Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین،  فراستی در اولین انتقادات خود به فیلم‌های جشنواره فجر، شروع طوفانی داشت. بخشی از این انتقادات به فیلم «بازنده» اثر محمدحسین مهدویان با بازی جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور در ادامه آمده است:

فراستی: دو دقیقه اول فیلم را وقتی فیلمساز را در نظر بگیریم، دلم آدم می سوزد. کارگردان فیلمسازی است که جلو نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم همان دو دقیقه اول تمام می شود با این شیوه معرفی دو شخصیت اصلی فیلم. دوربین پشت سر بی معناست. وقتی باید اکت بازیگر را ببینیم دوربین همچنان پشت سر آن هاست. این شروع یک داستان پلیسی به ما نمی دهد. مشکل اصلی کار فیلمنامه است. این مشکل اصلی مهدویان است. کارگردانی و بازی ها در فیلم فاجعه است. کارگردانی حتی یک تعلیق کوچک را هم نمی تواند بسازد. در همان پلان اول یک الله می بینم که به آینه نصب شده. این خوبه به شرط آنکه شخصیت ها اهل آن باشند. که نیستند. شخصیت اصلی ساخته نمی شود و ریا کار می ماند. فیلم های متعددی وجود دارد که قهرمان آن ها بازنده است اما قهرمان سمپات می شود. فیلم سعی می کند از این ویژگی را داشته باشد اما نمی تواند. شخصیت اول حتی بازنده هم نیست. شخصیت اصلی دو اکت فاعلانه دارد که باور پذیر نمی شود. فیلم کمدی ناخواسته هم دارد. از اول فیلم دندان شخصیت   اول درد می کند. انگار فیلمساز شنیده است که قهرمان باید یک نقص انسانی داشته باشد و دندان درد برای او گذاشته است. دندان درد کار نمی کند و مخاطب برایش بی اهمیت می شود. ترس از محیط بسته درفیلم ساخته نمی شود ولی قهرمان ادعای آن را دارد و درمان این ترس هم کمدی می شود.

فهیم: فیلمنامه مرد بازنده مشکل اصلی کار است. اگر فیلمنامه و داستان پیرنگ درست و چکش خورده ای داشت شاید در اجرا کار بهتر می شد. فیلم باید قصه داشته باشد. اگر قرار است یک فیلم کارآگاهی ببینیم باید کلیشه آن را درست ببینیم. باید شخصیت درست معرفی شود تا مخاطب آن را دوست داشته باشد. فیلمنامه پیرنگ اصلی ندارد و نمی تواند قهرمان بسازد.  شخصیت اول از همه نظر کوچک است و پخمه! فیلمنامه فراز و عطف ندارد و در عرص پیش می رود. در فیلمنامه مهدویان همچنان مشکلات قبلی خود را دارد.

مقدسیان: خوشحالم از اینکه ابراهیم امینی مجددا در کنار مهدویان قرار گرفت. اگر امینی نبود فیلمنامه از این هم فاجعه تر می شد. مشکل از آنجاست که فیلمنامه های قبلی مهدویان با پشتوانه های تاریخی فیلم می سازد. اتفاقی که از پیشفرض مخاطب استفاده می کند. چیزی که در فیلم های غیر تاریخی جواب نمی دهد. مخاطب چیزی از شخصیت اول نمی داند. جز اسم فیلم که نشان می دهد قهرمان یک بازنده است. رابطه اش با خانواده اش خوب نیست. در کار هم یک تیم موازی با او رقابت می کند که هیچ کدام از اتفاقات فیلم عمیق نمی شود. شخصیت پردازی شخصیت اول نقص دارد و همین باعث نقص در همه افعال او می شود و داستان پر می شود از ابهامات. 

کد خبر 654604 برچسب‌ها جشنواره فيلم فجر جواد عزتی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جشنواره فيلم فجر جواد عزتی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران شخصیت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند

نگاهی اجمالی به بازی ذوب‌آهن و تراکتور مشخص می‌کند که حذف سبزپوشان اصفهانی بیش از مسائل فنی و تاکتیکی، ناشی از کمبود مهره و عدم آمادگی روانی بازیکنان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی شب گذشته با برگزاری 7 دیدار خاتمه یافت که در یکی از این بازی‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن در ورزشگاه یادگار امام مقابل تراکتور به میدان رفت و پس از تساوی یک ـ یک در پایان وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

دوئل بزرگ حذفی با شکست ذوب‌آهن همراه شد و گاندوهای اصفهانی از صعود به یک‌چهارم نهایی بازماندند. ذوب‌آهن و تراکتور برای دومین بار بود که در دو هفته اخیر مقابل هم صف‌آرایی می‌کردند و سبزپوشان اصفهانی برخلاف بازی فوتبال منطقی و حساب شده‌ای را ارائه داد، اما در نهایت شکست خورد و از صعود جا ماند.

تقابل روز گذشته ذوب‌آهن  و تراکتور تحت تاثیر اتفاقات تقابل قبلی 2 تیم قرار گرفته و دوئل بزرگ حذفی، بازی جذاب و نفس‌گیر از آب درآمد و در نهایت نیز ضربات پنالتی تیم صعودکننده را مشخص کرد.

ذوب‌آهن روز گذشته بیش از هر چیز چوب کمبود مهره و اشتباهات فردی بازیکنانش را خورد و شکست را پذیرفت؛ سبزپوشان اصفهانی در این دیدار نسبت به داشته‌هایشان فوتبال خوبی را ارائه دادند، اما تجربه بالای تراکتوری‌ها در کنار کمبود مهره‌های خلاق، موثر و نداشتن پلن دوم بلای جان تیم ربیعی شد. بازی دو هفته قبل ذوب‌آهن و تراکتور باعث شده بود که هر دو تیم شناخت کاملی از هم داشته باشند، با این حال ذوبی‌ها نتوانستند که از این شناخت دقیق بهره بگیرند و با انتخاب تاکتیک اشتباه به شاگردان مطهری اجازه دادند تا از نقاط ضعف‌شان استفاده و نقاط قوت‌شان را ببندند.

ربیعی روز گذشته تیمش را با آرایش 2_5_3 همیشگی و دو تغییر در ترکیب تیمش به میدان فرستاده و ترجیح داد تا امید لطیفی و مجید علیاری را نیمکت‌نشین کرده و از آذرباد و جواد محمدی استفاده کند. ذوبی‌ها به دنبال ارائه یک فوتبال بسته و واکنش‌گرا بودند و تلاش می‌کردند تا با پوشش منطقه‌ای و بستن عرضه زمین، فضای حرکتی بازیکنان تراکتور به حداقل برسانند و با پرس و قطع توپ‌های مداوم مانع شکل‌گیری قرمزپوشان تبریزی شوند.

ذوب‌آهن در فاز هجومی روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده بود و تلاش داشت تا از فضای پشت مدافعان تراکتور استفاده کند و به گل برسد. سبزپوشان اصفهانی در فاز هجومی تلاش می‌کردند تا با استفاده از  قدرت حفظ و سرعت انتقال توپ بالای زوج محسن آذرباد و اسلامی، خط میانی و دفاع تراکتور را دور بزنند و با نفوذ از کناره‌ها، شوت‌های از راه دور و یا ضربات ایستگاهی، موقعیت‌سازی کنند. اتفاقی که با توجه قدرت بازی تخریبی و درگیرانه حریف در کنار شناخت دقیق تیم مطهری از نقاط ضعف و قوت ذوب‌آهن، عملاً رخ نداد تا در نهایت سبزپوشان اصفهانی شکست را پذیرا شوند.

ذوب‌آهن نیمه اول بازی را خوب شروع نکرد و بازیکنان این تیم در طول 45 دقیقه ابتدایی، به دلیل فشار بالای بازی نتوانستند تمرکزشان را حفظ کنند و مرتکب اشتباهات فردی زیادی شدند و همین امر به تراکتوری‌ها اجازه داد تا در این نیمه اول را به ذوبی‌ها تحمیل کنند و بازی یک طرفه‌ای را به نمایش بگذارند.

واکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران تساوی ذوب‌آهن و آلومینیوم در نیمه اول

تعویض‌های دقیق ربیعی

یکی از پوئن‌های مثبت ذوب‌آهن در بازی شب گذشته به تعویض‌های ربیعی برمی‌گردد، گلزنی زود هنگام تراکتوری‌ها در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم می‌توانست بازیکنان ذوب آهن را از نظر روحی و روانی دچار فروپاشی کند اما تعویض‌های درست ربیعی جریان بازی را به سود تیمش تغییر داد به شکلی که پوشان اصفهانی در فاصله کمتر از 15 دقیقه گل خورده را جبران کردند و به جریان بازی برگشتند.

یکی دیگر از نکات مثبت نمایش شب گذشته ذوب آهن به دوندگی بالا و پرس مناسب بازیکنان این تیم برمی‌گردد سبزپوشان اصفهانی در طول 120 دقیقه به خوبی فضاهای حرکتی بازیکنان تراکتور را بسته بودند با دوندگی بالا و پوشش منطقه‌ای زمین به شاگردان مطهری اجازه ندادند که بازیشان شکل بگیرد

ذوبی‌های شب گذشته در فاز دفاعی عملکرد بسیار خوبی داشتند با وجود آنکه دقایق زیادی از بازی زیر فشار قرار داشتند اما اشتباه فاحش مرتکب نشده‌اند سبز پوشان اصفهانی در فاز هجومی نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و موقعیت‌های خوبی به وجود آوردند اما بزرگترین مشکل ذوب‌آهن کمبود مهره‌های خلاق و موثر است.

کمبود مهره‌های خلاق 

ذوب‌آهن ربیعی تیم یک دست و خوبی است که از انسجام تیمی و تاکتیکی مناسبی هم بهره می‌گیرد اما از کمبود مهره‌های خلاق و موثر رنج می‌برد و فاقد مهره‌هایی است که بتوانند در لحظات حساس گره بازی را باز کنند و یا جریان بازی را به سود تیم خود تغییر دهند و همین ضعف باعث شده تا ربیعی تنوع تاکتیکی لازم را نداشته باشد.

از طرفی بازیکنان ذوب‌آهن در زمان زدن ضربات پنالتی تمرکز لازم را نداشتند و همین امر نشان می‌دهد که تیم ربیعی از نظر ذهنی آمادگی لازم برای کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی را نداشته هست.

در مجموع می‌توان گفت حذف ذوب‌آهن بیش از عوامل فنی و تاکتیکی، ناشی از کمبود مهره خلاق برای تغییر جریان بازی و عدم آمادگی ذهنی و روانی بازیکنان است.

تراکتور دلنشین مطهری

در آن سو تیم حمید مطهری  اما فوتبال دلچسب و خوبی را به نمایش گذاشت و هوشمندانه بازی کرد. تراکتوری‌ها که در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته بودند، از نظر روحی و روانی زیر فشار شدیدی قرار داشتند و می‌دانستند برای جبران ناکامی‌های اخیرشان باید از سد ذوب‌آهن بگذرند و همین امر انگیزه بالایی به آنها بخشیده بود و در تمام فاکتورهای فنی بالاتر از سپاهان ظاهر شدند. شاگردان مطهری بازی مالکانه‌ای را به نمایش گذاشته و با استفاده از قدرت حمل توپ بالای هافبک‌های خود بارها روی دروازه ذوب‌آهن خطرساز شدند. آنها سعی داشتند با دور زدن مدافعان ذوب‌آهن، شوت‌های از راه دور و ارسال‌های عمقی به گل برسند و با استفاده از همین برنامه نیز موقعیت‌های خوبی را به دست آوردند و اگر سوپر واکنش‌های جعفری نبود، تراکتور می‌توانست به گل‌های بیشتری برسد.

تراکتور در فاز دفاعی تا حدودی متزلزل نشان داد، اشتباهات مدافعان این تیم در جای‌گیری باعث شد که دروازه سرخپوشان باز شود، اما واکنش‌های دقیق پورحمیدی نقطه اتکای مطهری در این دیدار بود و نقش مهمی در پیروزی سرخ‌ها ایفا کرد.

انتهای پیان/170/

دیگر خبرها

  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • کامبک تماشایی و گل‌های زیبا علیه پرسپولیس!
  • هوادار ۳-مس سونگون۱: صعود تیم مسعود به یک چهارم