Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای انتخاب و خرید تخته وایت برد باید به نکاتی مانند کاربرد و میزان استفاده از تخته وایت برد توجه داشت. برای مصارف آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها وایت بردهای سرامیکی می تواند بهترین گزینه باشد. به دلیل کیفیت بالا در استفاده طولانی مدت هیچ گونه خش یا مشکل پاک نشدن صفحه وایت برد را نداشته و بعد از استفاده طولانی اثری از ماژیک وایت برد روی صفحه باقی نخواهد ماند

تاریخچه ساخت وایت بردشیشه ای

مانند خیلی از اختراعات و ابداعات، داستان پشت اختراع وایت برد نیز تا حدودی حاصل یک تصادف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا با وجود اینکه هنوز تخته سیاه وجود داشت وایت برد تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد؟ جواب "راحتی" است. پاک کردن تخته سیاه سخت بود و پس از کمی استفاده سفید میشد و شما مجبور بودید برای پاک کردن نوشته ها به صورت تر تخته رو تمیز کنید در واقع اولین ورژن تخته پاک کن ها پارچه خیس بود. وایت بردها تا زمان اختراع ماژیک های با قابلیت پاک شدن چندان محبوب نشدند. این ماژیک ها در سال 1975 اختراع شدند.

حال سوال اینجاست که چه کسی این تحول بزرگ را اختراع کرد که توانست اجداد خودش (تخته سیاه) را بدون هیچ ردی کم رنگ و یا شاید محو کند. دو شخص هستند که با اختراع وایت برد در این زمینه معتبر شدند. براساس اولین ورژن، به گفته یک عکاس به نام مارتین هیت او چیزی داشته که بعدا اون رو توسعه داده به وایت برد. این موضوع 50 سال قبل از ظهور عکاسی دیجیتال بود و آقای هیت هزاران نگاتیو فیلم جمع آوری شده داشت. وقتی با کارفرماهاش پای تلفن صحبت می کرد اون زمان ها شروع اختراعی جدید بود. اون عادت داشت هنگام صحبت کردن جزئیات و موضوعات رو جهت یادآوری با یک خودکار ماژیکی روی نگاتیوها بنویسد. دست نوشته به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز میشد.

آقای هیت درابتدا این ایده رو اوخر دهه 1950 به شکل یک برد کوچک نقاشی روی دیوار مقابل تلفن خود توسعه داد.هدفش این بود که اختراع خودش رو در مارت تبلیغاتی شیکاگو رونمایی کند اما ویترین جایی که قرار بود بردهایش نمایش داده بشود شب قبل از راه اندازی در آتش سوخت. درلسرد شد و ثبت اختراعش را برای وایت برد به یک شرکت مبهم که در نهایت تبدیل شد به Dri-Mark فروخت، شرکتی که وایت برد را به دنیای آموزش معرفی کرد.

 

دومین نقل قول ادعا میکند که وایت برد را آلبرت استالیون در اوایل دهه 1960 اختراع کرد زمانی که او در شرکت آمریکایی تولید فولاد کار میکرد. یکی از تولیدات شرکت لاک فولاد بود که به صورت اولیه برای روکش فلزی استفاده می شد. در یکی از جلسات آقای استالیون پیشنهاد داد که می تواند ثابت کند که ورقه های لاک فولاد می تواند یک ضمیمه بسیار خوب به مارکت بردهای نوشتاری باشد و میتواند جایگزین تخته های گچی بشود. با وجود اینکه شرکت سازنده فولاد بود هیچ یک از همکاران آقای استالیون به ایده او توجهی نکردند با این وجود او به چشم انداز خودش و جدا کردن راهش با شرکت برای راه اندازی مارکت وای تبرد خودش با نام مگی برد اعتقاد داشت.

 

با اینکه وایت برد در اوایل دهه 1960 در بازار موجود شدند، پذیرش گسترده آنها برمیگشت به 30 سال بعد یا بیشتر. اولین مدل باید با استفاده ازیک تکه مرطوب از لباس یا دستمال تمیز میشد. این مشکل بوسیله مخترع بعدی به نام جری وولف که اولین ماژیک وایت برد را در سال 1975 ثبت کرد حل شد.این محصول برگرفته از نوع جدید جوهر غیر سمی بود که بدون جذب شدن روی سطوح براق به آنها میچسبید. جوهر پودری به راحتی با استفاده از پاک کننده خشک تمیز میشود.

 

علاوه بر کیفیت سطح و رویه تخته وایت برد ضخامت قاب دور وایت برد نیز مهم است. قاب و زهوار دور وایت برد علاوه برد استحکام تخته وایت برد در زیبایی و شکیل بودن تخته وایت برد تاثیر زیادی دارد.

 

مشخصات تخته وایت برد با پایه متحرک:

طراحی پایه شکیل و مستحکم با لوله های ضخیم با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای

به کارگیری چرخ متحرک قفل دار قوی و مقاوم در برابر ضربات و زمین خوردگی

قابل استفاده برای وایت برد و گرین برد

قابلیت ساخت به صورت دو طرفه وایت برد و یا وایت برد – اعلانات

قابلیت جابجایی آسان در هر مکان

تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی

وایت برد شیشه ای مغناطیسی پایه دار سایز 120 × 90 ، بسیار زیبا و شکیل ، مناسب برای شرکت ها ، ادارات ، سازمان ها ، آموزشگاه ها و ...

هنگام پاک کردن ماژیک وایت برد از روی تخته وایت برد شیشه ای هیچ گونه رد و اثری باقی نمی ماند.

وایت برد شیشه ای با گذر زمان و در اثر استفاده کدر نشده و شفافیت خود را از دست نمی دهند .

تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی دارای خاصیت جذب آهنریا می باشد و از طریق مگنت می توان سایر اوراق کاغذی را برای نمایش روی تخته قرار داد .

تخته وایت برد یک صفحه ی گسترده و وسیع است که در مکان های آموزشی برای نوشتن مورد استفاده قرار می گیرد. این تخته ها نسل بعد از تخته های گچی بودند. برای نوشتن روی تخته وایت برد از ماژیک وایت برد استفاده می شود. ایده ی بوجود آمدن تخته وایت برد توسط یک عکاس به نام مارتین هیت بوجود آمد.

 

درباره ی تخته وایت برد چه چیزی می دانید؟

تخته وایت برد نسل تخته های آموزشی بعد از تخته های گچی بودند.

تخته وایت برد یک صفحه ی گسترده و وسیع است که در مکان های آموزشی برای نوشتن مورد استفاده قرار می گیرد. این تخته ها نسل بعد از تخته های گچی بودند. برای نوشتن روی تخته وایت برد از ماژیک وایت برد استفاده می شود. ایده ی بوجود آمدن تخته وایت برد توسط یک عکاس به نام مارتین هیت بوجود آمد. شاید بتوان گفت که پروسه ی ورود تخته وایت برد به محیط های آموزشی 30 سال به طول انجامید. ظهور آلرژی های ریوی تحت تاثیر استفاده از گچ سبب شد راه برای معرفی یک تخته ی جدید باز و هموار گردد. نخستین تخته وایت برد ها از جنس ملامین بودند اما این تخته ها بسیار گران قیمت بودند و پس از مدتی لکه دار می شدند و این لکه ها به سختی پاک می شدند. بعدها تخته وایت برد های با کیفیت تری معرفی شدند که از لعاب دادن به ورقه های مغناطیسی بوجود آمده بودند. این نوع از تخته وایت برد ها بسیار ارزان تر از نمونه های اولیه بودند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل محبوبیت و یا مضرات تخته وایت برد بپردازیم.

چه عواملی باعث محبوبیت تخته وایت برد  شیشه ای شده است؟

ماژیک های مخصوص تخته وایت برد  شیشه ای حساسیت زا نیستند و استفاده از آنها منجر به ایجاد آلرژی های ریوی نمی شود.

در پروسه ی آموزش می توان فیلم پروژکتور را به راحتی روی تخته وایت برد نمایش داد و نکات لازم را روی صفحه علامت گذاری کرد و نوشت.

استفاده از ماژیک وایت برد شیشه ای به نسبت گچ کمتر دست را خسته می کند.

تنوع رنگ ها در ماژیک های وایت برد بسیار بیشتر از گچ می باشد.

تخته وایت برد را به راحتی می توان از محلی به محل دیگر انتقال داد و همچنین برای استفاده در منزل نیز مناسب می باشد و آلودگی کمتری تولید می کند.

پاک کردن نوشته ها از روی تخته وایت برد شیشه ای بسیار آسان است به گونه ای که در نبود تخته پاک کن با یک دستمال ساده نیز می توان آن را پاک کرد.

استفاده و جا به جایی ماژیک وایت برد بسیار راحت تر از بسته های گچ است و می توان آن را در کنار سایر قلم ها در جا مدادی خود نگهداری کرد.

معایب استفاده از تخته وایت برد

ماژیک وایت برد شیشه ای به نسبت گچ قیمت بیشتری دارد و بسیار پر مصرف می باشد.

به خاطر شفاف بودن سطح تخته وایت برد شیشه ای نور به راحتی روی آن منعکس می شود و مانع دید بهتر دانش آموزان می شود. این اتفاق وقتی که لامپ روشن است بیشتر رخ می دهد.

برخی بوی ماژیک وایت برد را نامطبوع می دانند.

نوشته ها روی تخته وایت برد معمولا کوچک هستند و خوانایی آن برای کسانی که در فاصله ی دور تری نسبت به تخته قرار گرفته اند دشوار تر است.

در ایران ماژیک وایت برد به راحتی از سوی مدرسه ها و مدرسان در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد و خود دانش آموزان مجبور به تهیه ی آن هستند و این مساله برای آنها هزینه بر است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تخته وایت برد وایت برد تخته وایت برد شیشه ای روی تخته وایت برد ماژیک وایت برد ی تخته وایت برد وایت برد یک وایت برد برای نوشتن ماژیک ها پاک کردن تخته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی

شومیز و تونیک نوعی بلوز زنانه است که در مدل‌ها، اندازه‌ها و در جنس‌های مختلف در قیمت‌های متنوع تولید می‌شود. با خرید شومیز مجلسی و اسپرت زنانه می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه و یا جشن‌های رسمی استایلی زیبا برای خود بسازید.

ویژگی های شومیز باکیفیت

یک شومیز باکیفیت باید دوخت، پارچه، تنخور و جزئیات خوب و باکیفیتی را دارا باشد.

پارچه مناسب برای دوخت شومیز

پارچه‌هایی همچون حریر، ریون، ساتن، کتان و مخمل از پارچه‌های مرغوب و باکیفیتی هستند که برای شومیز مناسب می‌باشند. هنگام خرید شومیز به این نکته توجه کنید که تراکم بافت پارچه مناسب باشد و شومیز زیاد از حد نازک یا ضخیم نباشد. در اینجا به برخی از محبوب‌ترین پارچه‌های شومیز و مزایا و معایب هر کدام اشاره می‌کنیم:

پنبه: این پارچه نرم، خنک و تنفس‌پذیر است و برای استفاده در تابستان و هوای گرم ایده‌آل است. پنبه به راحتی شسته می‌شود و نگهداری از آن آسان است. با این حال، به راحتی چروک می‌شود و ممکن است به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهد.

ابریشم: این پارچه جزو پارچه‌های گران است و بسیار لطیف، نرم و براق است و حس تجمل را به شما القا می‌کند. ابریشم به خوبی رطوبت را جذب می‌کند و برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است. با این حال، ابریشم پارچه‌ای گران‌قیمت و ظریف است و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد.

کتان:این پارچه خنک، محکم و بادوام است و برای استفاده در تابستان و هوای گرم ایده‌آل است. کتان چروک نمی‌شود و به راحتی شسته می‌شود. با این حال، کتان ممکن است کمی زبر باشد و برای افراد با پوست حساس مناسب نباشد.

ریون:این پارچه نرم، لطیف و شبیه به ابریشم است. ریون به خوبی رطوبت را جذب می‌کند و برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است. با این حال، ریون به اندازه ابریشم بادوام نیست و ممکن است با شستشو چروک شود.

نایلون:این پارچه بسیار بادوام، ضد آب و خشک‌کن سریع است. نایلون قابلیت تنفس‌پذیری کمتری نسبت به پارچه‌های طبیعی دارد و ممکن است در هوای گرم شما را گرم کند.

پلی‌استر:این پارچه بادوام و ارزان‌قیمت است، چروک نمی‌شود و به راحتی شسته می‌شود. پلی‌استر تنفس‌پذیری کمتری نسبت به پارچه‌های طبیعی دارد و ممکن است در هوای گرم شما را گرم کند.

دوخت مناسب شومیز

دوخت باکیفیت شومیز شامل موارد زیر می‌شود:

دقت هنگام دوخت:

تمام دوخت‌ها باید دقیق، صاف و یکدست باشند.

هیچ‌گونه نخ شل یا رها در لباس وجود نداشته باشد.

درزها و برش‌ها به طور دقیق و صاف انجام شده باشند.

یقه، آستین‌ها و سایر قسمت‌های لباس به طور صحیح و متقارن دوخته شده باشند.

استفاده از نخ و سوزن مناسب هنگام دوخت شومیز:

از نخ و سوزن مناسب با جنس و ضخامت پارچه استفاده شود.

رنگ نخ باید با رنگ پارچه همخوانی داشته باشد.

مدل جدید شومیز

انتخاب یک شومیز بستگی به نوع مجلس و محفلی دارد که شما در آن شرکت می‌کنید. شومیزهای خانگی با شومیزهای مجلسی متفاوت بوده و همین مسئله سبب می‌گردد تا هر یک از شما بتوانید از میان مدل‌های مختلف شومیز، بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. علاوه بر آن جنس شومیزها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که حتما می‌بایست آن را تا پیش از خرید شومیز در نظر داشته باشید.

مدل‌های جدید شومیز در سال ۱۴۰۳ تنوع و ظرافت زیادی دارند. در اینجا به برخی از ترندهای محبوب اشاره می‌کنیم:

شومیزهای یقه‌بلند:این مدل شومیز ظاهری شیک و زنانه دارد و برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی مناسب است.

شومیزهای پفی:این مدل شومیز آستین‌های پف‌دار و حجیمی دارد که به شما ظاهری رمانتیک و دخترانه می‌دهد.

شومیزهای کراپ:این مدل شومیز کوتاه و بالای کمر است و برای ست کردن با شلوار جین یا دامن کوتاه ایده‌آل است.

شومیزهای اورسایز: این مدل شومیز گشاد و آزاد است و برای کسانی که به دنبال استایلی راحت و غیررسمی هستند مناسب است.

شومیزهای طرح‌دار:این مدل شومیزها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند به استایل شما جلوه خاصی ببخشند.

چه مدل شومیز برای موقعیت رسمی مناسب است؟

برای موقعیت رسمی، انتخاب و خرید شومیز مناسب بسیار مهم است. شومیز شما باید ظاهری شیک، حرفه‌ای و در عین حال مناسب با مد روز داشته باشد. در ادامه چند نکته و مدل برای انتخاب شومیز رسمی ارائه می‌کنیم:

شومیز کلاسیک:این مدل شومیزها ساده و بدون طرح هستند و هرگز از مد نمی‌افتند. شومیزهای کلاسیک را می‌توانید با انواع شلوار، دامن و کت ست کنید.

شومیز ساتن: در عید سال ۱۴۰۳ شاهد مد شدن شومیزهای ساتن بودیم; از همین رو از این نوع شومیز می‌توان در موقعیت‌های رسمی و مجلسی استفاده کرد.

شومیز ابریشمی: ابریشم یک پارچه نفیس و لوکس است که برای موقعیت‌های رسمی بسیار مناسب است. ابریشم خنک، نرم و لطیف است و به شما حس تجمل را القا می‌کند.

رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید، خاکستری و کرم، انواع طیف آبی، رنگ‌های تیره مانند سورمه‌ای، خاکستری و بنفش از جمله رنگ‌های مناسب برای شومیزهای مجلسی هستند.

نکات مهم:

از پوشیدن شومیزهای خیلی کوتاه، خیلی تنگ یا خیلی باز خودداری کنید.

شومیز شما باید تمیز، اتوکشیده و بدون چروک باشد.

از اکسسوری‌های مناسب مانند گردنبند، گوشواره و دستبند برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.

چه مدل شومیز برای موقعیت های غیررسمی مناسب است؟

شومیزهای اورسایز: این مدل شومیزها گشاد و آزاد هستند و برای کسانی که به دنبال استایلی راحت و غیررسمی هستند مناسب است. شومیزهای اورسایز را می‌توانید با شلوار جین راسته، لگ یا شلوار بگ ست کنید.

شومیزهای کراپ:این مدل شومیز کوتاه و بالای کمر است و برای ست کردن با شلوار جین یا دامن کوتاه ایده‌آل است. شومیزهای کراپ به شما ظاهری جوانان و شاداب می‌دهند.

شومیزهای طرح‌دار:این مدل شومیزها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند به استایل شما جلوه خاصی ببخشند. شومیزهای طرح‌دار را می‌توانید با ساده‌ترین شلوار یا دامن ست کنید و از استایلی شاد و پرانرژی لذت ببرید.

رنگ‌های روشن مانند سفید، صورتی، آبی آسمانی، سبز پاستلی و زرد مناسب قرارهای غیررسمی تابستانی هستند همچنین استفاده از رنگ‌های شاد مانند نارنجی، قرمز، بنفش روشن و سبز مناسب شومیزهای اسپرت است.

نکات مهم خرید شومیز اینترنتی

بودجه خود را تعیین کنید: شومیزها در قیمت‌های مختلفی موجود هستند، بنابراین قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید.

به مناسبت مورد نظر فکر کنید: نوع شومیزی که انتخاب می‌کنید به مناسبت مورد نظر بستگی دارد.

با سایر لباس‌هایتان ست کنید: شومیز را طوری انتخاب کنید که با سایر لباس‌هایتان ست شود.

احساس خودتان را در نظر بگیرید: مهم‌ترین چیز این است که در شومیز احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید.

از اعتبار فروشگاه، اطمینان حاصل فرمایید. با مراجعه به وبسایت‌هایی نظیر infinitycolor.co می‌توانید بدون نگرانی به خرید انواع لباس زنانه بپردازید.

همچنین قبل از خرید شومیز نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

انتخاب مدل:

به فرم اندام خود توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که به شما می‌آید.

برای موقعیت‌های رسمی، شومیزهای یقه‌بلند، کلاسیک یا راه‌راه را انتخاب کنید.

برای موقعیت‌های غیررسمی، شومیزهای اورشایز، کراپ یا طرح‌دار را انتخاب کنید.

انتخاب جنس پارچه:

برای فصل‌های گرم، از پارچه‌های خنک و تنفس‌پذیر مانند پنبه، لینن یا ریون استفاده کنید.

برای فصل‌های سرد، از پارچه‌های گرم‌تر مانند پشم یا مخمل استفاده کنید.

برای موقعیت‌های رسمی، از پارچه‌های نفیس مانند ابریشم یا ساتن استفاده کنید.

انتخاب رنگ:

برای موقعیت‌های رسمی، از رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری یا کرم استفاده کنید.

برای موقعیت‌های غیررسمی، از رنگ‌های روشن، شاد یا طرح‌های گل‌گلی استفاده کنید.

سخن نهایی

خرید شومیز می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، به شرطی که نکات لازم را رعایت کنید. در هنگام خرید شومیز، به فرم اندام، موقعیت، سلیقه شخصی و نیاز خود توجه کنید. مدل‌های مختلفی از شومیز در بازار موجود است، بنابراین می‌توانید به راحتی شومیزی را پیدا کنید که به شما می‌آید.

از پارچه‌های باکیفیت و رنگ‌های زیبا استفاده کنید. شومیز را از فروشگاه‌های معتبر و برندهای شناخته‌شده مانند دیجی استایل، پادمیرا، اینفینیتی و بانی مد خریداری کنید. قبل از خرید، شومیز را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. با رعایت این نکات می‌توانید شومیزی را انتخاب کنید که به شما ظاهری زیبا و متناسب بدهد و از پوشیدن آن لذت ببرید.

دیگر خبرها

  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری