Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-07@07:00:44 GMT

ایران در سید دوم جام جهانی؛ رویایی که محال نیست!

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۹۱۸۷

ایران در سید دوم جام جهانی؛ رویایی که محال نیست!

تیم ملی ایران که هم اکنون در رنکینگ فیفا اوضاعش بسیار خوب است، رویای حضور در سید دوم قرعه کشی جام جهانی را دارد

تیم ملی ایران سه هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی جام جهانی قاره آسیا، صعودش به جام جهانی قطر را مسجل کرد و برای سومین دوره متوالی در بزرگ‌ترین تورنمنتِ فوتبال ملی حاضر می‌شود.

طرفداری | تیم ملی ایران که برای ششمین مرتبه در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال ملی حاضر می‌شود، امیدوار است در جام جهانی 2022 قطر، طلسم صعود از مرحله گروهی را بشکند و داشتن قرعه‌ای نه چندان سخت، می‌تواند ما را برای تحقق این رویا، امیدوار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قرعه کشی جام جهانی 2022 حوالی اردیبهشت ماه 1401 انجام می‌شود و سیدبندی کشورها در قرعه‌ کشی بسیار مهم است. برای قرار گرفتن در سید بالا، داشتن رنکینگ بهتر فیفا ملاک قرار می‌گیرد، به عبارتی هر تیمی رنکنیگ بهتری داشته باشد، در سید بالاتری قرار می‌گیرد. با توجه به نتایج بسیار خوب تیم ملی ایران در سال گذشته، ملی‌پوشان کشورمان در رده بیست و یکم فیفا قرار دارند (آخرین آپدیت: 23 دسامبر 2021) و شکست دادن عراق و امارات در مسابقات اخیر مقدماتی نیز می‌تواند وضعیت ما را بهتر کند. 

چرا حضور در سید دوم برای تیم ملی ایران خوب است؟

حفظ چنین رتبه‌ای یعنی قطعا ما به سان دوره گذشته، در سید سوم مسابقات قرار می‌گیریم. روی کاغذ، حضور در سید سوم نسبت به سید چهارم مزیتی اندک در قرعه کشی به شمار می‌رود. با این حال رتبه ما در رنکینگ فیفا و شرایط سایر تیم‌ها طوری است که رسیدن به سید دوم قرعه کشی، رویای محالی نیست. حضور در سید دوم رقابت‌ها می‌تواند برای تیم ملی ایران اتفاق بسیار خوبی باشد چرا که ممکن است به قرعه به نسبت ساده‌تری برخورد کنیم. حضور در سید دو علاوه بر این که از برخورد ما با سایر تیم‌های قدرتمند سید دو (احتمالا آلمان، هلند و ستیر تیم های مدعی که سرگروه نمی شوند) جلوگیری می‌کند، ممکن است باعث شود به تیم‌های آفریقایی یا رقبایی چون کانادا، پرو (در صورت صعود) و یا تیم‌های به نسبت ضعیف‌تر اروپایی برخورد کنیم. البته در نظر داشته باشید امکان برخورد ایران در هر سیدی از قرعه کشی با تیم‌های آسیایی غیرممکن است. اما می‌خواهیم ببینیم که چرا حضور تیم ملی ایران در سید دوم قرعه کشی جام جهانی، غیر ممکن نیست؟

آخرین آپدیت رنکینگ فیفا، دسامبر 2021؛ ایران در رده بیست و یکم چرا ایران می‌تواند در سید دوم قرار گیرد؟

آخرین رنکینگ فیفا، نکات مهمی را به ما می‌گوید؛ غیر از قطر میزبان که در سید اول قرار دارد، پانزده تیم برتر رنکینگ فیفا که راهی جام جهانی شوند، در سید اول و دوم قرعه کشی قرار می‌گیرند. در میان این پانزده تیم، قطعا یکی از بین ایتالیا و پرتغال راهی جام جهانی نمی‌شود زیرا آن‌ها در پلی آف اروپا، هم‌گروه شده‌اند. پس این یعنی تیم شانزدهم رنکینگ فیفا هم می‌تواند در سید دوم قرار گیرد.

تیم شانزدهم رنکینگ که فعلا کلمبیاست، شانس پایینی برای راهیابی به جام جهانی دارد چرا که این تیم با حضور در رتبه هفتم مقدماتی جام جهانی قاره آمریکای جنوبی، حداقل به صورت مستقیم خیلی بعید است به جام جهانی برسد. اگر کلمبیا را حذف شده در نظر بگیریم، به اروگوئه می‌رسیم. اروگوئه در حال حاضر در رتبه چهارم مقدماتی آمریکای جنوبی و منطقه صعود مستقیم قرار دارد اما دو بازی پایانی آن‌ها، سخت و تعیین‌کننده است. اروگوئه باید در ادامه مسیرش در دو بازی حساس به مصاف پرو و شیلی برود، دو تیمی که برای صعود مستقیم به جام جهانی می‌جنگند.

سوئد و ولز، دیگر تیم‌هایی هستند که در مسیر پلی آف پر پیچ و خم اروپا حضور دارند و صعودشان اصلا تضمین شده نیست. سوئد برای صعود به جام جهانی، ابتدا باید در خانه به مصاف جمهوری چک برود و در صورت پیروزی، باید با برنده لهستان و روسیه مسابقه دهد. ولز نیز میزبان اتریش است و در صورت موفقیت در این تک بازی، باید به مصاف برنده بازی اوکراین و اسکاتلند برود. سنگال هم برای راهیابی به جام جهانی 2022، به سخت‌ترین حریف ممکن یعنی مصرِ کارلوس کی‌روش برخورد کرده است. حذف سنگال نیز می‌تواند هدیه دیگری از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران باشد. 

بازی با کره جنوبی تشریفاتی نیست!

درست است که ایران با حضور در رتبه بیست و یکم می‌تواند با توجه به ناکامی تیم‌های بالای دستی‌اش به سید دوم برسد اما باید همین رتبه‌اش را از دست ندهد. پرو، صربستان و شیلی فاصله کمی با تیم ملی ایران دارند و آن‌ها هم مترصد فرصت بهبود رنکینگ‌شان هستند. تیم ملی ایران تا زمان قرعه کشی، بازی دوستانه‌ای نخواهد داشت و دو بازی باقی‌مانده‌اش در مقدماتی جام جهانی، مقابل لبنان در استادیوم آزادی و مقابل کره جنوبی احتمالا در سئول خواهد بود. پیروزی مقابل لبنان خیلی سخت به نظر نمی‌رسد اما برای حفظ جایگاه و حتی بهبود رتبه‌مان، نباید مقابل کره جنوبی شکست بخوریم. این نکته را هم نباید از یاد برد که سنگال با موفقیت در مسابقات جام ملت‌های آفریقا، احتمالا در آپدیت بعدی رنکینگ امتیازاتش به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. هرچند همین حالا هم احتمال دارد با توجه به دو پیروزی تیم ملی مقابل عراق و امارات، رتبه ایران در رنکینگ بعدی یک پله ارتقا داشته باشد (با توجه به بازی نکردن ولز در این دوره از بازی‌های ملی و موفقیت تیم ملی سنگال).

در صورت موفقیت در دیدار برابر لبنان و کره جنوبی و ناکامی تیم‌های بیستم تا شانزدهم رنکینگ فیفا، می‌توانیم امیدوار باشیم با حضور در سید دوم قرعه کشی جام جهانی 2022، با رقبایی به نسبت آسان‌تر از غول‌های دنیای فوتبال، برخورد کنیم. 

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس کارشناس اماراتی: این آمار اسکوچیچ هنوز ایرانی ها را قانع نکرده است واکنش باشگاه پرسپولیس به حکم کمیته استیناف؛ این حکم به پرسپولیس خسارت زد میسون گرینوود از فیفا 22 حذف شد نیمار فاتح جایزه سامبا گولد 2021 لقب گرفت

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قرعه کشی جام جهانی سید دوم قرعه کشی حضور در سید دوم حضور در سید دو تیم ملی ایران جام جهانی جام جهانی 2022 رنکینگ فیفا کره جنوبی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون بین المللی شمشیربازی بعد از اتمام رقابت های جایزه بزرگ سئول و بر اساس نتایج به دست آمده در این مسابقات، رده بندی جدید شمشیربازان جهان را منتشر کرد.

بر اساس رده بندی منتشر شده، علی پاکدامن صعودی تاریخی به رده سوم جهان داشته است. این جایگاه با یک پله ارتقا به دست آمده است. وی فروردین ماه بعد از کسب مدال برنز در جام جهانی مجارستان به رده چهارم صعود کرده بود.

در رده بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی، محمد رهبری و محمد فتوحی هم با ارتقای جایگاه مواجه شدند ضمن اینکه فرزاد باهر ارسباران جایگاه قبلی خود را حفظ کرده است.

جایگاه شمشیربازان ایران در رده بندی جدید فدراسیون جهانی به این شرح است:

* علی پاکدامن: رده ۳ (او پیش از این در جایگاه ۴ قرار داشت)
* محمد رهبری: رده ۲۷ (او پیش از این هم در جایگاه ۲۸ قرار داشت)
* محمد فتوحی: رده ٦۵ (او پیش از این در رده ۶۹ قرار داشت)
* فرز اد باهر ارسباران: رده ٨٨ (او پیش از این هم در این جایگاه قرار داشت)

کد خبر 6098512

دیگر خبرها

  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال
  • زمان قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال مشخص شد
  • زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد