Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش باقرجوان با اشاره تشدید نظارت‌ها بر انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت دقیق و محکم به اجرا می‌رسد و براساس سامانه وزارت بهداشت با بررسی وضعیت مسافران بلیت اتوبوس فروخته می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان به افراد با کارت واکسن دو دوز و یا تست ۷۲ ساعته PCR منفی بلیت اتوبوس یا سواری کرایه فروخته نمی‌شود و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند بدون تست PCR منفی اجازه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره پروتکل‌های جابه جایی مسافر از مبدا شهرهای قرمز کرونایی ادامه داد: هنوز پروتکل خاص یا ممنوعیت و محدودیت جایزه جایی مسافر از شهرهای قرمز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارت واکسن مسافران باید سه دوز واکسن ثبت شده‌ باشد، گفت:  فعلا در مصوبات تاکیدی بر روی تزریق دوز سوم وجود ندارد و مسافران با دو دوز واکسن امکان خرید بلیت را دارند اما به محض اینکه تاکیدی بر روی دوز سوم باشد، آماده اجرای این شرط برای فروش بلیت هم هستیم.

باقرجوان  افزود: فروش بلیت بر اساس استعلام از سامانه وزارت بهداشت با استفاده کد ملی افراد انجام می‌شود و در نهایت به فردی بلیت اتوبوس فروخته می‌شود که سامانه وزارت بهداشت آن فرد را تایید کرده‌ باشد.

وی درباره جابه جایی افرادی که واکسن نزده باشند، اظهار داشت: افرادی که دو دوز واکسن دریافت نکرده باشند در صورت ارایه تست pcr منفی با مدت انقضای ٧٢ ساعت می‌توانند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر مسافران در داخل اتوبوس با مسافرانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و  از استفاده از ماسک سرباز می‌زنند، می‌توانند  سریع این موضوع را به سامانه ١۴١ راهداری یا ١١٠١٢٠ پلیس اطلاع و گزارش دهد.

باقرجوان با بیان اینکه برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی متخلف از رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد، گفت: شرکت‌های حمل و نقل ، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه عمومی همواره از این لحاظ پایش می‌شوند و متخلفان به فراخور تخلفی که مرتکب شده‌اند، به کمسیون‌ها ارجاع و با آنها طبق قانون برخورد می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1128301 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در زمینه تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است، گفت: قبلاً در استان هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود داشت اما در سه سال گذشته این تعداد تقریبا به ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

مالک رحمتی، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان که با حضور وزیر راه برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: میزان تلفات درون و برون شهری سالانه‌ی هزار نفری در شأن استان نیست، ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد. در آزادراه پیامبر اعظم در سال گذشته ۹۷ فوتی اتفاق افتاده است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با افت رام قطارهای استان نیز رو به رو هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود و از وزیر محترم خواهشمندیم نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستورات لازم را صادر کنند.

وی با بیان اینکه امروز سه دستور جهادی از طرف وزیر صورت گرفت، خاطر نشان کرد: برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر در دستور کار قرار گرفت و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز بازدید شد و دستورات لازم صادر شد و قرار است یک باند آن تا تیرماه آزاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد