Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:39:44 GMT

صراط نیوز مجرم شناخته نشد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۹۶۷۶

صراط نیوز مجرم شناخته نشد

احمد مومنی راد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی یک پرونده رسیدگی شد.

وی اظهار داشت: متهم این پرونده مدیر مسئول پایگاه خبری صراط نیوز و اتهام وی نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بود که هیات منصفه به اتفاق آراء در موضوع اتهام، متهم را مجرم ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل ۲۴ قانون اساسی جرم مطبوعاتی عبارت است از انتشار مطالب مخل به مبانی اسلام و یا حقوق عمومی به وسیله مطبوعات، تفصیل و مصادیق آنها را قانون معین می‌کند.  

مطابق ماده ۳۴ قانون اصلاح قانون مطبوعات مصوب ۱۳۷۹ رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با توجه به قوانین مربوط به صلاحیت ذاتی در محاکم عمومی یا انقلاب یا سایر مراجع قضایی است که در هر صورت علنی بودن و حضور هیئت منصفه در آن الزامی است.     

تبصره ماده ۴ اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱ بیان می‌دارد رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی در دادگاه کیفری استان به عمل خواهد آمد که طبق ماده ۲۰ قانون مذکور رسیدگی به جرایمی که مجازات قانونی آنها قصاص عضو یا قصاص نفس یا اعدام یا رجم یا سلب و یا حبس ابد باشد و نیز رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی ابتدا در دادگاه تجدید نظر استان به عمل خواهد آمد و در این مورد دادگاه مذکور دادگاه کیفری استان نامیده می‌شود.  

دادگاه کیفری استان در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیئت منصفه تشکیل خواهد شد و این دادگاه اکنون صلاحیت رسیدگی به جرم مطبوعاتی را نیز دارد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی قوه قضاییه دادگاه مطبوعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی قوه قضاییه دادگاه مطبوعات مطبوعات و خبرگزاری های داخلی قوه قضاییه دادگاه مطبوعات رسیدگی به جرایم مطبوعاتی دادگاه کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، ضمن مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف، از سوی مسؤولان مربوطه در جریان آمار ورودی پرونده‌ها و عملکرد این مجتمع قضائی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در جریان این بازدید، بر لزوم دقت نظر در روند تحقیقات، تسریع در رسیدگی و اجرای احکام و پرهیز از اطاله دادرسی تأکید کرد.

وی همچنین ضمن دیدار صمیمانه و رو در رو با قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، دستورات لازم را به‌منظور تسریع در روند رسیدگی‌ها و رفاه حال مراجعان صادر کرد.

شایان ذکر است در جریان این بازدید، عارف اکبری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ارائه کرد.

کد خبر 6095270

دیگر خبرها

  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است