Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:40:53 GMT

مقابله با رانت‌خواری را ویژه پیگیری می‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۹۵۸۶

مقابله با رانت‌خواری را ویژه پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین افشاری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزایش تعداد خبرنگار متعهد و حرفه‌ای در شهرستان را در تقویت میزان ارتباط بین مردم و مسوولان در ارائه خدمت بهتر و اثرگذار دانست و اظهار کرد: اهالی رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان می‌تواند در تحقق کامل رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط مستقیم با مردم  نقش آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبرنگاران شهرستان را مشاوران امین خود خواند و افزود: فضای ایجاد می‌کنیم که علاوه بر مدیران و کارشناسان در جلسات، خبرنگاران نیز نقطه‌نظرات خود را بیان کنند چراکه این مهم در تصمیم‌گیری درست برای شهرستان اثر مثبت دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با اشاره به موضوع سلامت به عنوان یکی از چهار اولویت دولت در سیاست‌های کلان افزود: زمان تحویل دولت به آیت‌الله رئیسی تعداد فوتی‌های کرونا ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بود که با مجموعه حمایت‌های رهبری و رئیس جمهور و نظام سلامت اکنون تعداد فوتی کرونا به دو رقمی شده و در تویسرکان نیز طی یک ماه گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.

وی با بیان اینکه با توجه به زرد شدن وضعیت کرونا در شهرستان باید بر انجام واکسیناسیون صد درصدی اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان تلاش شود بیان کرد: کاهش مرگ و میر به واسطه ویروس کرونا وابسته به میزان واکسیناسیون است؛ بنابراین بکارگیری راهکارهای اقناعی و فرهنگسازی در بین آحاد مردم برای دریافت واکسن کرونا مد نظر باشد.

مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مردم نداریم

افشاری با اشاره به تزریق دز اول برای بیش از ۹۵ درصد، دز دوم برای ۸۴ درصد و دز سوم برای بیش از ۳۰ درصد از جمعیت هدف تویسرکان اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی متوسط مراجعه روزانه این رده سنی دانش‌آموزان برای واکسیناسیون را حدود ۵۰۰ نفر دانست و با بیان اینکه این مهم نشان از حساسیت خانواده‌ها نسبت به سلامت فرزندانشان دارد یادآور شد: واکسیناسیون دانش‌آموزان رده سنی ۹ تا ۱۲ سال هم از هفته گذشته در تویسرکان آغاز شده است.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها منجر به افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود برهمین اساس همه باید با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل ستاد کرونا به ویژه انجام واکسیناسیون بر مدیریت سویه جدید کرونا احساس مسئولیت کنیم.

وی اولویت دوم دولت سیزدهم را معیشت مردم اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اهتمام دولت و زیرمجموعه آن التهابات بازار و شیب تورم، امروز قدری نزولی شده و کالاهای اساسی مردم نیز در بازار نیز موجود است.

افشاری با اشاره به اینکه جهش تولید و کارآفرینی را اولویت بعدی دولت است، موتور محرکه اقتصاد را رونق تولید دانست و تاکید کرد: افزایش تولید به طور حتم رشد تقاضا نیز به دنبال دارد، رویکردهای و اولویت‌های دولت سیزدهم نیز به طور جدی در دستور کار مجموعه شهرستان تویسرکان قرار دارد.

تمرکزم بر جلوگیری از رانت و رانت خواری خواهد بود

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام با صرف بخشی از منابع عمومی کشور به حال خود رها شده و و با گذر زمان اصل بناها آسیب‌پذیر شده‌اند تاکید کرد: اهتمام ما بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان است؛ دنبال کلنگ‌زنی جدید نمی‌رویم مگر اینکه اعتبار آن طرح صد درصد تامین شده باشد.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان اولویت بعدی دولت را فسادستیزی و جلوگیری از رانت و رانت‌خواری دانست و اظهار کرد: بنده از زمان مسئولیت فرمانداری پذیرفتم بر فسادستیزی و جلوگیری از رانت و رانت‌خواری در شهرستان تمرکز ویژه داشته باشم.

وی در بخش دیگر از سخنانش از افتتاح ۳۵ طرح با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: ۱۶ پروژه نیز به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب کلنگ‌زنی می‌شود؛ این پروژه‌ها اعتبار آن صد درصد تامین و برخی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

افشاری از افتتاح پروژه شرکت تعاونی گاوداری صنعتی شیرافشان با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان به عنوان مهمترین پروژه شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: شرکت تولیدی دانش بنیان ورنا در راستای افزایش تولیدات مرتبط با صنایع دارویی و غذایی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از بهره‌برداری از ۲۸۹ واحد مسکونی روستایی در دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد واحد طی ۶ ماهه گذشته با صرف اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان احداث شد؛ تلاش داریم تا ۶ ماهه سال آینده این تعداد واحد را با هدف کاهش مشکلات حوزه مسکن در شهرستان افزایش دهیم.

ثبت نام بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن

 سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان به ثبت نام بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن و بررسی سه قطعه زمین پیشنهادی برای این طرح بیان کرد: با همکاری مجموعه مرتبط با این طرح عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی افتتاح باشگاه بدنسازی، برق‌رسانی و گازررسانی در روستاهای کوچک، ایستگاه اقلیم شناسی و مرکز رشد علم و فناوری را بخشی دیگر از پروژه‌های این شهرستان در دهه فجر اعلام کرد و با تاکید بر اینکه همه باید برای رشد همه‌جانبه شهرستان اهتمام ویژه داشته باشیم تصریح کرد: تلاش داریم با کمک تیمی از همکاران دلسوز و کارشناس به گونه‌ای منابع مالی را توزیع کنیم که افرادی که زبان گویایی ندارند و یا توان پیگیری ندارند ضرر نکنند.

افشاری در ادامه با بیان اینکه آمار کارتن‌خواب‌ها در تویسرکان عجیب و غریب بود افزود: ۱۵ روز اول کاری بنده، ساماندهی این افراد و معتادان متجاهر در تویسرکان را در دستور کار دادیم به نحوی که تاکنون ۹۰ نفر به کمپ انتقال داده شدند.

وی تاکید کرد: افراد معرفی شده به کمپ ترک اعتیاد به جای ۲۰ روز دو تا سه ماه در کمپ خواهند ماند و پس از این دوره با کمک نهادهای مرتبط برای بازتوانی این افراد به منظور برگشت به جامعه اقدام خواهیم کرد.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان از ایجاد بستر اشتغال برای بانوان فارغ‌التحصیل در روستاها با همکاری شرکت اصفهانی تولیدکننده محصولات خانگی و اسباب بازی و... با همکاری نماینده مردم در شهرستان و امام جمعه خبر داد و گفت: بانوان در این خصوص ابتدا آموزش می‌بینند و تهیه مواد اولیه با شرکت تولید کننده است.

وی وحدت نظر را برای پیشرفت همه جانبه شهرستان تویسرکان یک اصل اساسی و ضروری دانست و گفت: این وحدت در راستای منافع عمومی مردم خوشبختانه بین مسوولان ارشد شهرستان وجود دارد.

برخی از مدیران در شهرستان فقط کار نمایندگی می‌کنند تا مدیریت

افشاری با اشاره به اینکه افزایش مدیران کیفی در شهرستان را مدنظر داریم گفت: برخی از مدیران در شهرستان کار نمایندگی به جای مدیریت در پیش گرفته‌اند، در حالی که مدیر باید مدیریت کند و پاسخگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه افزایش اعتبارات فرهنگی البته چشمگیر را در نظر دارم بیان کرد: هر قدر در عرصه فرهنگی و دینی هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است به طور حتم با رشد این دو مهم در جامعه آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و بار اقتصادی هم به کشور تحمیل نمی‌شود.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه نشاط بانوان بر دیگر طیف‌های جامعه اولویت دارد گفت: این موضوع برای ما در شهرستان مهم است چراکه بانوان نقش کلیدی را در رشد کشور دارند.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانداری تویسرکان پروژه های نیمه تمام مدیران نمایندگی جمع آوری کارتن خواب کالاهای اساسی میلیارد تومان خبر داد و گفت دانش آموزان رانت خواری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد نباتی اظهار کرد: اواخر سال ۱۴۰۲ لنگش تداوم دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش تشخیص داده شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

وی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 6090689

دیگر خبرها

  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه