Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:58:53 GMT

نحوه خشک کردن لباس در فصل زمستان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۷۹۶۵

نحوه خشک کردن لباس در فصل زمستان

در روزهای گرم وقتی بنا داریم تا لباس های تازه شسته شده را خشک کنیم، دلمان به آفتاب روزهای گرم بهار و تابستان خوش است. اما در روزهای زمستانی که خبری از آن آفتاب نیست باید چگونه لباس هایمان را خشک کنیم؟! در گذشته هایی که زیاد هم از آن فاصله نگرفته‌ایم، لباس ها را در حیاط خانه هایمان و روی بند آویزان می‌کردیم یا کمی بعد تر در ایوان خانه ها، اما این روزها و با گسترش آپارتمان نشینی دیگر خبری از آن حیاط های بزرگ یا آن ایوان ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط راهکار مناسب برای خشک کردن لباس ها طوری که بافت آن ها نیز دچار آسیب نشود، چیست؟! در این نوشتار قصد داریم داریم تا نحوه خشک کردن لباس در فصل زمستان را برایتان شرح دهیم.

خرید لباس؛ اما چگونه؟!

از ورود غیر مترقبه کرونا دو سال می‌گذرد. در تمام روزهای سخت این دو سال چند آپدیت جدید برای این بیماری هم معرفی شد، از جمله سویه امیکرون. پس بسیار بهتر است تا همچنان بجز موارد ضروری از خانه خارج نشویم. یکی از مواردی را که می‌توانید آنلاین انجام دهید، خرید اینترنتی و آنلاین لباس است. خرید لباس از مرکز خرید آنلاین بانی مد این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بی آنکه از خانه خارج شوید، از بهترین برندها، بهترین پوشاک را خریداری کنید.

مرکز خرید آنلاین بانی مد در زمینه پوشاک فعالیت دارد و در کنار همکاری با برندهای معتبر ایرانی و بین‌المللی، در مسیر بهبود تجربه خرید آنلاین پوشاک در ایران گام برمی‌دارد. از طریق سایت بانی مد می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع و برند را مشاهده و خریداری کنید. یکی از خدمات فروشگاه اینترنتی بانی مد آن است که در تمامی مراحل خرید با استفاده از تیم پشتیبانی به صورت آنلاین و تلفنی تا زمان تحویل کالا به مشتری، همراه او خواهند بود.

 

شستن لباس ها؛ دستی یا ماشینی

عموما همراه تمام لباس ها برگه هایی ست که به درز داخلی دوخته شده و راه‌های نگهداری و شست و شوی لباس را توضیح داده است، کمتر کسی هست که به این نوشته ها توجه کرده باشد و یکی از مواردی که موجب می‌شود لباس ها عمر محدود تری داشته باشند، عدم رعایت موارد درج شده در این راهنماست. لباس ها را یا به صورت دستی خودمان می‌شوییم و یا با ماشین لباسشویی خانگی، اما در هر دو صورت لباس ها پس از طی کردن فرایند شست و شو نیاز به خشک شدن دارند و این همان جایی است که چالش اصلی آغاز می‌شود.

برای خشک کردن لباس ها به این نکات توجه کنید

اگر لباس را آنقدر با دست فشار می‌دهید تا تمامی آب آن خارج شود و یا از قوی ترین برنامه خشک کن ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید تا لباس هایتان به سرعت خشک شود، باید بگوییم که این کار در طولانی مدت می‌تواند به بافت لباس شما آسیب بزند. گاهی با این روش ها لباس شما فرم و حالت اصلی خود را از دست می‌دهد. روی برخی لباس ها عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» نوشته شده است و به این معناست که پس از شستن برای خروج آب اضافی لباس را با دست و یا با برنامه خشک کن ماشین تحت فشار نگذارید.

راه اول: برای شستن زمان مناسبی را در نظر بگیرید

اگر قصد دارید تا لباستان را بشویید و انتظار دارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن خشک شود، زمان مناسبی برای شست و شو انتخاب کنید. در شب ها که عموما هوا دچار برودت است و سرد، امکان خشک شدن لباس ها در فضای بیرونی وجود ندارد. در نتیجه یکی از اتاق ها خانه تان را که گردش هوای مناسبی دارد را برای این کار انتخاب کنید. یکی از نکاتی که می‌تواند به خشک شدن لباس ها در زمستان سرعت ببخشد آن است که به گونه ای لباس را پهن کنید که گردش هوا در میان تمامی قسمت های لباس انجام شود. این راه بهترین شیوه ممکن است.

راه دوم: دکمه ها و زیپ ها را باز کنید

بهترین راه برای گردش هوا در تمامی قسمت های لباس آن است تا تمامی منافذ لباس باشد. اگر پیراهن، شلوار و یا حتی کاپشن شما نیاز به خشک شدن سریع دارد، در نتیجه تمامی منافذ لباس را باز کنید تا فرایند گردش هوا به آسانی انجام شود.

راه سوم: حوله را فراموش نکنید

اگر برای خشک شدن لباس هایتان کمی عجله دارید، می‌توانید آن را بر سطح صافی پهن کنید و با یک حوله‌ی نخی به آرامی لباس را خشک کنید. لباس را به شکل لوله ای در آورید و به آرامی روی سطح حوله بغلتانید. این کار باعث می‌شود تا آب های اضافی لباس شما گرفته شود. شاید با چند بار تکرار این حرکت لباس تان به قدر کافی خشک نشود، برای خشک شدن کامل می‌توانید از یک حوله دیگر نیز استفاده کنید.

راه چهارم: لباس تا را در مکان ها پر رفت و آمد خشک نکنید

اتاق یا فضایی که محل تردد سایر اعضای خانواده هست را برای خشک کردن لباس هایتان انتخاب نکنید. عموما درصد رطوبت در فضاهای پر رفت و آمد خانه ها بالا هست و این دلیلی است که موجب می‌شود هم لباس شما دیرتر خشک شود و هم باعث می‌شود تا در بدترین حالت رطوبت لباس شما به کپک و بوی بد تبدیل شود.

 

راه ششم: به جنس لباس توجه کنید

اگر لباس های بافت و پشمی را شسته‌اید و حالا برای خشک کردن آن می‌خواهید اقدام کنید، باید این نکته را بدانید که لباس های بافت خود را هرگز با فشار دست یا برنامه خشک کن ماشین آب های اضافی را نگیرید، یا حتی مانند سایر لباس ها برای خشک شدن آویزان نکنید. این کار باعث می‌شود تا لباس شما فرم خود را از دست بدهد. لباس های پشمی را روی یک سطح صاف پهن کنید و اجازه دهید تا به آرامی خشک شود و یا لباس را تا کنید و در حالت تا شده خشک شود.

برای خشک کردن لباس ها و البته قبل از آن، برای شستن باید راهنمای نگهداری و شست و شوی لباس را که همراه آن است، مطالعه کنید. حتی روش صحیح اتو کردن را هم به تفصیل توضیح داده است. همه این ها برای نگهداری هر چه بهتر از لباس است و البته برای افزایش طول عمر لباس هایی که خریداری می‌کنیم.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز برای خشک کردن لباس ها لباس شما گردش هوا خشک شود بانی مد تا لباس خشک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با ۲۱ شوال ۱۴۴۵ و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ است. روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی صدقه اول صبح مطلوب است و رفع نحوست کند.
بیمار امروز زود خوب شود. مسافرت مسافرت خوف حادثه دارد و سودی ندارد و در صورت ضرورت همراه صدقه انجام شود. زایمان مناسب زایمان نیست.

احکام نجوم

امروز قمر در برج جدی است و برای امور زیر خوب است:

وام و قرض دادن و گرفتن.

از شیر گرفتن کودک.

برداشت محصولات کشاورزی.

تشکیل شرکت و تاسیس موسسه.

و کندن چاه و کانال خوب است.

نوشتن حرز و سایر ادعیه و نماز و بستن آن برای اولین بار مناسب نیست.

مباشرت امشب

مباشرت و زفاف عروس خوب نیست.

اصلاح سر و صورت

طبق روایات، اصلاح مو (سروصورت) در این روز از ماه قمری، باعث دولت می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری، باعث روشنی دل می‌شود.

ناخن گرفتن

سه شنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد.

دوخت و دوز

سه شنبه برای بریدن، و دوختن لباس نو روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید (به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد) (خرید لباس اشکال ندارد) (کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روز‌های خوب بُرش بزنند و در روز‌های دیگر ان را تکمیل کنند

وقت استخاره در روز سه‌شنبه 

از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

تعبیر خوابی که امشب شبِ چهار شنبه دیده شود طبق ایه‌ی ۲۲ سوره مبارکه "حج"  است.

کلما ارادوا ان یخرجوا منها من غم اعیدوا فیها... 

و از معنای آن استفاده می‌شود که برای خواب بیننده پیش امدی است که موجب ملال خاطر وی می‌شود و هر چه سعی کند از آن خلاص نگردد صدقه بدهد تا رفع گردد؛ و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز سه‌شنبه

 یا ارحم الراحمین  ۱۰۰ مرتبهه

ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه یاقابض که موجب رسیدن به آرزو‌ها میگردد.

روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است