Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:45:37 GMT

تقریباً تمام تالاب‌های ایران تخریب شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۷۸۴۶

تقریباً تمام تالاب‌های ایران تخریب شده است

سالگرد برگزاری کنوانسیون جهانی تالاب‌ها در شهر رامسر در دوم فوریه ۱۹۷۱، به عنوان روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شد تا توجه مردم را به اهمیت نقش تالاب‌ها و ارتباط تنگاتنگ آن با حیات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انسان، جلب کند.

‌ مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

گوینده: مانیا مردانی / ‏تنظیم: ‬امین بهادری نیا

دانلود صوت

کد خبر 552984.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالاب گاوخوني حقابه تالاب گاوخونی تالاب قانون حفاظت احیاء و مدیریت تالاب های کشور طرح حفاظت از تالاب های ایران تالاب انزلی تالاب میانکاله تالاب های ایران تالاب هورالعظیم احیای تالاب های کشور تالاب هامون حقابه تالابها احیای تالاب خشکی تالاب ها وضعیت تالاب های ایران حفاظت و احیای تالاب تالاب استیل آستارا خشکی تالاب گاوخونی پرندگان تالاب های ایران حقابه تالاب هورالعظیم پرندگان مهاجر در تالاب ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت‌ها دعوت می‌کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آن‌ها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشور‌ها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می‌دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می‌دهد که چگونه کشور‌ها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می‌دهد.

کدام کشور‌ها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده‌اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آن‌ها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹،۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می‌کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده‌اند.

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴