Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@08:36:08 GMT

سرقت پنج میلیاردی ارز دیجیتال در البرز

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۷۵۸۴

رئیس پلیس فتای البرز گفت: فردی که با شیوه‌ای خاص از حساب یکی از ساکنان البرز به صورت غیرمجاز ارز دیجیتال برداشت کرده بود در این استان دستگیر شد.

به گفته سرهنگ رسول جلیلیان، در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای البرز مبنی بربرداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او می‌گوید: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شخصی ناشناس به صورت کاملا حرفه‌ای با خرید سرور اختصاصی از یکی از کشور‌های غربی اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته دریکی از صرافی‌ها کرده و پس از چند دقیقه تعدادی رمز ارز به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از حساب وی سرقت کرده است.

سرهنگ جلیلیان گفت: علی رغم محدویت‌های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمز ارز‌ها با انجام اقدامات کارشناسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که اقدام به انتقال رمز ارز‌ها کرده بود شد و باشناسایی مخفیگاه وی نامبرده را در شهرستان کرج دستگیر کردند.

به گفته او با دستور مقام قضایی رمز ارز‌های به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت و متهم با حکم مقام قضایی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

کاربران استفاده از ارز دیجیتال حتما از کیف پول دیجیتال مطمئن استفاده تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

برخی افراد متاسفانه رمز عبور۱۲ کلمه رمز دیجیتال خود را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند که این پیامد‌های منفی ایجاد می‌کند.

درچنین شرایط امکان سرقت و یا هک گوشی وجود دارد که با وجود رمز در گوشی سارقان می‌توانند به راحتی به کیف پول و تمام موجودی حساب کاربران دسترسی و مبالغ حساب را سرقت کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز، برخی افراد درشبکه‌های اجتماعی اقدام به مشاوره و یا راهنما در زمینه ارز دیجیتال‌ می‌کنند که توصیه می‌شود به هیچ وجه فریب این افراد را نخورید تا گرفتار درگاه فیشینگ و یا مورد هک قرارنگیرند.

/گسترش‌نیوز

برچسب ها: رمز ارز ، بیت کوین ، ارز دیجیتال لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QbU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رمز ارز بیت کوین ارز دیجیتال ارز دیجیتال رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه

 سرهنگ  علی میر   اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی هدفمند در سطح شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

  وی افزود: در بررسی اولیه و اخذ استعلامات فنی مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت از استان تهران را داشته و دستور توقیف قضایی دارد که با اقدام به موقع و موثر بلافاصله خودرو مذکور توقیف گردید.

  فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

  

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد