Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@11:30:52 GMT

پیش بینی بازار شب عید خودرو

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۷۹۹۲

پیش بینی بازار شب عید خودرو

 

به گزارش تابناک به نقل از اقتصاد آنلاین، بسیاری از مشتریان بازار خودرو سر دو راهی خریدن یا نخریدن خودرو مانده اند. برخی با گمان احیای برجام منتظر هستند که خودروی مورد نیاز خود را پس از روشن شدن تکلیف برجام بخرند و برخی دیگر مردد هستند که با طولانی شدن انتظار، بازار با اوج فروش اسفند ماه و تقاضاهای نوروزی مواجه شود و قیمت ها بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن قطعه سازان همگن خودرو در این زمینه می گوید: تنها مصرف کنندگان واقعی خرید کنند. چون در این صورت وضعیت سود و زیان تاثیری بر آنها نخواهد گذاشت.

او توضیح می دهد: پیش بینی قیمت خودرو در حال حاضر بسیار سخت است . قیمت خودرو به عوامل بسیار زیادی از جمله نرخ ارز، احتمال احیای برجام و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد اگر تفاهم سیاسی در وین انجام شود و نرخ ارز کاهش پیدا کند، قیمت خودرو نیز کاهشی می شود. اگر تفاهم انجام نشود و قیمت ارز افزایش یابد قیمت خودرو پا به پای قیمت دلار در بازار عوض و بدل می شود .

او در ادامه افزود: افزایش قیمت خودرو این روزها به خاطر نرخ دلار است و هرچند که مسئولین دوست ندارند اقتصاد وابسته به دلار باشد اما در عمل این وابستگی وجود دارد و نوسانات نرخ دلار باعث نوسان قیمت محصولات می شود. البته باید گفت که اگر نرخ دلار صعودی شود قیمت ها به سرعت افزایشی می شود اما اگر نرخ دلار نزولی شود کاهش قیمت به آهستگی اتفاق می افتد.

خریداران خودروهای خارجی در خطر زیان دهی
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو هم در این زمینه می گوید: پاسخ به این سوال که مردم برای خرید خودرو اقدام کنند یا تا سال دیگر دست نگه دارند بسیار سخت است. از یک طرف اگر احیای برجام اتفاق بیافتد، دلار به طور موقت افت قیمت خواهد داشت و در پی آن قیمت خودرو افت معنی داری پیدا می کند و در این وضعیت سرمایه گذاران در بازار خودرو زیان شدیدی را تجربه خواهند کرد اما برعکس اگر احیای برجام اتفاق نیافتد جدا از افزایش قیمت دلار، وضعیت صنعت خودرو هم خوب نخواهد بود و افزایشی خواهد شد.

او تاکید می کند: اگر برجام احیا شود بیشترین کاهش قیمت درباره خودروهای خارجی رخ می دهد و خودروهای داخلی از کاهش قیمت دلار چندان متاثر نخواهند شد.

کاکایی در ادامه افزود: به نظر من در شرایط فعلی تنها مصرف کنندگان، خودرو مورد نیاز خود را خریداری کنند. در این وضعیت چه در شرایط سود باشند چه زیان فرقی برای آنها ندارد و در حال استفاده از وسیله خود هستند و من می توانم این ادعا را داشته باشم که میزان زیان آنها زیاد نخواهد بود. به این دلیل که مصرف کننده هستند.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید می کند: اما من در حال حاضر سرمایه گذاری در صنعت خودرو را پیشنهاد نمی کنم. در وضعیت فعلی برای سرمایه گذاری بهتر است که مردم دست نگه دارند و در بازارهای مطمئن تری سرمایه خود را وارد کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی بازار خودرو قطعه سازان مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز