Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، روزنامه دِراشپیگل آلمان گزارش داد که هزینه گاز و گرمایش خانوارهای آلمانی در سال 2021، 107 درصد رشد کرده و هزینه برق هم در این مدت 41 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار، هر خانوار آلمانی به طور متوسط در ماه ژانویه سال 2021، 1193 یورو برای گاز یا نفت سفید پول داده، اما حالا این رقم به 2472 یورو در ماه ژانویه 2022 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب قیمت یورو در بازار آزاد قبض گاز ماهانه هر خانوار آلمانی معادل 75 میلیون تومان می‌شود.

روزنامه در اشپیگل می‌گوید اصلی‌ترین دلیل افزایش هزینه گرمایش در آلمان بالا رفتن قیمت گاز در این کشور بوده است. قیمت برق در آلمان هم برای ژانویه سال 2022 برای هر خانوار به طور متوسط به ازای هر 5 هزار کیلووات ساعت به 2130 یورو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

بنا به آمارهای ارائه شده؛ دلیل افزایش قیمت برق هم بالا رفتن قیمت گاز و ذغال سنگ برای نیروگاه‌ها و کاهش تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار افزایش تقاضای نیرو در داخل آلمان بوده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز گرمایش روزنامه اشپیگل قبض یورو تومان میلیون نیروگاه ذغال سنگ ذغال سنگ خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان رسیده است.

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

کد خبر 846848 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳