Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@23:06:19 GMT

تمام مدارس استان خراسان جنوبی غیرحضوری شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۸۴۰۷

تمام مدارس استان خراسان جنوبی غیرحضوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در استان و کشور نگران کننده است و باید بدانیم که سهل انگاری هم برای خودمان هم برای جامعه مشکل ایجاد خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی علت شیوع سویه امیکرون را عادی انگاری اجتماعی و اهمیت ندادن به دستور العمل های بهداشتی دانست و گفت: متأسفانه امیکرون در خراسان جنوبی با شیب صعودی در حال افزایش است و موج ششم نشان دهنده سرعت بالای انتشار امیکرون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونا از امروز آموزش در تمامی شهرستان‌ها به مدت دو هفته غیر حضوری شد.

محمدعلی واقعی افزود: با توجه به آمار بالای ابتلا و تغییر رنگ بندی شهرها، به استناد مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا تمام مهدکودک‌ها، کلاس‌های حضوری پیش دبستانی و مدارس دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان تعطیل بوده و تمام خدمات آموزشی و تربیتی از امروز به مدت ۱۴ روز به صورت مجازی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: حضور کادر اجرایی و اداری در مدارس الزامی است.

سرایت پذیری بیماری کرونا امیکرون در خراسان جنوبی بسیار بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهار داشت:  سرایت پذیری بیماری کرونا امیکرون در خراسان جنوبی بسیار بالا است و تنها نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از بابت ابتلای کادر درمان است که اکنون حدود ۲۰ درصد آنها درگیر کرونا شدند.

سیدمحمد موسوی میرزایی گفت:در حال حاضر روند بستری‌ها شیب ملایمی دارد و چنانچه وضع به همین منوال پیش برود خیلی جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمبود سرم و دارو در استان نداریم گفت: تعداد بسته‌های آزمایش کرونا کم است و نمی‌توان روزانه بیش از ۲ هزار آزمایش را گرفت و پیشنهاد می‌شود که ادارات دولتی چنانچه کارکنان آنها علائم بیماری کرونا را داشته باشند، با برگ تایید پزشک متخصص داخلی و عفونی به مدت ۵ روز با مرخصی و استراحت آنها موافقت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه تجمعات در فضاهای سربسته باید بسیار کم و به ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد باشد گفت: در شهرهای قرمز تجمع در فضای سربسته با حداکثر ۲۰ نفر و فقط به مدت ۹۰ دقیقه باید باشد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی ویروس امیکرون خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد