Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد با تسلیت رحلت عالم فقید صافی گلپایگانی، اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری هدف کلی در دستگاه قضائی باید تلاش برای سهل و آسان‌تر کردن کار برای مردم در این حوزه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت دستگاه قضائی باید نتیجه محور پیگیری شود، به گونه‌ای که بدون پرداختن به حاشیه مشکلی از مشکلات مردم را برطرف کند تا مردم اعتماد بیشتری به دستگاه‌های قضائی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: به گفته رئیس قوه قضائیه تحول زمانی ایجاد می‌شود که پرونده‌های قضائی مربوط به اختلافات به ویژه اختلافات خانوادگی کاهش پیدا کند و تحول به معنی حرکت جامعه به سمت توسعه اقتصادی که نتیجه آن کم‌تر شدن نزاع و پرونده‌های قضائی است.

توسلی زاده بیان کرد: شاخصه‌های سند تحول شامل نسبت ورودی و خروجی پرونده‌های قضائی، تعداد مانده پرونده‌ها، متوسط زمان بررسی پرونده‌ها، پرونده‌های مسن و قدیمی، شعب نامتعارف است که می‌توان کارکردهای مثبت آن را از سال ۹۸ تا دی ماه سال جاری مشاهده کرد.

وی ادامه داد: تعداد ورودی پرونده‌های قضائی از مردادماه سال ۹۸ تا دی ماه سال جاری افزایش ۲۵ درصدی داشته در حالی که خروجی پرونده‌های قضائی از مرداد ماه سال ۹۸ تا آذر ماه سال جاری افزایش ۳۲ درصدی را به دنبال داشته و به طور کلی می‌توان عملکرد مثبت در ورودی و خروجی پرونده‌ها را ۵۷ درصد برآورد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به شاخصه‌های دیگر سند تحول در دادگستری، خاطرنشان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مرداد ماه ۹۸ با ۱۱۰ روز، در دی ماه به ۸۶ روز کاهش پیدا کرد که شاهد کاهش ۲۲ درصدی بازه زمانی برای رسیدگی به پرونده‌های قضائی هستیم و همچنین در خصوص پیگیری پرونده‌های مسن و قدیمی از مرداد ماه سال ۹۸ تا پایان آذر ماه با کاهش ۵۱ درصدی تعداد پرونده‌ها را داشته‌ایم.

توسلی زاده افزود: شاخصه دیگر در سند تحول دادگستری شعب نامتعارف است که از مرداد ماه سال ۹۸ تا آذر ماه سال جاری ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی پس از ارائه کلی از عملکرد دادگستری کل استان کرمانشاه به پیشرفت جایگاه استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پیشرفت جایگاه استان کرمانشاه در رتبه‌بندی هایی که هر سه ماهه یکبار در کشور انجام می‌شود به این صورت بوده که در تیرماه ۱۳۹۹ رتبه ۲۱ کشوری، در مهر ماه ۱۳۹۹ رتبه ۲۱ کشوری، در دی ماه سال گذشته رتبه ۱۵ کشوری، در فروردین ۱۴۰۰ رتبه ۱۶ کشوری، در تیرماه ۱۴۰۰ رتبه ۱۲ کشوری و در مهرماه ۱۴۰۰ رتبه ۱۲ کشوری را از آن خود کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: عملکرد دادگستری استان کرمانشاه در حوزه فعالیت‌های سیستمی رتبه ۲۳ کشوری را داشته و در ۹ حوزه رتبه اول کشوری را دارد.

توسلی زاده بیان کرد: اداره کل دادگستری استان کرمانشاه با استفاده از امکانت و فضاهای الکترونیکی کوشیده که در راستای فعالیت‌هایی نظیر ابلاغیه‌های الکترونیکی، ثبت شکایت الکترونیکی، استعلام الکترونیکی برای گواهی سو پیشینه، دادرسی الکترونیکی با زندانیان، تشکیل جلسات برای دادرسی با اصحاب پرونده به صورت آنلاین، بازید الکترونیکی قضات از زندان‌ها، ملاقات آنلاین زندانیان با خانواده‌های خود و مواردی دیگر به توسعه خدمات در این حوزه بپردازد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه‌های هدفمند در دستگاه قضائی، گفت: برنامه‌های مورد نظر دادگستری استان کرمانشاه علاوه بر عملی کردن ۶ شاخصه‌ای که به آن اشاره شد برنامه‌های دیگری شامل توسعه فرهنگ صلح و سازش، کم کردن اختلافات مردمی، استفاده از نهاد میانجی گری، مدیریت پرونده‌های خارج از دادگستری، ساماندهی مشاورها املاک از طریق تنظیم قراردادهای الکترونیکی برای جلوگیری از جعل و خطاهای احتمالی، ایجاد سامانه‌ای برای سازش و کمک خواهی مردم از دادگستری، ایجاد شورای پیشگیری از جرم و مدیریت پرونده‌های خاص، راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری الکترونی مردم از پرونده‌های قضائی خود، ملاقات‌های مردمی و کاهش جمعیت کیفری با شعار بازداشت و زندانی کردن به اندازه ضرورت را جز برنامه‌های ضروری خود می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به ماجرای اخیر کشته شدن سه نفر از اعضای خانواده توسط داماد سابق آن‌ها، افزود: حکم قصاص بدوی برای شخص قاتل صادر شده است.

توسلی زاده تاکید کرد: سامانه ۴۱۴۱ برای گزارش مشکلات مردمی به اداره دادگستری، سامانه ۴۳۵۰ برای پیشگیری از وقوع و سامانه ۱۲۹ نیز برای ارشاد قضائی طراحی شده است که مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه‌ها ارتباط و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 5415497

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه دادگستری کرمانشاه قوه قضاییه صلح و سازش قتل پرونده قضایی خدمات الکترونیکی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران شیوع کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت کرمانشاه بارش برف تعطیلی مدارس زنگ انقلاب ایلام خراسان رضوی شیراز رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه پرونده های قضائی ماه سال ۹۸ ماه سال جاری توسلی زاده مرداد ماه پرونده ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر این شهرستان با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور رئیس دادگستری بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضائی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آن‌ها نخواهد شد.

کد خبر 749754

دیگر خبرها

  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند