Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:22:10 GMT

سرقت میلیاردی ارز دیجیتال از کیف پول دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۸۲۹۲

سرقت میلیاردی ارز دیجیتال از کیف پول دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا استان مبنی بر برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان، بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا حاکی از این بود که شخصی ناشناس به صورت کاملا حرفه ای با خریدن سرور اختصاصی از یکی از کشورهای غربی، اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته در یکی از صرافی ها کرده و پس از چند دقیقه تعدادی رمز ارز به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را از حساب سرقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: در ادامه ماموران علی رغم محدودیت های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمزارزها، با انجام اقدامات کارشناسی و فنی، موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که اقدام به انتقال رمز ارزها کرده بوده شده و با زدن رد مخفیگاه او در شهر کرج، نامبرده را دریک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که به هیچ وجه انتظار دستگیر شدنش را نداشت، با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به جرمش مبنی بر سرقت رمز ارزهای دیجیتال مالباخته به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اقرار کرد.

جلیلیان در پایان با بیان اینکه با دستور مقام قضائی رمز ارزهای به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت داده شد، خاطرنشان کرد: پس از معرفی متهم به مراجع قضائی، نامبرده با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ارز دیجیتال سرقت فضای مجازی خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری دو کلاهبردار ۲۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان دیواندره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی اظهار کرد: با مراجعه تعدادی مال باخته به پلیس فتا دیواندره مبنی بر اینکه دو نفر از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با جلب اعتماد، مبالغ قابل توجهی از آنان با عنوان اخذ گواهی نامه رانندگی و مدرک تحصیلی کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا دیواندره با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی دو نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۲۰۰ ملیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۱۹ نفر شاکی شناسایی شده است.

سردار آزادی با بیان اینکه پلیس قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم در فضای حقیقی و مجازی برابر قانوان برخورد خواهد کرد، اضافه کرد: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 749459

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد