Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:53:50 GMT

«برف آخر» اقتباسی از یک اثر صالح اعلا است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۸۶۹۶

«برف آخر» اقتباسی از یک اثر صالح اعلا است

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست رسانه‌ای فیلم آخرین برف در سومین روز از جشنواره فیلم فجر، با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه راس ساعت ۱۵ در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد، در این نشست امیرحسین عسگری به عنوان نویسنده و کارگردان، آرمان فیاض به عنوان مدیر فیلمبرداری، امید گل‌زاده به عنوان طراح گریم، امیر حاتمی در نقش صدابردار و امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان و مهدی مهربان به عنوان بازیگر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش احسان علیخانی در ساخت فیلم آخرین برف یکی از محورهای سوالاتی بود که در این نشست مطرح شد. حسن مصطفوی، تهیه‌کننده برف آخر، در این باره گفت: پروانه تولید به نام احسان علیخانی بود ولی چون مشغله کاری برای برنامه عصر جدید داشتند، پروانه به نام من صادر شد و ایشان به عنوان سرمایه‌گذار و مشاور در کنار تیم حضور داشتند.

امیر حسین عسگری در پاسخ به این سوال که آیا در نگارش فیلمنامه برف آخر از کتاب زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند بهره برده است، گفت: خیر، من چهار سال پیش یک داستان بسیار جذاب از محمد صالح اعلا خواندم. این قصه مرا رها نمی‌کرد. با دوستان مشورت کردم که چطور می‌توان یک داستان کوتاه را تبدیل به یک فیلمنامه کنیم که بتوان 120 سوار آن شد و به پایانش رساند. 

نمادها اتفاقی نیستند

کارگردان برف آخر در ادامه درباره اهمیت نمادها در فیلم جدیدش نیز گفت: نماد و سمبل برای من خیلی اهمیت دارد. گاو و گرگ در کهن الگوها معنای خود را دارد ما سعی کردیم که این دو نماد را در تقاطع های شخصیتی برای یوسف و خلیل تعریف کنیم. نمادها اتفاقی نیستند. درباره آنها حرف زدیم و تحقیق کردیم. 

امیرمحمد عبدی، از نویسندگان فیلم، نیز درباره این نکته گفت: قطعا به نمادها توجه شده است چون.پ سینما از نماد تشکیل می‌شود. نمی‌شود گفت که نخواستیم از نماد استفاده کنیم. اما این طور نبود که ریز بشویم که برف یا گرگ یعنی چه؟ اما به طور کلی در این نوع فیلم‌ها نماد جایگاه خیلی مهمی دارد. 

امین حیایی، بازیگر برف آخر، نیز در پاسخ به این که چه مدت برای آماده سازی روحی برای این نقش زمان گذاشتید، گفت: از زمانی که درباره فیلمنامه صحبت کردیم پنج ماه فرصت داشتم تا به ظاهر مناسب این نقش برسم. همه ما بازیگران دوست داریم در کارنامه مان نقش متفاوت و خاص بازی کنیم. چون به فیلمنامه و کار علاقه داشتین همگی سختی ها را تحمل کردیم.

حیایی افزود: فکر می کردم فیلمبرداری کار چهار تا پنج ماه طول بکشد. ولی خدا با ما یار بود و همدلی کمک کرد کار را در دو ماه تمام کنیم.

لادن مستوفی، از دیگر بازیگران این فیلم، در پاسخ به این سوال که چرا کم کار هستید، گفت: کارهایی که انجام دادم کمتر دیده شده است. چند کار سینمایی در سالهای مختلف داشتم که بنا به دلایلی پخششان متوقف شد و زمان زیادی برای ساخت یک سریال برای شبکه خانگی صرف کردم ولی پروژه متوقف شد.

وی در ادامه تصریح کرد: همبشه سعی کردم در مورد نقش ها، کارها و تیم سازنده حساسیت داشته باشم.

فیلم برف آخر که در سومین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر اکران شد، داستان دامپزشکی است که شب‌ها گرگ شکار می‌کند. 

برچسب‌ها احسان علیخانی جشنواره فیلم فجر برج میلاد تهران امین حیایی پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احسان علیخانی جشنواره فیلم فجر برج میلاد تهران احسان علیخانی جشنواره فیلم فجر برج میلاد تهران امین حیایی فیلم فجر برف آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود