Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سعیدی گفت: نظام بانک‌داری کشور باید طبق موازین اسلام باشد. از دولت سیزدهم انتظار می‌رود به این اصل مهم اهمیت نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سعیدی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه اصلاح نظام بانک‌داری باید در دستور کار دولت سیزدهم قرار داشته باشد، اظهار داشت: بانک‌های کشور نقش مهمی در به وجود آمدن مشکلات کنونی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم شفافیت در نوع تسهیلات و انجام عملیات‌های بانکی همراه با ربا سبب شده تا نظام بانکی کشور در شرایط خوبی به سر نبرد.

وی گفت: دولت سیزدهم باید در اقدامی انقلابی به بانک‌های خصوصی سروسامان دهد. این بانک‌ها از هیچ خلق پول می‌کنند و تا زمانی‌که قدرت خلق پول داشته باشند، پول‌های بدون پشتوانه وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود و فساد و رانت را به دنبال خواهد داشت.   عضو هیت علمی دانشگاه قم با بیان این مطلب که قدرت خلق پول باید فقط در اختیار بانک‌های دولتی و در صورت امکان در اختیار بانک مرکزی باشد، عنوان کرد: به باور من بانک‌های خصوصی باید در هم ادغام شوند و نقش مؤسسات تأمین مالی و سرمایه‌گذاری را ایفا کنند. یعنی قدرت پرداخت وام و خلق پول از بانک‌های خصوص سلب شود و صرفاً در امور و پروژه‌های اقتصادی مشارکت کنند و سرمایه‌های مردم را به سمت عمران و تولید سوق دهند.   سعیدی افزود: یکی دیگر از مشکلات نظام بانکداری این است که بانک‌های کشور وارد بنگاهداری شده‌اند. تا زمانی‌که بنگاهداری به یکی از کارکردهای اصلی بانکی تبدیل شود بانک‌ها به سوداگری خود در اقتصاد ادامه می‌دهند. بسیاری از بانک‌های طی سال‌های گذشته کارگاره‌های تولیدی را مصادره کرده‌اند و رسماً وارد بنگاهداری شده‌اند. این رفتار هم ضدتولید است و هم ضدسیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی.   وی خاطرنشان کرد: نظام بانکداری کشور باید طبق موازین اسلام باشد و در این راستا باید یک اصلاح اساسی در ساختار نظام بانکی اتفاق بیفتد. دولت‌های قبلی که نسبت به اصلاح ساختار نظام بانکی بی‌توجه بودند اما انتظار می‌رود دولت سیزدهم نسبت به این اصل مهم اهمیت نشان دهد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت سیزدهم نظام بانکی نظام بانک خلق پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان