Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین افضلی امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با پروژه‌های مرتبط با ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: ۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در استان مازندران و گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با از افتتاح نیروگاه مقایس کوچک ۶ مگاواتی شهید زارع ساری خبر داد و گفت: میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۷۰۰ میلیارد ریال است که از سال ۹۸ این پروژه شروع به کار کرده و پس از دو سال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهره‌برداری پروژه افزایش ظرفیت پست فوق توزیع در ساری، گفت: این پروژه با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکین،افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، جلوگیری از کاهش ولتاژ و تامین بار مورد نیاز مشترکین منطقه ایجاد شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۷۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ۱۲ ماه برای بهره‌برداری این مجموعه هزینه شده است.

افضلی افزایش ظرفیت پست فوق توزیع قائمشهر، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع جویبار،افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بابل، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بابل کنار را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در ایام‌الله دهه فجر ذکر کرد و گفت: مدت زمان اجرای این پروژه‌ها 12 ماه بوده است.

وی با اعلام اینکه در شهرستان آمل دو پروژه پست فوق توزیع به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بیشتر پروژه‌های اجرایی شده در استان مازندران با هدف افزایش پایداری شبکه فوق توزیع در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین نیازمندی‌های برق در استان گلستان،گفت: در این استان هشت پروژه با اعتباری معادل ۱۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بندرترکمن،وشمگیر، مینودشت و کردکوی را به مدت یک سال به اتمام رسانیدم که در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

افضلی اضافه کرد: توزیع پست ساده بدراق ملا، احداث پست ساده آق‌آباد، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع گالیکش، جایگزینی هادی پر ظرفیت با هادی ۶۳ کیلوولت حد فاضل مینوندشت گالیکش و احداث خازن ۶۳ کیلو ولت به ظرفیت ۱۰ مگاوار در پست مراوه تپه از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌بردای این شرکت عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش تولید کمبودهای وجود دارد اما با همکاری‌ها مردم تا حدود بسیار زیادی خاموشی‌ها مدیریت می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، اضافه کرد: ایستگاه ۲۶۳ کیلوولت شهرستان بهشهر در زمینی به وسعت چهار هکتار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اقدام است که ظرفیت این ایستگاه ۳۶۰ مگاوات آمپر است که برای تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه افزایش ظرفیت ایستگاه شهدای مدافع حرم ساری که قبل از تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود و همچنین پروژه دیگری در شهرستان بابل به ظرفیت ۳۸۵ مگاوات آمپر با پیشرفت ۸۰ درصد فیزیکی که بنا داریم قبل از تابستان ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

افضلی با اعلام اینکه احداث خط چهار مداره باند دو سیم از رویان به نوشهر که فنداسیون این پروژه انجام شده، افزود: این پروژه نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اقدامات تکمیلی این پروژه در حال انجام است که بر اساس برنامه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه تا پایان سال آینده برنامه‌ریزی برای تولید ۷۰ مگاوات برق با استفاده از نیروگاه با مقایس کوچک ایجاد می‌شود، گفت:تجهیزات این مراکز آماده شده که بخشی از این پروژه برای تامین برق وارد مدار می‌شود و در تکمیل این پروژه ایجاد پروژه ۶۸ مگاواتی را در برنامه کاری داریم که برق این پروژه در سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود.

وی دلیل عمده مشکلات برق در تابستان سال ۱۴۰۰ را وجود دستگاه‌های رمز ارز و خالی ذخیره آب‌ سدها ذکر کرد و گفت: ذخیره آبی کشور به دلیل بحران ناشی از خشکسالی کاهش پیدا کرده بود و عملا تولید برق از آب پشت سدها کاهش پیدا کرده و از طرفی استفاده از دستگاه‌های تولید رمز ارز بخش اعظمی از نیازهای مردم را به خودش اختصاص می‌دهد که زمینه مشکلات در توزیع را به همراه دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: افضلی پروژه برق ایام دهه فجر افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بهره برداری می رسد وارد مدار می شود دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال