Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@05:13:34 GMT

تحولی در درمان دیابت نوع ۲

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۹۹۱۳

تحولی در درمان دیابت نوع ۲

آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۵/۵ میلیون فرد مبتلا به دیابت در ایران وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها نسبت به بیماری خود آگاه نیستند؛ پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۸ این تعداد به ۹ میلیون نفر افزایش یابد. بیش از دو سوم افراد مبتلا به دیابت، به بیماری‌های قلبی-عروقی مبتلا می‌شوند که شایع‌ترین دلیل ناتوانی و مرگ و میر در این اشخاص است؛ از این رو، اهداف درمانی این بیماری، فقط منحصر به کنترل قند خون نبوده و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی-عروقی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی بیماران را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروسازی دکتر عبیدی همگام با تغییر نگرش جهانی در درمان دیابت، اقدامات مهمی را جهت تحول درمان این بیماری در کشور آغاز نمود. ارائه داروی گلوریپا (Gloripa) برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ و سپس دارو‌های ترکیبی سینوریپا (Synoripa) و گلورنتا (Glorenta) در این راستا انجام شد. تاکنون نزدیک به نیم میلیون فرد مبتلا به دیابت، از مزایای این دارو‌ها در کشور بهره‌مند شده‌اند. اکنون، داروسازی دکتر عبیدی در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود موفق به معرفی و ارائه چهارمین محصول از این گروه دارویی شده است. گلوتریو (Glotrio) اولین محصول ترکیبی از سه داروی دیابت در ایران است. این دارو با تکنولوژی متفاوت و نوین، با فاصله کمی بعد از تاییدیه جهانی در لابراتوار‌های داروسازی دکتر عبیدی ساخته شد و در دسترس بیماران قرار دارد.

کاهش ۳۸% مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی-عروقی، کاهش ۳۵% بستری در بیمارستان و کاهش مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی، از اهداف مهم درمان با دارو‌های حاوی گلوریپا (Gloripa) در افراد مبتلا به دیابت است؛ این دارو‌ها با ارتقاء جایگاه درمانی، از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند و علاوه بر مزایای ذکر شده با کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد کلیه، موجب کنترل هر چه بهتر دیابت و عوارض ناشی از آن می‌شوند.

پیش‌رونده بودن ماهیت دیابت موجب افزایش تعداد دارو‌های دریافتی و کاهش پیوستگی درمان در افراد مبتلا شده و در نتیجه اهداف درمانی مورد نیاز حاصل نمی‌شود؛ امکان هم‌زمانی دیابت با بیماری‌های قلبی-عروقی، فشارخون، چاقی و ... می‌تواند این مسئله را تشدید کند. گلوتریو (Glotrio)، ترکیبی از سه دارو با سه روش درمانی متفاوت است: گلوریپا (Gloripa)، لیرنتا (Lirenta) و متفورمین پیوسته رهش (Metformin ER). این دارو، تنها یک بار در روز مصرف می‌شود و مزیت استفاده از کمترین تعداد قرص در نهایت منجر به نتایج درمانی بهتر خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که با مصرف این دارو‌ها در جایگاه درمانی، شروع استفاده از انسولین به تعویق افتاده و نیاز به آن کمتر شود.

داروسازی دکتر عبیدی بدنبال آن است تا با ارائه راه کار‌های درمانی نوین علاوه بر کاهش میزان مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی-عروقی سهمی در ارتقا سطح کیفیت زندگی افراد دیابتی داشته باشد.

داروی گلوتریو (Glotrio)، مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران است. این دارو با نسخه پزشک قابل تهیه بوده و در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول از جمله موارد احتیاط یا نحوه صحیح مصرف به وب‌سایت داروسازی دکتر عبیدی مراجعه فرمایید.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با هفتاد و پنج سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. هدف داروسازی دکتر عبیدی از ارائه راهکار‌های درمان‌های جدید، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در سال‌های آینده و کمک به ارتقاء کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت می‌باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیابت نوع ۲ داروسازی دکتر عبیدی داروسازی دکتر عبیدی مرگ و میر ناشی مبتلا به دیابت افراد مبتلا قلبی عروقی دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی گفت: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.
دکتر محمود حقیقت افزود: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کتر گرفته نشده بود.
وی با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، گفت: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در بیمارستان نمازی شیراز است.
دکتر ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین گفت: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به دلیل بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.
وی افزود: در این روش نوین به کمک اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.
دکتر شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاهترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.
وی افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی