Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کرملین اعلام کرد: از آمریکا می‌خواهیم از اقدامات تحریک آمیز و تشدید تنش‌ها در اروپا خودداری کند.

کرملین افزود: کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روسیه را با وعده پیشروی نکردن به سمت شرق اروپا فریب دادند.

این مواضع کرملین درحالی است که خبرگزاری ریانووستی دیروز گزارش داد رئیس جمهور اوکراین تاکید کرده است که اوکراین باید برای دفاع تنها به خود و نیروهایش تکیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی در این باره گفت: در هر کاری اول از همه باید به توان خودمان تکیه کنیم. وطن ما واقعاً دوستان زیادی دارد و ما از آنها سپاسگزاریم، اما آن دوستان وطن خود را دارند؛ این را به یاد داشته باشید. پس هیچکس جز ما از کشور محافظت نخواهد کرد و ما را نجات نخواهد داد و بالا نخواهد برد. ما باید فقط به خودمان تکیه کنیم.

وی پیشتر نیز از شلوغ کاری بیش از حد و جوسازی غیر واقعی آمریکا و متحدان غربی اش درباره مسئله این کشور با روسیه انتقاد کرده بود.

زلنسکی در این باره گفته بود که قبول دارد تنش‌هایی بین کشورش با روسیه وجود دارد، اما کی یف کشتی تایتانیک نیست که در حال غرق شدن باشد و این همه شلوغ کاری درباره این مسئله غیر ضروری است.

اخیراً تنش‌ها درباره اوکراین بین روسیه و غرب بالا گرفته است. آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند و در این باره از هرگونه اقدامی در راستای تنش زایی مانند ارسال تسلیحات و مشاوران نظامی به اوکراین و کشورهای اطراف روسیه خودداری نمی‌ورزند.

کرملین اما در مقابل با رد این اتهام می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز مسکو مانند مسئله عضویت اوکراین در ناتو، مسبب تنش‌ها در شرق اروپا شده‌اند.

کد خبر 5415329

منبع: مهر

کلیدواژه: کرملین روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ناتو مسکو فلسطین امارات متحده عربی سوریه ایران ولادیمیر پوتین جنگ 2015 یمن انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم

زلنسکی انتظار ندارد که اوکراین در جریان جنگ با روسیه به ناتو بپیوندد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کی‌یف گفت: «به عقیده من، ما پس از پیروزی در جنگ با روسیه به ناتو ملحق خواهیم شد.»

به نقل از شبکه خبری DPA، تمامی ۳۲ عضو ائتلاف نظامی ناتو باید برای پیوستن یک کشور جدید در این ائتلاف به توافق برسند.

چند عضو ناتو نگرانی خود را بابت خطر پیوستن اوکراین به ناتو ابراز کرده و گفته‌اند که می‌ترسند  سربازانشان وارد جنگی مستقیم با روسیه شوند.

زلنسکی در ادامه گفت: «برای اینکه اوکراین از نظر سیاسی در این ائتلاف پذیرفته شود، به پیروزی نیاز دارد.»

اوکراین بیش از ۲ سال است که با حمایت کشورهای عضو ناتو از خود در برابر حمله روسیه دفاع می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، کی‌یف هدف عضویت در ناتو را در قانون اساسی خود ثبت کرد. جلوگیری از الحاق اوکراین یکی از اهداف جنگ روسیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات