Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا امامقلی با اشاره به دخالت بعضی از مسئولین در حوزه هنری گفت: استاندار سابق تحت فشار جریان سیاسی برای جابه جایی یک کارمند با من صحبت کرد و همین اتفاق درباره یکی از نمایندگان مجلس استان نیز رخ داد که یک امر غیرقانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمدرضا امامقلی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه نگاه گسترده در عرصه فرهنگ بسیار سخت است؛ اظهار کرد: تا به امروز مدیریت فرهنگی تمرکزگرا بوده و ما سعی کرده‌ایم که رویکرد گسترده‌تری را در این حوزه حاکم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکران فیلم در 84 روستای استان

وی با اشاره به اهمیت عدالت دسترسی محصولات فرهنگی افزود: در همین راستا با وجود فقط 15 نیرو که حوزه هنری دارد سعی کردیم به روستاها برویم و به شهرستان‌ها توجه داشته باشیم تا در توزیع محصولات فرهنگی عدالت برقرار شود که در همین راستا اکران فیلم در 84 روستا و برای 18 هزار نفر صورت گرفت.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه وظیفه حوزه هنری تسهیل‌گری است؛ گفت: خاصیت دستگاه در حکمرانی نوین، مردمی‌کردن امور و تسهیل‌گری در اجرای امور است.

این مسئول ادامه داد: تلاش کردیم تولیدی در حوزه هنری وجود نداشته باشد مگر اینکه به دست مصرف‌کننده اصلی و مخاطب خود برسد.

امامقلی با بیان اینکه حوزه هنری خود را در جایگاه مطالبه‌گر قرار داده است؛ تصریح کرد: در این مدت سعی کردیم مسائل و مشکلات مردم را با زبان هنر بیان کنیم.

افزایش 37 درصدی بودجه حوزه هنری در سال جاری

وی با بیان اینکه بودجه سازمان‌ها سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد؛ بیان کرد: در حالی که بودجه اداره کل ارشاد استان 10 میلیارد تومان است، بودجه حوزه هنری در سال 1399، یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که بیش از یک میلیارد تومان آن برای حقوق کارمندان تخصیص یافت.

این مسئول با بیان اینکه 600 میلیون اعتبار به تئاتر و چند رشته هنری اختصاص داده‌ایم؛ افزود: در سال جدید با رایزنی‌هایی که صورت گرفت مبلغ بودجه با 37 درصد افزایش، دو میلیارد و 300 میلیون تومان شد که سعی کردیم نیمی از آن را به حوزه فرهنگ اختصاص دهیم.

امامقلی ابراز کرد: پیشنهاد پایلوت کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان شهرک سینمایی به متولیان امر فرهنگ و هنر ارائه شده است و این ایده می‎‌تواند باعث اتفاقات خوبی در استان شود.

وی با اشاره به مهاجرت هنرمندان قزوینی به شهرهای دیگر تاکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود امکانات شاهد مهاجرت هنرمندان زیادی بودیم اما در تلاش هستیم که برای جلوگیری از این اتفاق نیز زیرساخت‌های حداقلی را ایجاد کنیم.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تبیین سند تحول بیان کرد: در این حوزه سعی کرده‌ایم با در نظر گرفتن مسائل و معضلات استان هنرمندان را به دغدغه‌مندی دعوت کنیم.

17 کتاب در حوزه هنری تالیف شد

امامقلی گفت: برگزاری 28 نمایشگاه در سطح شهر، 6 نمایشگاه در خارج از شهر و تالیف 17 کتاب در حوزه آفرینش‌های ادبی از جمله فعالیت‌های حوزه هنری استان در این مدت بوده است.

وی از برگزاری 6 نمایش برای عید نوروز باعنوان نمایش‌نامه‌های هفت سین نوروزی خبر داد و افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا اجرای نمایش‌های خیابانی نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در پایان سال است.

این مسئول در پایان با اشاره به دخالت بعضی از مسئولین در حوزه هنری گفت: استاندار سابق تحت فشار جریان سیاسی برای جابه جایی یک کارمند با من صحبت کرد و همین اتفاق درباره یکی از نمایندگان مجلس استان نیز رخ داد که یک امر غیرقانونی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه هنری استان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر سه شنبه در نشست کارگروه برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مشگین شهر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کانون در استان فعالیت دارند و گستردگی مناطق، کمبود نیروی انسانی و اعتبار و عدم تجهیز کانون‌ها و بیماری کرونا در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای مجموعه ما به همراه داشته است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مسئولان استانی از برنامه‌های دبیرخانه مساجد نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

آمون بیان کرد: تابستان بهترین فرصت است که مدیران کانون‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و تربیتی زمینه جذب نوجوان و جوانان را فراهم کنند.

جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مسئول کانون‌های مساجد استان اردبیل و هیئت همراه در سخنانی گفت: در حقیقیت مردمی‌ترین تشکل و مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی درادامه گفت: درشهرستان مشگین شهر تعداد ۸۱ کانون با مجوز از دبیرخانه مساجد فعالیت دارند و از این کانون‌ها ۵۶ کانون روستایی و ۲۵ کانون شهری فعالیت دارند.

کد خبر 6099402

دیگر خبرها

  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی