Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش روزنامه «ال پائیس»، دو سند به زبان انگلیسی وجود دارد؛ پاسخی چهار صفحه‌ای از سوی ناتو و پاسخی پنج صفحه‌ای از سوی آمریکا. متن این سند شامل گزاره‌هایی است که همگی پیش از این توسط مقامات یا رسانه‌های غربی منتشر شده‌اند.

آمریکا از مسکو خواسته بود که پاسخ مکتوب غرب را منتشر نکند و روسیه نیز پذیرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که محتوای این سند، به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، چرا که همه مفاد آن با متحدان ناتو و کی‌یف، مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق جزئیات جدیدی که منتشر شده است، آمریکا و ناتو تضمین‌های درخواستی روسیه را موضوعات گفت‌وگوهایی سازنده دانسته و ناتو اعلام کرد که به دنبال تقابل و رویارویی نیست، اما همچنین تصریح کرد که در مسائل اساسی، سازش نخواهد کرد.

آمریکا نیز اعلام کرد که آماده است با روسیه، در مورد مسائل امنیتی با منافع مشترک، سندی امضا کرده و گفت‌وگوی کنترل تسلیحاتی با مسکو در حوزه موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد را آغاز کند. غرب همچنین به مسکو تضمین داد که سلاح‌ هسته‌ای در شرق اروپا مستقر نخواهد کرد و می‌خواهد انواع جدیدی از سلاح‌های هسته‌ای را در توافق‌های تسلیحاتی آتی بگنجاند.

واشنگتن همچنین برای رایزنی در مورد تدابیر بیشتر به منظور جلوگیری از وقوع حوادثی در دریا و آسمان که "مبنای اصلی قوانین بین‌المللی را از بین نمی‌برد" اعلام آمادگی کرده است. علاوه بر این، آمریکا تمایل دارد درباره مسوولیت‌های متقابل برای محدودسازی استقرار سامانه‌های موشکی تهاجمی و نیرو در اوکراین مذاکره کند.

آمریکا همچنین پیشنهاد کرده است که هرچه سریعتر بررسی‌ها در مورد توافق‌نامه‌هایی برای جایگزینی معاهده "استارت جدید" آغاز شود. واشنگتن علاوه بر این اعلام کرد که آماده گفت‌وگو درباره اقدامات اعتمادسازی با روسیه در طول مانورها در اروپاست.

براساس این گزارش، آمریکا همچنین آماده بررسی مسائل مربوط به "تقسیم‌ناپذیری" امنیت و تفسیر آن با روسیه است. واشنگتن همچنین برای همکاری با مسکو در چهارچوب شورای ناتو-روسیه اعلام آمادگی کرده است، اما همچنان به حمایت همه‌جانبه از سیاست درهای باز اتحاد ناتو ادامه می‌دهد.

در همین حال، امنیت اروپا نیازمند احیای روابط ناتو-روسیه و ایجاد خطوط ارتباطی اضطراری است. ناتو همچنین از روسیه خواسته است تا از آزمایش‌ تسلیحات ضدماهواره‌اش خودداری کند. ناتو علاوه بر این، خواستار اجرای معاهده نیروهای مسلح متعارف در اروپا شد.

آمریکا و ناتو همچنین به مسکو پیشنهاد مذاکره درباره کنترل تسلیحاتی و تدابیر جلوگیری از وقوع حوادث را در ازای تشنج‌زدایی در اوکراین و خروج نیروها و صلحبان‌های روس از شبه جزیره کریمه، آبخازیا، اوستیای جنوبی و ترانس‌نیستریا مطرح کرده‌اند.   

منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، جزئیات گزارش ال‌ پائیس و پاسخ آمریکا و ناتو به روسیه را تایید کردند. با این حال وزارت خارجه روسیه صحت پاسخ‌های آمریکا و ناتو را نه تایید و نه تکذیب کرده‌ است و سوالات را به واشنگتن ارجاع می‌دهد. همچنین کرملین از اظهارنظر در رابطه با این گزارش خودداری کرده و گفت: ما چیزی منتشر نکرده‌ایم.

310 310

کد خبر 1599001

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ناتو روسیه اوکراین ایالات متحده آمریکا آمریکا و ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی