیگار اشرف غنی طالبان بازسازی افغانستان بازرس ویژه آمریکا رئیس جمهور اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم