Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران استانی که با حضور پرویز فتاح ربیس بنیاد مستضعفان برگزار شد،تاکید کرد: گفته شده چهارمحال و بختیاری به‌واسطه اقلیم ۱۰ درصد منابع آب را دارد، اما اکنون به‌ علت سیاست‌های غلط، شرایط بحرانی در بخش آب دارد.
وی با اشاره به استقرار ۴۰ درصد صنایع استان در شهرستان بروجن افزود: این شهرستان در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی کشور به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور واقع شده و دارای موقعیت استراتژیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و دامپروری سند آمایش سرزمینی اشاره و تصریح کرد: اکنون به‌علت خشکسالی‌های مستمر و بروز بحران آب، هدایت کشاورزی به سمت و سوی توسعه گلخانه‌ای و تغییر الگوی کشت ضروری است.
وی یادآور شد: بیشترین نرخ بیکاری کشور براساس آمارهای رسمی در سه سال گذشته، مهاجرت به استان‌های همجوار به‌علت نبود اشتغال مناسب ،مربوط به این استان است.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر تلاش‌های فراوان جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته اما میانگین درآمدی این استان از سرانه و میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی گفت: برای رونق وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در استان و شهرستان بروجن نیاز به حمایت‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دارد.
جعفری به ظرفیت خیران نیک‌اندیش شهرستان بروجن به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان اشاره و تاکید کرد: این شهرستان ۷۲ خانواده ۲ معلول به بالا دارد که تهیه زمین و ساخت مسکن برای خانوارهای بدون مسکن این قشر، ضروری است.
وی افزود: شهرستان بروجن از برترین نقاط کشور برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی است که نیاز به جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری مجموعه‌هایی مانند هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دارد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مختلف جغرافیایی این شهرستان برای کشت گیاهان دارویی مناسب است و راه‌اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در این منطقه استراتژیک می‌تواند در افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی موثر باشد.
وی با اشاره به جانمایی پنج مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بروجن یادآور شد: سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این مجتمع‌ها تحول در بخش تولید و اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.
جعفری اظهار داشت: شهرستان بروجن توان ساخت سلول‌های نیروگاه‌های خورشیدی را دارد که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند از خروج ارز کشور جلوگیری کند.
وی گفت: بنیاد. مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین می‌تواند در طرح پارک پتروشیمیایی مربوط به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با ۴۹ طرح و سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری پرویز فتاح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی چهارمحال وبختیاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری پرویز فتاح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار