Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت بازار تهاتر ایرانیان گفت: شرکت بازار تهاترایرانیان تفاهم نامه دوجانبه بین شورای روابط ایران و چین منعقد کرده است که در قالب آن کمپانی های چینی اعلام آمادگی کرده اند در قبال دریافت نفت ،اقدامات اجرایی و از جمله خدمات مهندسی در حوزه مسکن را انجام دهند

علاء‌الدین ختایی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه شرکت بازار تهاترایرانیان با طرف چینی برای تهاتر نفت اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تهاتر نفت با ساخت مسکن از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی است که بر مبنای آن دولت در آینده بخشی از نفت خود را به چین‌ می‌فروشد و در ازای آن، شرکت‌های چینی اقدام به ساخت مسکن در ایران‌ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این گمانه زنی‌ها هر چند در ابتدا به نظر دور از ذهن‌ می‌رسید، اما پس از آنکه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی مستقیما به آن اشاره کرد، نشان دادکه این برنامه جدی است.

ختایی با تاکید بر این‌که هدف وزارت راه و شهرسازی از مذاکره با شرکت‌های خارجی فقط ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز مسکن است، گفت: ما به‌دنبال ارزان‌سازی مسکن هستیم. قرار نیست هیچ کارگر، مهندس و مصالح ساختمانی چینی وارد کشور شود. قرار است فناوری‌های نوین ساخت مسکن در راستای ارزان‌سازی آن وارد شود.

مدیرعامل شرکت بازار تهاتر ایرانیان اظهار داشت: شرکت بازار تهاتر ایرانیان با شورای روابط ایران و چین تفاهم نامه‌ای منعقد کرده که بر اساس آن کمپانی‌های چینی اعلام آمادگی کرده اند که در ازای دریافت نفت در کشور ما کار‌های مختلف اجرایی نظیر، اجرای مسکن، نوسازی وتقویت ناوگان اتوبوس رانی و.. را انجام دهند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تهاتر نفت و خدمات مهندسی مسکن گفت: اجرای این ایده کاملا امکان پذیراست به شرطی اینکه این امر، به بخش خصوصی واگذار شود و با توجه به اینکه پیشتر بازار تهاتر ایرانیان با طرف چینی تفاهم نامه‌ای منعقد کرده است، این شرکت آماده است تا تهاتر بین المللی در این زمینه را اجرایی کند که تحقق این امر هم سبب کاهش مسوولیت‌های دولت و هم راهکار برون رفت از تحریم است.

وی تاکید کرد: هر چند که وزیر راه وشهرسازی، جلسات مشترکی با بخش خصوصی و برخی از تشکل‌های حوزه ساخت و ساز داشته است، اما به نظر می‌رسد آنچنان که باید از ظرفیت بخش خصوصی و مشاوره‌های متخصصان این بخش بهره گرفته نمی‌شود و دولتی‌ها به کسانی که در متن ساخت و ساز هستند مراجعه نمی‌کنند.

ختایی با اشاره به اینکه نظر خواهی از کارشناسان بخش خصوصی صورت نمی‌گیرد و معدود نظرات کارشناسی اخذ شده کارآمد هم، اجرایی نمی‌شود اذعان داشت: ارتباط وتعامل دوسویه بین بخش خصوصی و دولت لازمه اجرای موفقیت آمیز طرح‌های دولت در همه حوزه‌ها و از جمله بخش حساس و پرچالش مسکن است.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان افزود: در شرایط فعلی انتظار می‌رود دولت حتما از نظرات متخصصان برای تسریع در فرآیند ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند، بر این مبنا با توجه به تفاهم نامه انعقاد شده بین این شرکت و طرف چینی، قطعا در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی از طریق این تفاهم نامه می‌توان سیاست‌های وزرات راه را در حوزه مسکن که بهره گیری از فناوری‌های چینی برای ارزان سازی مسکن است به منصه ظهور رساند.

وی گفت: در صورت استقبال بدنه وزارتخانه راه و شهرسازی، از این پیشنهاد، این شرکت آماده است تا جزییات تفاهم نامه منعقد شده و سایر مستندات لازم را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد و همچنین طرح پیشنهادی خود را برای تهاتر نفت با خدمات مهندسی در حوزه مسکن، با مسوولان ذی ربط در میان بگذارد.

/برنا

برچسب ها: نفت ، تهاتر ، راه و شهرسازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QbY

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت تهاتر راه و شهرسازی بازار تهاتر ایرانیان شرکت بازار تهاتر برای تهاتر نفت راه و شهرسازی خدمات مهندسی حوزه مسکن تفاهم نامه ساخت و ساز بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت